ارز دیجیتال

میم کوین (meme coin) چیست؟ + 10 نکته طلایی قبل از خرید میم کوین!

میم کوین چیست؟ میم کوین نوعی رمز ارز است که در بازار به عنوان شوخی مطرح می شود. معمولا از تصاویر اشیاء یا حیوانات در آن استفاده می کنند که معمولا در توییتر یا ردیت (Reddit) معرفی می شود. این نوع رمز ارز در ابتدا همانند شت کوین ها کم ارزش هستند. میم کوین در سال 2021 مورد توجه و رشد چشمگیری توسط افراد مشهور قرار گرفت که این به تنهایی امتیازی برای رشد آن بود. در حال حاضر میم کوین ها رشد زیادی را تجربه کردند و در جایگاه ویژه ای از بازار قرار دارند.
این رمز ارز پر ریسک از نظر ظاهری با میم ها در ارتباط است. برای مثال، تصاویر، نوشته و جوک هایی هستند که به منظور شوخی در شبکه های اجتمائی به اشتراک گذاشته می شوند. دو مورد از مشهور ترین میم کوین؛ می توان به دوج کوین و شیبا اینو اشاره کرد که در ادامه با آنها اشنا خواهید شد. با در نظر گرفتن افزایش محبوبیت این رمز ارز می توان اینده خوبی را برای این بازار در نظر گرفت.
ایلان ماسک از جمله کسانی بود در ابتدای شروع این تحول در دنیای کریپتو، دوج کوین را مورد تایید خود قرار داد و در رابطه با این رمز ارز توییت هایی منتشر کرد.

در ادامه مک دونالد و هپی میل، دو برند فست فود در امریکا، در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کردند که دوج کوین را به عنوان یکی از راه های پرداخت خود پذیرفتند. این عمل باعث رشد بی نظیر میم کوین ها شده است. افراد مشهور جهان همچنان به دنبال سرمایه گذاری در این نوع رمز ارز هستند. در کنار همه ویژگی های مثبت این ارز دیجیتال، بازار بسیار پر ریسکی دارد که ممکن از برای افراد تازه وارد مناسب نباشد.

میم کوین چیست؟

میم کوین نوعی ارز دیجیتال است که از یک میم، تصویر، تصویر حیوانات و یا یه جوک الهام می گیرد. این ارز پر ریسک دارایی هایی هستند که شبیه رمز ارز های دیگر به طور مشابه با سهام و سایر سرمایه گذاری ها رفتار می شوند. این ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک چین، که یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز است، عمل می کنند. شاید آنها شبیه به (بیت کوین، اتریوم، سولانا، لایت کوین) محبوب نباشند، اماهر زمان که ظاهر می شوند، افراد را شگفت زده می کنند.یکی از شباهت های قابل توجه در میم کوین ها این است که معمولا از سر حیوانات به عنوان لوگو یا نشانه استفاده می کنند.

یکی از بنیانگذاران پلتفرم سرمایه گذاری (Structure.fi) می گوید “میم کوین ها مانند هر ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا اتریوم طراحی شده اند. تفاوت این است که وجود آنها حول یک ایده خنده دار متمرکز است، و ارزش آنها تا حد زیادی به میزان حرکت آن مفهوم بستگی دارد.”
در حالی که میم کوین‌ها ممکن است منشأ متفاوت و ساده تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند، اما عملکرد آنها کاملاً مشابه است. این ارز همانند سایر رمز ارز ها، از طریق فرایندی به نام ماینینگ (mining) ایجاد می شوند. عنوان مثال، دوج کوین توسط افراد یا گروه هایی استخراج می شود که فرمول های پیچیده ریاضی و جبری را تکمیل می کنند. کسانی که با موفقیت بلوک های جدید را استخراج می کنند، معمولاً پاداش استخراج ارز دیجیتال را دریافت می کنند. با این وجود، برخی از سکه‌های میم ارزش کمی داشتند، ارزش بازار چند میلیارد دلاری به دست آوردند و حمایت افراد مشهور را به خود اختصاص دادند.این ویژگی نشان می دهد که سکه های میم مقداری سودمند، دارای ارزش اساسی اند و موارد استفاده منحصر به فرد هستند.

خواندن این مقاله
ارز دیجیتال ترون (Tron) چیست؟ همه چیز درباره شبکه بلاکچینی ترون

مقایسه میم کوین ها و شت کوین ها (Shit Coin)

لازم است به عنوان یک تریدر، تفاوت میم کوین و شت کوین را بدانید. پس در ادامه با ما همراه باشید.
شت کوین چیست؟ به رمز ارز هایی که برای آنها هیج وایت پیپر یا مستندات مشخصی وجود ندارد؛ در واقع برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیستند و یا هدف خاصی برای آنها تعریف نشده است؛ شت کوین می گوییم.
میم کوین ها همان شت کوین ها هشتند اما با این تفاوت که آنها توسط افراد سرشناس یا شرکت بزرگ به افراد معرفی می شوند تا از طرف مردم مورد استقبال گسترده ای قرار بگیرند و در نهایت این کوین ها ارزش پیدا می کنند. در اصل همان ویژگی شت بودن خود را حفظ می کنند و فقط در ظاهر تغییر پیدا می کنند.
برای مثال؛ دوج کوین یک شت کوین بوده و توسط ایلان ماسک تبدیل به میم کوین شده است.

چه دلایلی باعث میم کوین ها محبوب شوند؟

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نوع ارز دیجیتال در سال 2021، فراگیری بیماری کرونا بود که باعث کاهش سطح اقتصاد کشور ها شد.در همان حوالی سرمایه گذاران برای در امان ماندن از تورم به بازار ارز های دیجیتال پناه اوردند. از این رو بازار میم کوین ها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و باعث شد بین سرمایه گذاران محبوب شود و مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

میم کوین های محبوب

  • دوج کوین (Doge Coin)

دوج کوین یک رمز ارز (open source) است که در دسامبر 2013 راه اندازی شد.در لوگو دوج کوین، تصویر سگ (Shiba Inu) که یک نژاد سگ ژاپنی است، استفاده می شود. این رمز ارز در حالی که ظاهراً به عنوان یک شوخی ایجاد شده است، هنوز هم در بازار ارز های دیجیتال شایستگی دارد. دوج کوین دارای چند ویژگی قابل توجه است، برای مثال: عرضه نامحدود آن، قیمت پایین و استفاده از الگوریتم (scypt)، همچنین دوج کوین مبتنی بر رمز ارز (Lite coin) است و از همان فناوری استفاده می کند.

به گفته کاربران؛ دوج کوین دارای هواداران وفادار است که در آن فعالیت می کنند و از آن به عنوان یک ارز مهم برای محتوای رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

دوج کوین | صرافی معتبر ارز دیجیتال کوین لند
  • شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو یک میم کوین مبتنی بر شبکه اتریوم است که در اگوست سال 2020 توسط (Ryoshi) راه اندازی شد. شیبا توسط هواداران آن به عنوان “قاتل دوج کوین” مورد توجه قرار گرفت.

قیمت شیبا اینو در اکتبر سال 2020 بیش از ده برابر به اوج رسید و 41 میلیارد دلار سرمایه به بازار داد. اما امروزه با افت شدید مواجه است و به 6 میلیارد دلار انتقال پیدا کرده است.

شیبا اینو | صرافی ارز دیجیتال معتبر کوین لند
  • ساموید کوین (Samoyed Coin)

ساموید یک میم کوین محبوب از بلاکچین Solana است. علاوه ‌بر بلاک چین خود، در بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال هم محبوبیت بسیاری کسب کرده است.

رمز ارز میم کوین ها چگونه کار می کند؟

به ازای هر دوج کوین، میم کوین ها زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران را به شدت زیر آب گذاشته است. حتی دوج کوین نیز 91% از بالاترین قیمت خود سقوط کرده است و در همین راستا ارز شیبا 84% کاهش یافته است. هر دو همچنان دارای ارزش بازار به ترتیب 8.7 و 6.5 میلیارد دلار هستند. در مقابل بیت کوین که سقف آن 21 میلیون کوین است و دارای محدودیت است، میم کوین ها اغلب دارای عرضه بالا و نامحدود هستند. بیش از 135.5 میلیارد کوین در گردش برای دوج کوین وجود دارد و هر دقیقه یک ماینر موفق به دریافت حدود 10000 DOGE به ارزش تقریبی 660 دلار می شود، در مقابل آن تقریباً 6.25 بیت کوین به ارزش حدود 14300 دلار در هر دقیقه توسط ماینر ها استخراج می شود.

خواندن این مقاله
رمزارز کاردانو چیست؟ بررسی مزایا و معایب قاتل اتریوم!

نکته : این آمار مربوط به زمان انتشار مقاله می باشد.(مرداد 1401)

آیا میم کوین حوزه پول سازی است؟

به گفته کارشناسان کوین لند؛ باید در نظر داشته باشید که همانطور این بازار می تواند در یک شب شمارا پولدار کند، می تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما بشود. حال، نمی توان بازار پر ریسک ارز های دیجیتال بهترین مورد برای سرمایه گذاری در نظر گرفت اما می توانیم با بررسی اخبار و مقالات مختلف راجب این ارز ها، بررسی و تحلیل بازار و معاملات حساب شده و عاقلانه، سود خوبی از این بازار بگیریم.

نکات طلایی که قبل از ورود به بازار میم کوین ها باید بدانید !

حتما با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده اید که باید کمی بیشتر در مورد Meme Coin فکر کنید. امروزه این سکه ها از قیمت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید این سکه ها به این سوال که میم کوین چیست پاسخ داده باشید. عنوان یک سرمایه گذار، مسئولیت سرمایه گذاری عاقلانه در گزینه های مورد نظر شماست.

  • مورد جو بازار کامیونیتی و شبکه های اجتمایی قرار نگیرید.

این عمل باعث می شود؛ شما کنترل خودتان را در برابر خرید میم کوین ها از دست بدهید.

  • فقط به ظاهر یک ارز میم توجه نداشته باشید و از همه وجه ها آن را بررسی کنید.

اکثر میم کوین ها در ظاهر سود آور و سالم و بدون ضرر به نظر می رسند، اما بازار آنها تا حدی باعث از دست رفتن سرمایتان میشود.

  • اخبار، مقالات و آموزش هارا از منابع معتبر دنبال کنید.

خیلی از افراد با انتشار اخبار جعلی و دروغین، به دنبال افزایش قیمت یک ارز دیجیتال هستند.

  • از افراد با تجربه کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که مشاوره گرفتن از افراد مختلف، باعث قرار گرفتن شما بین دو راهی می شود، پس بهتر است در خرید میم کوین از افراد با تجربه کمک بگیرید.

  • به اخبار دنیای ارز های دیجیتال توجه داشته باشید.

این مورد از مهم ترین موارد و نکات خرید میم کوین است، که تا حدی از شما یه فرد موفق در معاملات ارز های دیجیتال می سازد.

  • مراقب کلاهبرداری های رمز ارز ها باشید!

افراد همیشه به دنبال بهترین و ساده ترین راه برای کسب درآمد و سود بیشتر هستند. این امر باعث می شود افراد کلاهبردار و سودجو، با تبلیغات مختلف؛ افراد ساده و نا آشنا با دنیای رمز ارز ها را به سمت راه های ساده و بی نتیجه برای سود بیشتر انها به سمت خود می کشند تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کنند.

  • لزومی ندارد که تمام سرمایتان یا بخش بزرگی از آنرا در ارز دیجیتال میم سرمایه گذاری کنید.

توجه داشته باشید در 99 درصد مواقع، سرمایه گذاری دقیق و درست و هوشمندانه می تواند نتیجه داشته باشد.

  • حد ضرر تعیین کنید.

 یکی از قوانین اصلی و اصول سرمایه گذاری، مشخص کردن حد ضرر است که می تواند تا حد زیادی از ضرر های سنگین جلوگیری کند.

  • افراد مشهور صرفا نمی توانند بهترین مشاور شما باشند!

اکثر افراد مشهور، بلاگر ها، اینفلوئنسر ها و کسانی که در این حوزه نقش دارند؛ برای بالا رفتن سهام مورد نظرشان از روش هایی مانند پامپ و دامپ استفاده می کنند که می تواند برایتان گران تمام شود!

  • عجله نکنید.

به جای عجله کردن در خرید ارز های افت کرده، شبکه های اجتمایی و منابع معتبر را دنبال کنید تا بتوانید در بهترین زمان خرید خودتان را انجام دهید و سود خوبی نصیبتان شود.

اگر تا اینجا مقاله رو خوندی و جواب سوالت در مقاله نبود، لطفا سوالاتت رو برامون کامنت کن تا اولین فرصت جواب بدیم.
4.7/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا