کیف پول

کیف پول متامسک چیست؟ | آموزش استفاده از کیف پول پرطرفدار Metamask

کیف پول متامسک چیست؟ متامسک یکی از کیف پول های ارز دیجیتال رسمی و معتبر اتریوم است که به عنوان افزونه مرورگر دسکتاپ کار می کند. با این نرم افزار می توانید به راحتی توکن های اتریوم و اتریوم (ERC-20) را ذخیره کنید. صرف نظر از اندازه، متامسک را می توان چیزی فراتر از یک کیف پول اتریوم در نظر گرفت زیرا علاوه بر تمام ویژگی های ارائه شده توسط کیف پول، این افزونه امکان تراکنش با برنامه های غیرمتمرکز(D-app) و قرارداد هوشمند را نیز فراهم می کند. توسعه دهندگان اتریوم تا حد زیادی از این افزونه برای توسعه پروژه های خود استفاده می کنند. بهترین بخش این است که برای استفاده از ویژگی های آن نیازی به دانلود بلاک چین یا نصب نرم افزار ندارید و فقط باید افزونه متامسک را در مرورگر خود نصب کنید.

کیف پول متامسک نه تنها در تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندروید و iOS، بلکه روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ به عنوان افزونه مرورگر وب نیز قابل استفاده است. متامسک مانند بسیاری از برنامه های کیف پول ارزهای دیجیتال یک کیف پول ساده نیست. این نرم افزار علاوه بر اینکه به شما امکان ذخیره اتر و صدها هزار توکن ERC20 را می دهد، مجموعه ای از ابزارها را برای تعامل با بلاک چین های مختلف مانند اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس با قابلیت اجرای برنامه های غیرمتمرکز در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از ورود و دانلود Metamask، بهتر است با استفاده از کیف پول های رمزنگاری شده آشنا شوید. یادگیری نحوه عملکرد این برنامه ها برای جلوگیری از مشکلات، به ویژه کاهش احتمال از دست دادن دارایی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که ارزهای رمزنگاری شده غیرمتمرکز هستند و کنترل سرمایه به خود کاربران داده می شود، بنابراین در صورت بی احتیاطی و تصادف، هیچ مرجعی برای مراجعه به بانک و پیگیری وجود ندارد. شما مسئول همه چیز هستید، پس هوشمندانه عمل کنید. در ادامه این مقاله با مطالب بیشتری درباره کیف پول رمزارزی متامسک آشنا خواهید شد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که Metamask یا سایر کیف پول های دیجیتال مانند یک کیف پول معمولی کار می کنند. یک سری سکه های دیجیتال و مجازی وجود دارد و در این اپلیکیشن ها ذخیره می شوند. اما این نظر اشتباه است.

واقعیت این است که یک کیف پول رمزنگاری مجموعه ای از ابزارها را برای تعامل با بلاک چین فراهم می کند. کیف پولی مانند Metamask اطلاعات لازم را برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال از طریق تراکنش های بلاک چین ایجاد می کند. به عنوان مهمترین بخش این اطلاعات باید به کلیدهای خصوصی و عمومی اشاره کرد. کیف پول در اصل یک برنامه کاربردی برای مدیریت کلیدهای عمومی و خصوصی است. وقتی صاحب هر ارز دیجیتالی هستید، چیزی که در واقع به دست می آورید یک کلید خصوصی است. برخلاف روشی که اسکناس های ارز فیات نگهداری و خرج می‌شوند، شما مالک آنها نیستید.

رمزارزها فقط در یک پایگاه داده بزرگ به نام دفتر کل وجود دارند و هرگز آن را ترک نمی کنند. یک دفتر کل سابقه تمام تراکنش های انجام شده از زمان تاسیس شبکه را نگه می دارد. فناوری های مختلفی برای توسعه دفتر کل برای ذخیره تراکنش های ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما محبوب ترین و پرکاربرترین آنها بلاک چین است.

رمزارزها شکل فیزیکی ندارند و در یک پایگاه داده بزرگ به نام دفتر کل بلاک چین ذخیره می شوند. در این دفتر کل تاریخچه تمامی ارزهای دیجیتال ثبت شده است. بلاک چین به عنوان محبوب ترین دفتر کل در جهان شناخته می شود. با بلاک چین می توانید پول خود را جابجا کرده و از ارزی به ارز دیگر تغییر دهید، اما نمی توانید آن را برداشت کنید و به خانه ببرید. کاربران می توانند پول خود را با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی انتقال دهند، همان اطلاعاتی که در کیف پول های ارزهای دیجیتال ذخیره و ذخیره می شوند.

کیف پول ارز دیجیتال| صرافی ارز دیجیتال کوین لند

معرفی کیف پول متامسک

متامسک یک کیف پول بلاک چین اختصاصی اتریوم است و قابل نصب و استفاده در مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس، بریو و اج است. در واقع این کیف پول به عنوان پلی بین مرورگرهای معمولی و بلاک چین اتریوم عمل می کند. اتریوم یک اکوسیستم غیرمتمرکز بزرگ برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال است و متامسک یک کیف پول آنلاین رایگان، منبع باز است که شما را در تبادل ارزهای دیجیتال از طریق این بلاک چین همراهی می کند.

بلاک چین اتریوم به کاربران اجازه می دهد تا اپلیکیشن های غیرمتمرکز خود (Dapps) را با ارز دیجیتال ایجاد کنند. علاوه بر این، کاربران اتریوم می توانند دستورالعمل هایی را برای ارزهای دیجیتال به نام قراردادهای هوشمند بنویسند. کیف پول متامسک همچنین می تواند برای ذخیره کلیدهای ارزهای دیجیتال اتریوم استفاده شود.

کیف پول هات (آنلاین) اکثرا رایگان هستند و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است قابل استفاده هستند. این مشکل این کیف پول ها را آسیب پذیر می کند. اگرچه برخی از آنها مانند متامسک سیاست های خاص خود را برای اطمینان از ایمنی داده های کاربران دارند، اما بهتر است از کیف پول های سرد برای ذخیره سازی طولانی مدت ارز استفاده کنید.

کیف پول رمزارزی متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

طراحی و تجربه کاربری (UX) متامسک

با در نظر گرفتن مجموعه ابزارها، قابلیت ها و ویژگی های Metamask Wallet، رابط کاربری اپلیکیشن به ساده ترین شکل ممکن چه در موبایل و چه در مرورگر طراحی شده است. به همین دلیل حتی کاربران جدید نیز می توانند از این ویژگی ها استفاده کنند.

صفحه اصلی فهرستی از دارایی های شما را با موجودی هر کدام نشان می دهد. صفحه اصلی به دو بخش Tokens و NFT تقسیم می شود. علاوه بر اتر (ETH) و توکن های مبتنی بر اتریوم، Metamask Wallet همچنین می تواند برای ذخیره کلیدهای خصوصی برای هر تعداد توکن NFT استفاده شود.
یک برگه فعالیت تراکنش‌های اخیر شما را نشان می‌دهد اگر روی حساب خود در بالای صفحه کلیک کنید، آدرس را در داشبورد ذخیره می‌کند. می‌توانید آن را به دیگران بدهید تا اتر را دریافت کنند. نماد اسکن کد QR از طریق دوربین گوشی در گوشه بالا سمت چپ، یک نماد منوی همبرگر وجود دارد از طریق منو می توانید به قسمت های مختلف برنامه مانند مرورگر، کیف پول و گزینه ها دسترسی داشته باشید.

طراحی و تجربه کاربری (UX) متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در بالای صفحه می توانید منوی Network را مشاهده کنید. با زدن این گزینه لیستی از شبکه های موجود مانند Ropsten و سایر شبکه های آزمایشی را مشاهده خواهید کرد. شما به طور پیش فرض روی شبکه اصلی اتریوم (Main Net) کار می کنید، اما در صورت لزوم امکان تغییر شبکه نیز وجود دارد. کاربران عادی، حتی معامله گران حرفه ای، نیازی به شبکه های دیگر ندارند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال و بطور کلی تبادل ارزهای دیجیتال یا استفاده از برنامه های غیرمتمرکز باید در شبکه اصلی باشید. شبکه های آزمایشی موجود در کیف پول Metamask برای توسعه دهندگان مفید هستند. آنها به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز خود را قبل از استقرار بدون پرداخت مداوم هزینه گاز در طول توسعه آزمایش کنند.

مزایا و معایب استفاده از کیف پول متامسک

استفاده از کیف پول Metamask اگرچه رایگان است، اما مزایای زیادی را برای کاربر به همراه خواهد داشت که در ادامه بیشتر به آن پرداخته خواهد شد. اگرچه امنیت آن اغلب زیر سوال می رود، متامسک شفافیت و ویژگی های بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره شده است.

خواندن این مقاله
کیف پول لجر (Ledger) چیست؟ + ارزهای پشتیبانی شده توسط Ledger

مزایا

• نرم افزار متن باز
نرم افزار منبع باز همیشه می تواند توسط جامعه به روز شده و بهبود یابد. رمزهای عبور MetaMask به صورت رایگان در دسترس هستند و همه می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

• رابط کاربری ساده
سادگی کیف پول همچنین تضمین می کند که حتی مبتدیان نیز مشکلی با تراکنش های رمزنگاری ندارند!

• خرید درون برنامه ای کوین ها
کاربران می توانند ارز دیجیتال اتریوم را در پلتفرم شبکه ERC-20 از طریق صرافی های شناخته شده ایرانی مانند بیت پین و ارزهای خارجی مانند کوین بیس خریداری کنند.

• ذخیره سازی کلید محلی
برخلاف اکثر سرورها، MetaMask کلیدها را روی خود سرور ذخیره نمی کند، اما در عوض با ذخیره کردن کلیدها در مرورگر خود، کنترل کامل را به کاربران می دهد.

• جامعه قوی و خدمات مشتری
کیف پول متامسک بخشی از جامعه اتریوم است. زیرا میلیون ها کاربر و فالوور در سراسر جهان دارد. Volt نه تنها محدود به انجمن خود برای راهنماها است، بلکه دارای یک نسخه نمایشی ویدیویی در صفحه اصلی سایت، و همچنین یک بخش سؤالات متداول و یک وبلاگ دقیق است.

• پشتیبانی کوین های مختلف
یکی از مزایای استفاده از این ولت این است که از طیف نسبتاً گسترده ای از ارزها پشتیبانی می کند. در واقع بیش از 15 سکه و 1000 توکن پلاس در این کیف پول رد و بدل می شود که از جمله آنها می توان به ERC20 و ERC21، ERC20 و ERC223، REP، AOA، BAT، LINK، DAI، ENJ و GNT اشاره کرد.

معایب

• دسترسی به اطلاعات خصوصی در مرورگر
به عنوان کیف پول مرورگر، کیف پول MetaMask به داده های شما دسترسی نخواهد داشت، اما مرورگر اطلاعاتی در مورد نحوه و زمان استفاده از برنامه جمع آوری می کند که می تواند نگران کننده باشد.

• کیف پول گرم
اگرچه هیچ هکری حمله بزرگی به متامسک نداشته و این کیف پول بسیار ایمن است، اما همچنان یک کیف پول داغ است و همانطور که همه می‌دانند کیف پول‌های داغ در برابر تهدیدات سایبری مانند هک، فیشینگ و سرقت آسیب‌پذیر هستند.

• پشتیبانی از کوین های محدود
این کیف پول طیف نسبتاً وسیعی از سکه ها را پشتیبانی می کند، اما در مقایسه با بسیاری از کیف پول های دیگر، مجدداً سکه های کمتری پشتیبانی می شود.

امنیت متامسک چگونه است؟

در میان معیارهای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، مهم ترین انتخاب برای اکثر کاربران امنیت است. اگر دارایی شما به خطر بیفتد، هیچ عملکردی وجود نخواهد داشت! Metamask Wallet تاکنون هدف حمله سایبری گسترده قرار نگرفته است. این کیف پول از تنظیمات پشتیبان HD استفاده می کند و در صورت بروز هر گونه مشکل در دستگاه یا برنامه شما یک عبارت بازگشت نقدی عالی را به شما ارائه می دهد.

امنیت متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در پشت پرده MetaMask جامعه ای از توسعه دهندگان حرفه ای است که به طور مداوم در حال اشکال زدایی و به روز رسانی کد منبع هستند. با این حال، مشکلات ذاتی متامسک را نمی توان نادیده گرفت. به هر حال، از آنجایی که Metamask یک کیف پول آنلاین کرمی است، در مقایسه با کیف پول های سرد یا کاغذی در برابر هک آسیب پذیر است. کیف پول های گرم (کیف پول های وب) در مقایسه با چهار دسته دیگر کمترین امنیت را دارند.

تهدید بزرگی که ولت متامسک با آن مواجه است، حملات فیشینگ است. این حمله ای است که هکرها از آن برای سرقت اطلاعات کاربر مانند رمز عبور و نام کاربری استفاده می کنند. فیشینگ در کیف پول های آنلاین از جمله MyEtherWallet رایج است. برای جلوگیری از حملات فیشینگ، هرگز نباید تبلیغات پاپ آپ یا ایمیل های مشکوک را باز کنید. از طرف دیگر، به سادگی از طریق شبکه مجوز کیف پول Metamask به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول متامسک همچنین به کاربران اجازه می دهد تا هویت خود را کنترل کنند. Metamask هنگامی که یک DApp می خواهد تراکنش انجام دهد و در بلاک چین اتریوم بنویسد، یک رابط کاربری امن ارائه می دهد. با وجود تمام این ویژگی ها، ما معتقدیم که ویژگی های امنیتی این کیف پول کافی نیست. بنابراین با بلاک چین اتریوم کار کنید و از آن کم استفاده کنید.

تجربه کاربران از مسائل امنیتی

توجه داشته باشید که هک کردن همیشه به دلیل اشکالات یا حفره های موجود در برنامه نیست. کاربران اغلب مکان را برای سرقت پول خود تعیین می کنند. به عنوان مثال، سناریوی زیر را در نظر بگیرید:

احمد از یک مرورگر وب استفاده می کند و چندین مرورگر باز دارد. برای ایجاد یک تراکنش، افزونه Metamask را باز می کند و رمز ورود و دسترسی را ارائه می دهد. هکر متوجه شد که احمد از کیف پول رمزنگاری خود از طریق یکی از تب های باز استفاده می کند. او سپس یک پیام پاپ آپ برای احمد ارسال کرد و به او اطلاع داد که تراکنش او شکست خورده است. با این حال، این چیزی است که هر از گاهی اتفاق می افتد، بنابراین نگران نباشید، احمد یک تراکنش دیگر ایجاد می کند. برای انجام این کار، احمد رمز عبور را دوباره وارد می‌کند، اما با این کار، سرآشپز به کیف پول خود دسترسی پیدا می‌کند.

متأسفانه، حملات سایبری مشابه با کیف پول های آنلاین رایج است. توسعه دهندگان برای جلوگیری از چنین مشکلاتی با متامسک کار می کنند، اما باز هم اگر کاربران مراقب نباشند، احتمال سرقت زیاد است. به یاد داشته باشید که غیرمتمرکز کردن سیستم های مالی مانند بیت کوین و اتریوم و قرار دادن قدرت کنترل یک دارایی در دست صاحب آن، مسئولیت بزرگی را ایجاد می کند. شما مسئول نگهداری مناسب از سرمایه ارز دیجیتال خود هستید.
برای کاهش احتمال هک کردن، هنگام استفاده از Metamask برای ایجاد تراکنش، فقط یک برگه را باز نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول در صورت عدم استفاده قفل است.

مقایسه کیف پول متامسک با کیف پول مای اتر ولت

MyEtherWallet یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین کیف پول ها برای کار با بلاک چین اتریوم است. این یک پلت فرم آنلاین است و فقط یک کیف پول نیست. MyEtherWallet را می توان با یک سازنده کیف پول مقایسه کرد. با استفاده از آن، کاربران می توانند یک کیف پول ایجاد کنند و به بلاک چین اتریوم دسترسی پیدا کنند.

MyEtherWallet برای کنترل کامل کلیدهای خصوصی و عمومی به کاربران طراحی شده است. جالب اینجاست که کیف پول MEW در حالت سرد و گرم قابل استفاده است اما MetaMask فقط در حالت حافظه داغ قابل استفاده است. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم MyEtherWallet به عنوان یک رقیب قوی برایMetamask ، توانایی آن برای استفاده به عنوان یک گره کامل اتریوم است. بنابراین، کیف پول مستقیماً به بلاک چین متصل می شود و دفتر کل این اکوسیستم غیرمتمرکز (چند صد گیگابایت) را در حافظه دستگاه ذخیره می کند.

متامسک از طریق سیستمی به نام Infura با دفتر کل اتریوم در تعامل است، بنابراین برای پایدار ماندن در دنیای شبکه اتریوم باید به رایانه های دیگر متکی باشد. در عوض، یک گره کامل نیازی به عوامل ندارد. سیستم های تمام گره اغلب برای سیستم هایی ترجیح داده می شوند که باید به واسطه ای مانند Infura متکی باشند، اگرچه راه اندازی آنها پیچیده تر است و به منابع بیشتری نیاز دارد.

یکی دیگر از کاربردهای MyEtherWallet نوشتن قراردادهای هوشمند است، در حالی که کیف پول Metamask چنین عملکردی را ارائه نمی دهد. برای کاربران حرفه ای و به ویژه توسعه دهندگان، MyEtherWallet خوب به نظر می رسد، اما توصیه می کنیم از آن همراه با MetaMask استفاده کنید. استفاده از هر دو به شما قدرت بیشتری برای کار با بلاک چین اتریوم می دهد. به عبارت دیگر، به جای مقایسه این دو برای نصب یکی بر دیگری، هر دو برنامه را دانلود و نصب کنید.

خواندن این مقاله
کیف پول تراست ولت چیست؟ آموزش استفاده از تراست ولت

مقایسه کیف پول متامسک با کیف پول مای اتر ولت | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

نکات مهم در استفاده از کیف پول متامسک

حال که بسیاری از ویژگی‌ها، خصوصیت ها و مزایای کیف پول متامسک را می‌دانیم، بهتر است برخی از نکات مهم در استفاده از این کیف پول را نیز بدانیم. برخی از مهم ترین نکات استفاده از این کیف پول بی‌نظیر:

  •  اگرچه تیم توسعه به طور مداوم در حال تلاش برای بهبود امنیت MetaMask است، اما همچنان توصیه می‌شود که افراد در هنگام انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بیش از یک تب را باز نکنند و زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنند کیف پول خود را باز نکنند.
  • عبارت عبور بازیابی MetaMask تنها راه برای بازیابی حساب شما است. بنابراین، مهم است که این جمله بازیابی 12 کلمه ای را ایمن نگه دارید. هر بیت از داده های شما در مرورگر رمزگذاری شده و با رمز عبور MetaMask محافظت می شود، بنابراین این عبارت بازیابی تنها کاری است که می توانید برای بازیابی حساب های خود در صورت گم شدن آنها انجام دهید.
  • اگر شخصی به رمز عبور یا کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، به کیف پول شما دسترسی کامل خواهد داشت. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که هرگز این جزئیات را با کسی در میان نگذارید!
  • باز هم به خاطر داشته باشید که کیف پول های متامسک نرم افزاری یا کیف پول های داغ هستند و به اینترنت متصل هستند، بنابراین مدام مورد حمله هکرها قرار می گیرند.

آموزش ساخت و استفاده از کیف پول متامسک

در مرحله اول استفاده از کیف پول متامسک، باید نرم افزار آن را دانلود یا به مرورگر(کروم) خود اضافه کنید.

چگونگی اتصال متامسک به مرورگر کروم:

  • به وب سایت متامسک (metamask.io) بروید و مرورگر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. روی “نصب” کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.

مراحل ساخت متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • روی Add to Chrome کلیک کنید، سپس روی Add extension کلیک کنید.

مراحل ساخت متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • پس از نصب و افزودن افزونه، باید یک حساب برای کیف پول خود ایجاد کنید. روی «Get stared» و سپس روی «Ceate a Wallet» کلیک کنید. در این مرحله شما به صفحه ای هدایت می شوید که باید برای کیف پول دیجیتال خود رمز عبور انتخاب کنید و شرایط و ضوابط متامسک را بپذیرید.
  • سپس لیستی از دوازده کلمه نمایش داده می شود. این رمز عبور اولیه شماست و در صورت فراموشی رمز عبور می توانید از آن برای بازیابی کیف پول دیجیتال خود استفاده کنید. رمز عبور برای امنیت بسیار مهم است و نباید با دیگران به اشتراک گذاشته شود. هر کسی که این رمز عبور را بداند به ارز دیجیتال شما نیز دسترسی خواهد داشت. کلمات کلیدی را در حافظه خود ذخیره کنید.
  • در مرحله آخر باید کلمات عبارت ابتدایی را به همان ترتیبی که داده شده وارد و تایید کنید. پس از انجام، کیف پول Metamask شما آماده استفاده خواهد بود.
    نصب اپلیکشین متامسک نیز به همین ترتیب اما درمراحل اولیه، باید از گوگل‌پلی یا اپ استور دانلود کنید.

اضافه کردن رمزارز به کیف پول:

هنگامی که Metamask را بر روی رایانه یا مرورگر تلفن همراه خود نصب کردید، می توانید رمزنگاری خود را به طور خودکار از صرافی های دیجیتال یا کیف پول منتقل کنید. برای این کار کافیست این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه Meta Mask را باز کنید. روی نماد افزونه Metamask در سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید.
  2. آدرس عمومی شما در بالا و وسط صفحه برنامه است. روی “Account 1” کلیک کنید و آدرس عمومی خود را کپی کنید.
  3. آدرس عمومی خود را در پلتفرمی که برای ارسال ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کنید، قرار دهید. با شرایط موافقت کنید و روی دکمه “send” کلیک کنید.
  4. توکن های اتر یا ERC-20 پس از پردازش به کیف پول دیجیتال MetaMask منتقل می شوند.

ارسال رمز ارز از متامسک:

اگر می خواهید ارزهای خود را به کیف پول سخت افزاری خود منتقل کنید و آن را به صورت آفلاین (سرد) ذخیره کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی افزونه مرورگر MetaMask در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  2. ارز دیجیتالی را که می خواهید از کیف پول MetaMask خود ارسال کنید، انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه “ارسال” کلیک کنید و آدرس عمومی کیف پولی که می خواهید ارز دیجیتال خود را به آن منتقل کنید را وارد کنید. آدرس عمومی پیدا و تأیید خواهد شد.
  4. مبلغ مورد نظر و کارمزد تراکنش را وارد کنید. هر چه کارمزد تراکنش بالاتر باشد، تراکنش سریعتر پردازش می شود. سپس روی “بعدی” کلیک کنید.
  5. معامله را تایید کنید. پس از اطمینان از صحت جزئیات، روی گزینه “تأیید” کلیک کنید.

سهام گذاری یا استیک در کیف پول متامسک

استیکینگ (Staking) ارز دیجیتال در واقع به معنی قفل کردن کوین ها و توکن های یک پروژه است که می تواند منجر به کسب درآمد از ارز دیجیتال شود. شبکه های بلاکچین بسیاری هستند که یا استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهم برای کاربران خود امکان استیک ارز دیجیتال را فراهم کرده اند.

پیش از این امکان استیک کردن ارز دیجیتال در کیف پول متامسک وجود نداشت اما امروزه این امکان به واسطه ی همکاری بین شرکت Consensys و پلتفرم های Rocket pool و Lido برای کاربران فراهم شده است. پلتفرم Rocket pool و Lido به عنوان پلتفرم های لیکوئید استیکینگ در بلاکچین اتریوم فعالیت دارند و به همین علت کاربران می توانند بوسیله ی این پلتفرم ها اتریوم در متامسک استیک کنند.

استیک در کیف پول متامسک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

تحریم کاربران ایرانی توسط متامسک

چیزی که اخیرا کاربران ایرانی را نگران کرده است، خبر ممنوع شدن ایران و سایر کشورها در لیست سیاه از کیف پول Metamsk است. پنج شنبه 12 مارس در سال 1400، توییتر گزارش هایی در Reddit و سایر شبکه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه بسیاری از کاربران از دسترسی به کیف پول Metamask بدون استفاده از VPN مسدود شده اند. متاسفانه، توسعه‌دهنده این کیف پول رمزنگاری محبوب هنوز مستقیماً این موضوع را با انتشار یک پست وبلاگ تأیید نکرده است.

سخن پایانی

متامسک بخش مهمی از اکوسیستم اتریوم است. اگرچه این کیف پول برخی از ویژگی‌های ویژه را برای کاربران حرفه‌ای برای دسترسی و کار با بلاک چین اتریوم ارائه می‌کند، اما همچنان یکی از بهترین کیف پول‌ها برای مبتدیان به حساب می‌آید. ویژگی های ذخیره سازی MetaMask و کیف پول پس از استفاده اولیه ظاهر می شوند. متامسک یک ارز مبتنی بر اتریوم است.

اگرچه Metamask دارای ویژگی‌های امنیتی در بخش کیف پول است و هیچ رویداد هک گسترده‌ای در رابطه با آن رخ نداده است، اما همچنان توصیه می‌کنیم مقادیر زیادی ارز دیجیتال را در آنجا ذخیره نکنید. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، افزونه مذکور دارای رابط کاربری مناسبی برای کار با کیف پول های سخت افزاری است، بنابراین بهتر است یک کیف پول خنک از نوع سخت افزاری تهیه کرده و با متامسک از آن استفاده کنید.

هر نوع کسب و کار و سرمایه گذاری دایره المعارف خاص خود را از اصطلاحات و مفاهیم جدید دارد. در بازار ارزهای دیجیتال مفاهیمی مانند کیف پول یا کیف پول وجود دارد که مکانی برای ذخیره، مبادله و مبادله سکه های ارزشمند شماست، بنابراین باید در هنگام انتخاب آن همه ویژگی ها و نکات را در نظر بگیرید. Metamask Wallet یک کیف پول رایگان است که به دلیل مزایای فراوان گزینه مناسبی برای علاقه مندان به شبکه بلاک چین اتریوم است اما در نهایت این شما هستید که بر اساس شرایط و نیاز خود تصمیم نهایی را بگیرید.

سوالات متداول

متامسک چیست؟

یکی از بهترین کیف پول های رمزارزی است که با استفادخ از آن می‌توانید دارایی های دیجیتال خود را ذخیره و نگهداری کنید.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند؟

بله، درحال حاضر هیچ مانعی برای کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد.
امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا