کیف پول

کیف پول تراست ولت چیست؟ آموزش استفاده از تراست ولت

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های درحال حاضر بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. با گذشت زمان استفاده کاربران از رمزارزها و اپلیکیشن های غیرمتمرکز به شدت افزایش می‌یابد و در همین راستا، تکنولوژی بلاک چین قدرتمند پیشرفت چشمگیری می‌یابد تا به افزایش سهولت فعالیت های روزمره مردم دنیا کمک کند.

در همین رابطه؛ افراد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از کیف پول متعدد استفاده می‌کنند تا رمزارزها، NFT ها و توکن ها خود را در آنها نگهداری کنند. یکی از مهم ترین آنها، تراست ولت (Trust Wallet) نام دارد. همچنین نگهداری ارزهای دیجیتال در ایمن ترین شرایط ممکن یکی از ویژگی های به خصوصی است که در توسعه این کیف پول بر روی آن تمرکز شده است.

کیف پول تراست ولت به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از در این کیف پول به نگهداری، معامله، سپرده گذاری رمزارزها و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) مختلف در شبکه های بلاک چینی، بهره ببرند. در این مقاله به این می‌پردازیم که تراست ولت چیست، چه ویژگی هایی دارد و شروع کار این کیف پول از کجا بوده است. پس همراه صرافی ارزدیجیتال کوین لند باشید.

کیف پول تراست ولت چیست؟ مروری بر گذشته آن

تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری ارز دیچیتال غیرمتمرکز است که در نسخه اندروید، IOS و افزونه مرورگر کروم قابل استفاده است. به دلیل غیرمتمرکز بودن این کیف پول، امکان مسدود سازی و دسترسی به دارایی های افراد را نداشته و این گزینه یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران در ایران است.

کیف پول تراست ولت از 53 بلاک چین محبوب و بیش از 1 میلیون ارز دیجیتال معتبر بازار رمزارزها پشتیبانی می‌کند و امکانات بسیار زیادی برای کاربران فراهم می‌کند. از آنجایی که این کیف پول غیرمتمرکز است و دسترسی به اطلاعات کاربران ندارد، برای ایجاد آن نیازی به ورود اطلاعاتی مانند شماره تلفن همراه، شناسه کاربری و ایمیل نخواهید داشت و به همین ترتیب، تحریمی برای کاربران ایرانی در نظر نگرفته است. (لزومی برای استفاده از فیلترشکن نیست)

شما می توانید نسخه موبایل این کیف پول سازگار با اندروید و iOS را به صورت رایگان نصب و استفاده کنید. سهولت استفاده یکی از نقاط قوت این کیف پول است. کاربران اندروید می توانند این کیف پول را مستقیماً از صرافی های کوین بیس، شیپ‌شیفت و چنجلی اتریوم خریداری کنند.

این کیف پول توسط شرکت Six Days LLC توسعه یافته است. “ویکتور رادچنکو” موسس این شرکت است و هدف اصلی از ساخت کیف پول خود را ارائه راهی برای نگهداری توکن هایERC20  اتریوم عنوان کرده است.

علاوه بر این، این کیف پول داخلی صرافی غیرمتمرکز به شما امکان مبادله ارز با یکدیگر را می دهد. از طریق برنامه کیف پول Trust می توانید مستقیماً با برنامه های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنید.

چه ویژگی هایی این کیف پول را متمایز می‌کند؟

این برنامه یکی از بهترین گزینه ها برای ورود تازه کاران به این حوزه است. زیرا از ایجاد و طراحی رابط کاربری پیچیده و گیج کننده خودداری کرده است. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این کیف پول توانسته است با توجه به آنها یک پلتفوم بهینه و پرطرفدار به وجود بیاورد عباتند از:

  • امنیت بالا و قابل اطمینان بودن
  • دسترسی ساده و امکانات رایگان
  • آسان و ساده در استفاده کاربران
  • امکان تعیین و تغییر رمز عبور برای ورود به کیف پول
  • قابلیت راه اندازی همزمان بر روی چند دستگاه مختلف
  • ارائه شده برای دو دستگاه اندروید و IOS
  • ذخیره شدن کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه کاربر
  • امکان مشاهده جزئیات به طور کامل به همراه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
  • سوآپ (تبدیل ارز دیجیتال به یک رمزارز دیگر در قسمت چنج کردن رمزارزها)
  • قابلیت استیک کردن (سهام گذاری در ارزهای دیجیتال که بر پایه الگوریتم اثبات سهام کار می‌کنند.)

در ادامه بهترین سرویس های این کیف پول را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. از جمله:

ذخیره سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال

کاربران به راحتی می توانند کیف پول تراست ولت را روی نسخه های iOS و اندروید راه اندازی کنند و دارایی های دیجیتال خود را در آن ذخیره کنند. برای راه اندازی این کیف پول، کاربران می توانند یک کیف پول جدید ایجاد کنند یا دارایی های خود را از طریق کلید خصوصی یا عبارت بازیابی به این کیف پول اضافه کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند هر زمان که بخواهند دارایی های خود را به کیف پول های دیگر انتقال دهند.

امکان سوآپ رمزارزها

کاربران می‌توانند به راحتی در این کیف پول، ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از گزینه تبادل یا Swap با رمزارزهای دیگر مبادله کنند. برای انجام این کار، کاربران نیازی به برداشت ارزهای دیجیتال خود از این کیف پول ندارند. تمام مراحل فرآیند مبادله در خود کیف پول تراست ولت انجام می شود.

خواندن این مقاله
کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی بهترین کیف پول رمزارزی

در حال حاضر، قابلیت سواپ کیف پول تراست ولت از اتریوم، پلیگون، بایننس چین و زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می کند.

امکان معامله ارزهای دیجیتال در صرافی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، صرافی ارزدیجیتال بایننس از این کیف پول پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در تراست ولت به توکن بایننس کوین تبدیل کنند. درخاطر داشته باشید که این کار در بازار رمزارز لحظه ای یا اسپات انجام می‌گردد.

سهام گذاری یا استیکینگ

همه شبکه های بلاک چین دارای فرآیند تایید تراکنش هستند. این فرآیند در شبکه بیت کوین توسط ماینرها و مکانیسم اثبات کار (POW) انجام می شود. برخی از شبکه ها نیز از اثبات سهام (POS) استفاده می کنند. در این شبکه‌ها، افراد با سهام گذاری توکن‌های خود و دریافت پاداش از شبکه، به امنیت شبکه کمک می‌کنند و تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. کاربرانی که قصد شرکت در فرآیند اعتبارسنجی بلاک چین و کسب درآمد را دارند، می توانند کوین‌های خود را به کیف پول تراست ولت انتقال داده و کسب درآمد کنند. در حال حاضر کاربران می توانند کوین‌های شبکه‌های ترا، ترون، تزوس، الگوراند، بایننس اسمارت چین، کازموس و ازموسیس استیک کنند و بسته به هر یک از این شبکه ها سود سالانه کسب کنند.

ذخیره سازی و نگهداری توکن های غیرقابل معاوضه (NFT)

NFT ها دارایی هایی غیرقابل معاوضه هستند که کاربران می‌توانند آنهارا در شبکه اتریوم با استاندارد های ERC1155 و ERC721 و با استانداردهای BEP721 و BEP1155 در شبکه اسمارت بایننس چین ذخیره سازی کنند. کاربران می‌توانند به غیر از نگهداری این توکن‌ها در کیف پول تراست ولت، با اتصال کیف پول به مارکت های بزرگ NFT مانند Opensea آنهارا به فروش برسانند.

استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (Dapp)

کاربران می توانند با مراجعه به برنامه های غیرمتمرکز از طریق تراست ولت با آنها ارتباط برقرار کرده و از خدمات آنها استفاده کنند. Dapp هایی که می توانند در تراست ولت استفاده شوند در شبکه های زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس کار می کنند. اکثر برنامه های کاربردی در این دو شبکه توسط تراست ولت پشتیبانی می شوند.

چه رمز ارزهایی توسط کیف پول تراست ولت پشتیبانی می‌شود؟

TrustWallet از بیش از 30 بلاک چین مختلف مانند اتریوم (ETH)، زنجیره هوشمند بایننس و TRON پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید میلیون ها توکن، از جمله تمام توکن های ERC20 و ERC223، و همچنین بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس استانداردهای BEP20 و TRC20 را ذخیره کنید.

تیم توسعه کیف پول تراست ولت

Trust Wallet توسط توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی ویکتور رادچنکو تاسیس شد. ویکتور اولین بار با خرید بیت کوین در دارک وب در مورد ارزهای دیجیتال شنید. او به این صنعت علاقه مند است، بنابراین تصمیم گرفت کار خود را در صنعت کریپتو با ساخت یک اپلیکیشن موبایل آغاز کند. بنابراین ویکتور شروع به توسعه یک برنامه تلفن همراه برای کمک به کامیون داران در یافتن پارکینگ و سایر امکانات کرد. پس از راه اندازی موفقیت آمیز اپلیکیشن ردیابی پارکینگ، ویکتور توانست کیف پولی طراحی کند که به کاربران اجازه می دهد توکن های ERC20 خریداری شده از طریق ICO را ذخیره کنند.

ویکتور پروژه Trust Wallet را در سال 2017 آغاز کرد و توانست هزاران کاربر را برای ذخیره ارزهای دیجیتال استاندارد ERC20 به این کیف پول جذب کند. هدف از این پروژه پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال بود که به لطف ویژگی های بسیاری از جمله امکان خرید با کارت های بانکی و رابط کاربری ساده، توانست محبوبیت زیادی کسب کند.

طراحی زیبا، رابط کاربری ساده، محبوبیت بالا و در دسترس بودن Trust Wallet، صرافی بایننس را برای مردم سراسر جهان جذاب کرده است. این در نهایت باعث شد بایننس این کیف پول را از شرکت مادر خود Six Days LLC در سال 2018 به عنوان کیف پولی برای ارائه خدمات غیرمتمرکز خود خریداری کند.

توکن TWT چیست؟

توکن ارز دیجیتال Trust Wallet Token (TWT) توکن رسمی کیف پول تراست ولت است. این توکن، یک توکن حاکمیتی و برای رای‌دهی و توسعه در کیف پول تراست ولت است. برخی از مواردی که کاربران می توانند با استفاده از توکن TWT بر آنها تأثیر بگذارند، افزودن دارایی ها، شبکه ها و ابزارهای جدید به تراست ولت است. علاوه بر این، کاربران با خرید توکن TWT می توانند از تخفیف های مختلفی در هنگام خرید ارزهای دیجیتال از تراست ولت بهره مند شوند.

در حال حاضر، عرضه توکن های TWT 1 میلیارد تعیین شده است که حدود یک چهارم آن در گردش است و به شرح زیر توزیع می شود:

  • 40 درصد برای جذب کاربران است.
  • 15 درصد به توسعه دهندگان تعلق می گیرد.
  • 15 درصد به جامعه TWT اختصاص یافته است.
  • 30 درصد به عنوان ذخیره نگهداری می شود.

نقشه راه شروع فعالیت تراست ولت

TrustWallet نقشه راه خود را به شرح زیر در نظر گرفته است و هدف آن دستیابی به اهداف زیر است:

  • سپتامبر 2017

راه اندازی کیف پول تراست ولت (نسخه موبایل)

  • جولای 2018

تراست ولت توسط Binance خریداری شده

  • اکتبر 2020

ادغام با بایننس اسمارت چین

  • ژانویه 2021

لیست شدن پلتفرم نوآوری‌های بایننس

صرافی غیرمتمرکز داخلی تراست ولت

شما می توانید ارزهای دیجیتال را در کیف پول تراست ولت معامله کنید. دو راه آسان برای خرید ارز دیجیتال در این کیف پول وجود دارد. در حال حاضر، فقط امکان معامله توکن های ERC20 با توکن های اتریوم و BEP2 به بایننس کوین و بالعکس وجود دارد، بنابراین به عنوان مثال بیت کوین و ترون، هر دو شبکه های خود را دارند، این تابع در حال حاضر برای آنها فعال نیست. برای دسترسی به صرافی DEX تراست ولت، به یک والت مولتی کوین نیاز دارید.

خواندن این مقاله
کیف پول لجر (Ledger) چیست؟ + ارزهای پشتیبانی شده توسط Ledger

بررسی امنیت کیف پول تراست ولت

این کیف پول برای محافظت از کاربران خود در برابر هکرها و سرقت اقدامات امنیتی زیادی انجام داده است. تراست ولت یک کیف پول قابل اعتماد است، به این معنی که کلیدهای خصوصی کیف شما در سرور ذخیره نمی شود، این کلیدها فقط در تلفن همراه کاربر ذخیره می شوند و هیچ کس دیگری به آن دسترسی ندارد.

اعتماد همچنین امکان بازگرداندن کیف پول و وجوه موجود در آن را در صورت مفقود شدن تلفن همراه فراهم کرد. اما به طوری که هنگام افتتاح حساب در کیف پول، اطلاعات شخصی از کاربر دریافت نمی شود.

کد های برنامه نویسی تراست ولت منبع باز است. به این معنی که هر توسعه دهنده ای می تواند کل کد را ببیند و در صورت لزوم و با صلاحدید متخصصان می توان آن را تغییر داد.

قابلیت WalletConnect در کیف پول تراست ولت

به بیان ساده، WalletConnect یک پروتکل منبع باز است که برنامه های غیرمتمرکز را با کیف پول های موبایل از طریق اسکن کد QR یا پیوند عمیق به هم متصل می کند. کاربران این پروتکل می توانند با استفاده از این برنامه با هر Dapp تعامل داشته باشند. این باعث می شود این کیف پول در مقایسه با کیف پول افزودنی دسکتاپ یا مرورگر، انتخاب ایمن تری برای کاربران باشد. با WalletConnect، کلید خصوصی و رمزهای عبور بازیابی کیف پول درخواست نمی شود. لطفاً به یاد داشته باشید که این اطلاعات کاملاً محرمانه و شخصی است. بنابراین، آنها را تحت هیچ شرایطی با کسی به اشتراک نگذارید.

آموزش نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا تمامی مراحل راه اندازی کیف پول تراست ولت را به طور کامل و به زبان ساده برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از این پلتفرم فوق العاده استفاده کنید.

مرحله اول: ابلیکیشن Trust Wallet را از منبع رسمی دانلود کنید.

بسته به اینکه سیستم عامل شما اندروید باشد یا IOS می توانید اپلیکیشن مورد نیاز را از طریق وبسایت TrustWallet دانلود کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه را از یک منبع معتبر و از ارائه دهندگان اصلی فروشگاه Google Play و Play Store دانلود کرده اید. برای مثال می توانید روی گزینه «Google Play» کلیک کنید و پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، آن را باز کنید.

مرحله دوم: پس از دانلود و باز کردن اپلیکیشن Trust Wallet، روی گزینه “”Create a new wallet کلیک کنید. گزینه I” already have a wallet” نیز برای کاربرانی که قبلاً وارد برنامه Trust Wallet شده اند و حساب کاربری دارند در دسترس است. کاربران می توانند هنگام ورود به حساب قدیمی از این گزینه استفاده کنند.

مرحله سوم: در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی ایجاد یک کیف پول جدید، TrustWallet از شما می خواهد که سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات را مطالعه کنید. اگر می خواهید ادامه دهید، آن را بپذیرید و روی Continue کلیک کنید.

مرحله چهارم: حال باید 12 کلمه موجود در تصویر را بر روی یک کاغذ بنویسید تا در مرحله بعدی آنهارا به عنوان تایید هویت انسانی خود وارد کنید. مطمعن شوید که از این اطلاعات به خوبی محافظت می‌کنید، زیرا برای ورود مجدد به کیف پول خود بجای ایمیل و رمز، نیاز به این 12 کلمه دارید. همچنین از این کلمات چندین کپی تهیه کنید و در مکان های مختلف نگهداری کنید تا در صورت گم شدن یا خراب شدن یکی از آنها بتوانید به نسخه دیگری از کلمات دسترسی داشته باشید. برای ایمن نگه داشتن کیف پول خود، کلمات را با دیگران به اشتراک نگذارید.

در این مرحله برنامه به شما هشدار می دهد که رمز بازیابی را با دیگران به اشتراک نگذارید. آن را بپذیرید و روی Continue کلیک کنید تا کلمات بازیابی خود را ببینید. فراموش کنید که ترتیب این کلمات مهم است و آنها را در مکانی امن یادداشت کنید.

مرحله پنجم: حال برای بررسی کیف پول، برنامه از شما می خواهد که کلمات مرحله قبل را به ترتیب نشان داده شده وارد کنید و پس از وارد کردن کلمات، روی دکمه Continue کلیک کنید.

مرحله ششم: پس از تایید کلمات، تصویر زیر نمایش داده می شود پس از اینکه همه 12 کلمه را انتخاب کردید، روی Continue ضربه بزنید نمایش این صفحه تایید می کند که کیف پول شما ایجاد شده است برای دسترسی به کیف پول خود، روی کلمه OK کلیک کنید یا از طریق علامت ضربدری پیام بعدی پیوند شده پنجره را ببندید.

سخن نهایی

کیف پول های مختلفی برای ایجاد و ذخیره ارزهای دیجیتال ایجاد شده است. TrustWallet یکی از کیف پول های نرم افزاری است که به عنوان اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار می گیرد. کیف پول تراست ولت غیرمتمرکز و منبع باز است که نیازی به احراز هویت ندارد. این موضوع تراست ولت را به یکی از بهترین گزینه ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال تبدیل می کند. کیف پول تراست ولت در سال 2018 توسط بایننس خریداری شد و به عنوان یکی از خدمات غیرمتمرکز بایننس در دسترس عموم قرار گرفت.

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا