کیف پول

کیف پول لجر (Ledger) چیست؟ + ارزهای پشتیبانی شده توسط Ledger

بررسی انواع مدل های کیف پول سخت افزاری Ledger

کیف پول لجر (Ledger) چیست؟ همنطور که می دانید اگر بخواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید کیف پول مناسبی را برای معاملات خود انتخاب کنید. کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال در دراز مدت استفاده می شود. امروزه با گسترش و محبوبیت روز افزون بازار ارزهای دیجیتال، نیاز به اطلاع کافی در مورد قابلیت ها و کاربردهای انواع کیف پول ها می باشد.

کیف پول لجر نیز یکی از قدیمی ترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است که شما می توانید دارایی های خود را با خیال راحت در آن نگهداری کنید. با توجه به این که کیف پول لجر در حال حاضر یکی از کیف پول های سخت افزاری پرطرفدار می باشد، در این مقاله به بررسی کامل این کیف پول پرداخته ایم. با ما در وبلاگ کوین لند همراه باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری نوعی کیف پول رمزنگاری شده است که بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت ارز های دیجیتال را بر روی خود ذخیره می کند. این کیف پول ها که بصورت فیزیکی و معمولا به شکل درایو USB  هستند دارای امنیت بالایی نسبت به کیف پول های نرم افزاری می باشند.

هنگامی که تراکنش های ارز دیجیتال انجام می شود، جزئیات تراکنش توسط کلیدهای خصوصی روی کیف پول سخت افزاری امضا می شود و سپس به طور کاملا امن به شبکه بلاک چین منتقل می شود. این کیف پول ها در معرض رایانه و اینترنت قرار ندارند، به همین علت امکان هک در آن ها وجود ندارد. کیف پول های سخت افزاری محبوب عبارتند از: Ledger ، Trezor و KeepKey.

تفاوت کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری | کدام کیف پول بهتر است؟

تفاوت عمده ی کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری این است که معمولاً برای داشتن کیف پول نرم افزاری هزینه ای پرداخت نمی شود و به عنوان نرم افزار دانلود و بر روی گوشی یا سیستم نصب می شوند. اما برای داشتن کیف پول های سخت افزاری شما باید هزینه کنید زیرا یک محصول فیزیکی است که باید خریداری شود.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا به جای کیف پول های رایگان نرم افزاری باید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کرد؟ پاسخ این سوال امنیت اموال و دارایی دیجیتال شماست. اگر می خواهید دارایی دیجیتال خود را در محلی امن نگهداری کنید باید کیف پول های سخت افزاری همچون لجر را تهیه کنید.

تفاوت کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری  | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول لجر (Ledger) چیست؟

کیف پول لجر نوعی کیف پول سخت افزاری است که برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال استفاده می شود. این کیف پول ارز دیجیتال یکی از محبوب ترین کیف پول ها در بین دارندگان ارزهای دیجیتال، به دلیل امنیت بالا و سهولت استفاده می باشد.

کیف پول Ledger با ذخیره کردن کلیدهای خصوصی مرتبط با دارایی های ارزهای دیجیتال شما و به صورت آفلاین کار می کند. این بدان معنی است که حتی اگر رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما به خطر بیفتد، ارز دیجیتال شما امن باقی می ماند، زیرا هکرها نمی توانند به کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا کنند.

کیف پول های سخت افزاری از جمله کیف پول لجر، سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاران آسان و امن کرده است. این کیف پول توسط برنامه ای به نام Ledger Live کنترل می شود و نسخه ی دسکتاپ ندارد.

تاریخچه کیف پول لجر

لجر یک شرکت فرانسوی است که در سال 2014 شروع به ساختن یک کیف پول برای بیت کوین کرد و اولین کیف پول خود را در همان سال عرضه کرد. شرکت لجر ارائه دهنده ی کیف پول های لجر ( Ledger Wallet  )  یکی از موفق ترین تولیدکنندگان کیف پول سخت افزاری است. این شرکت دارای دو محصول پرطرفدار به نام های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سایت Ledger اعلام کرد تا به حال موفق به فروش بیش از یک میلیون دستگاه لجر در بیشتر از ۱۶۵ کشور مختلف شده‌ است.

تاریخچه کیف پول لجر  | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

انواع مدل های کیف پول لجر (Ledger) چیست؟

شرکت لجر تا کنون 5 مدل کیف پول سخت افزاری تولید کرده است که هر کدام از آنها دارای استانداردهای امنیتی یکسان هستند و به شکل دستگاه USB هستند . کیف پول لجر نانو اس ( Ledger Nano S )، لجر نانو اس پلاس ( Ledger Nano S Plus )، لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X )، لجر بلو ( Ledger Blue ) و لجر استکس (Ledger Stax) چهار مدل کیف پول سخت افزاری از شرکت لجر می باشند.

خواندن این مقاله
کیف پول متامسک چیست؟ | آموزش استفاده از کیف پول پرطرفدار Metamask

این کیف پول ها جهت امنیت بیشتر دستگاه از عبارت بازیابی 24 کلمه ای پشتیبان استفاده می کنند که در صورت دزدیده شدن کیف پول نیز شما می توانید به دارایی خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول لجر مدل Nano S

کیف پول لجر مدل نانو اس که در سال 2016 توسط شرکت لجر ارائه شد همانند دیگر کیف پول های سخت افزاری بصورت آفلاین نصب می شود و امنیت بسیار بالایی دارد. یکی از بهترین راه های نگهداری از ارزهای دیجیتال خود و جلوگیری از هک شدن کیف پول، استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس است.

بزرگ ترین مزیت کیف پول لجر مدل Nano S در بین دیگر کیف پول های سخت افزاری دارای مانیتور، ارزان بودن این کیف پول است. این مدل از کیف پول لجر قابلیت نصب در سیستم های دارای ویندوز 8 به بالا،  64 بیتی، مک 11 به بالا و لینوکس به استثنای پردازنده ‌های ARM و تلفن ‌های هوشمند اندروید 7 به بالا را داراست.

کیف پول لجر مدل Nano S | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول لجر مدل نانو اس قابلیت پشتیبانی از 23 ارز دیجیتال را دارد. این کیف پول قابلیت اتصال با بلوتوث را ندارد و از طریق کابل Micro USB-B به سیستم متصل میشود و برای شارژ نیز نیازی به باتری ندارد. در والت لجر نانو اس بازدید ها و پیام ها در لحظه و بصورت ریل تایم نمایش داده می شوند.

در این نوع از کیف پول لجر جهت بررسی و تایید معاملات می توان از کلید روی دستگاه استفاده کرد. می توان گفت در کیف پول لجر نانو اس تنها کاربر است که مسئول حفظ امنیت و بک آپ گرفتن از والت است، زیرا کنترل تمامی کلید ها فقط بر در اختیار کاربر قرار گرفته شده.

برای اتصال این کیف پول هنگام انجام معامله باید یک کد 4 رقمی را وارد کنید، که درصورت سرقت یا گم شدن کیف پول می تواند از سواستفاده از اطلاعات داخل دستگاه جلوگیری کند. اگر کسی سه بار کد را اشتباه وارد کند دستگاه به مدت زیادی قفل می شود.  در ولت لجر هیچ گونه نرم افزار اضافی قابل نصب نیست و بدین صورت کیف پول در برابر آسیب های رایانه ای و بدافزار ها در امان خواهد بود.

کیف پول لجر مدل Nano S plus

همانگونه از نام این مدل از ولت لجر مشخص است، این کیف پول نسل بعدی کیف پول نانو اس می باشد که در سال 2022 به بازار عرضه شد. این مدل از کیف پول لجر جهت رفع مشکلات لجر نانو اس توسط شرکت عرضه شد و می توان گفت نسخه ی پیشرفته آن می باشد.

اصلی ترین مزایای این مدل نسبت به مدل قبلی ( لجر نانو اس) حافظه ی بیشتر و همچنین صفحه نمایش بزرگتر می باشد. ولت لجر نانو اس پلاس توانایی دخیره سازی همزمان حدود 100 ارز دیجیتال را دارد و در این مدل از کابل USB-C استفاده شده است. همچنین کیف پول لجر نانو اس پلاس دارای سیسستم پشتیبانی از چند امضایی یا Multi-signature را داراست اما در مقابل تمامی این امکانات اضافی قیمت آن از مدل لجر نانو اس بیشتر است.

جهت مدیریت دارایی‌ با ولت لجر نانو اس پلاس به کامپیوتر یا گوشی هوشمند و یا برنامه Ledger Live نیاز دارید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خواندن این مقاله
کیف پول تراست ولت چیست؟ آموزش استفاده از تراست ولت

کیف پول لجر مدل Nano S plus | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول لجر مدل Nano X

 کیف پول لجر نانو ایکس در سال 2019 توسط شرکت لجر معرفی شد که دارای امکاناتی بیشتر از لجر نانو اس و همچنین قیمتی بالاتر از آن بود. این مدل کیف پول لجر برای دخیره کردن ارزهای دیجیتال زیاد بسیار مناسب است و به کاربران اجازه می دهد 100 برنامه در حافظه آن ذخیره شود. در حالی که تعداد برنامه ذخیره شده در حافظه کیف پول مدل نانو اس به 20 برنامه می رسد.

این کیف پول اجازه دسترسی به دستگاه های ویندوز، اندروید و ios را می دهد و همچنین قابلیت اتصال به بلوتوث را  داراست. صفحه نمایش ولت نانو ایکس از مدل نانو اس بزرگتر است و همچنین حداکثر امنیت را ارائه می دهد. مزیت این مدل از والت لجر نسبت به مدل نانو اس پلاس داشتن باتری و قابلیت 8 ساعت کار با باتری است.

 باید توجه داشت که قیمت کیف پول لجر مدل نانو ایکس از کیف پول لجر مدل نانو اس بیشتر است و به همین دلیل نانو اس بازار پرفروشی دارد.

کیف پول لجر مدل Nano X | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول لجر مدل Blue

کیف پول لجر بلو حاصل بیش از دو سال تحقیق و توسعه شرکت لجر می باشد. این کیف پول که نسل جدید کیف پول های لجر است، به شکل یک تلفن هوشمند، با صفحه نمایش لمسی و بزرگ طراحی شده است که می توان جداول معاملات را به راحتی در آن مشاهده کرد.

کیف پول لجر بلو می توند تنها 8 برنامه را در خود بطور همزمان ذخیره کند. همچنین باید گفت این کیف پول را نمی توان بصورت بی سیم به گوشی یا کامپیوتر وصل کرد زیرا از بلوتوث پشتیبانی نمی کند و فقط از طریق کابل USB به سیستم مورد نظر متصل می شود. قیمت این مدل از کیف پول در مقایسه با دیگر کیف پول های لجر بالاتر بود و به همین علت فروش کمتری داشته است و دیگر تولید نمی شود.

کیف پول لجر مدل Blue | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول لجر Stax

جدیدترین مدل کیف پول لجر، Stax استاکس نام دارد که البته هنوز عرضه ی عمومی نشده و فقط می توان پیش خرید کرد. ایم کیف پول که در ابعاد یک کارت بانکی می باشد، دارای قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد  همچنین دارای شارژر وایرلس QI می باشد. این نسل از کیف پول لجر در حال حاضر گران قیمت ترین مدل کیف پول لجر است.

کیف پول لجر Stax | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول لجر کدامند؟

همانطور که احتمالا اطلاع دارید در حال حاضر بیش از 1500 ارز دیجیتال در دسترس کاربران می باشد که هر روزه هم به این تعداد اضافه می شود. باید بدانید هیچ کیف پولی قادر به ذخیره سازی تمامی این ارز ها نیست و تمامی کیف پول ها ی موجود می توانند تعداد ارز خاص را در خود ذخیره کنند.

والت  لجر نانو اس، لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و کیف پول Ledger Nano S به تنهایی از 23 کوین و همچنین تمام توکن های ERC-20 پشتیبانی می کند. اغلب این کوین ها و توکن ها را می توان از طریق برنامه Ledger Live مدیریت کرد.

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول لجر کدامند؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

برخی ارزهای دیجیتال معروف پشتیبانی شده توسط کیف پول Ledger :

نام ارز دیجیتال نام اختصاری
بیت کوین BTC
اتریوم ETH
بیتکوین کش BCH
لایت کوین LTC
تتر USDT
بینانس کوین BNB
ریپل XRP
پولکادات DOT
شیبا اینو SHIB
کاردانو ADA
تزوس XTZ
کامپاند COMP
ترون TRX
نئو NEO
دش DASH
استلار XLM
مونرو XMR

ولت Ledger Nano X از تمامی ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط Ledger Nano S پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن ، می‌تواند میزبان برنامه‌ های بیشتری مربوط به کیف پول‌های سخت‌افزاری باشد.

اگر مایلید از تمامی کوین ها  توکن هایی که توسط کیف پول لجر پشتیبانی می شود اطلاع داشته باشید می توانید به سایت رسمی شرکت Ledger به نشانی ledger.com/supported-crypto-assets وارد شوید و نام کوین یا توکن مد نظر خود را جستجو کنید.

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا