ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ماتیک ( matic ) چیست؟ | آینده ارز پالیگان چگونه است؟

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ماتیک + چارت

در سال 2021 راه حل افزایش مقیاس پذیری در بلاکچین توسط پلتفرمی به نام Matic Network ارائه شد. ارز دیجیتال ماتیک، توکن پلتفرم Matic Network که امروزه به پلتفرم Polygon (پالیگان) تغییر نام پیدا کرده است، می باشد. حال احتمالا این سوال برایتان ایجاد می شود که ارز دیجیتال ماتیک ( matic ) چیست؟ کارایی آن چیست؟ در ادامه بصورت کامل در مورد ارز دیجیتال ماتیک یا پالیگان توضیح خواهیم داد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عنوان مقاله پنهان کردن فهرست

پلتفرم پالیگان (Polygon) چیست؟

پلتفرم پالیگان از جمله پلتفرم های مناسب و کاربردی جهت مقیاس پذیری و توسعه زیر ساخت شبکه های اتریوم می باشد که یک راه حل لایه 2 ارائه می دهد. با استفاده از این پلتفرم شما می توانید معاملات مبتنی بر اتریوم را در چند ثانیه و با امنیت بالا انجام دهید.

پلتفرم پالیگان (Polygon) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

درمورد پلتفرم Polygon می توان گفت که این پلتفرم قصد دارد اتریوم را به یک سیستم مولتی بلاکچین تبدیل کند و البته این استراتژی چندین مزیت مهم نسبت به رقب های خود دارد و شباهتی به پروژه‌هایی مانند ترون، کازماس، پولکادات یا آوالانچ ندارد. در پلتفرم پالی گان در قبال ارائه خدمات و به عنوان پاداش پرداخت ها در شبکه، از توکن Matic استفاده می شود.

می توان گفت هدف اصلی پلتفرم Polygon بهبود تجربه کاربر و همچنین کاهش هزینه های پرداخت شده در بلاکچین اتریوم می باشد. پالیگان این کار را از طریق پردازش توکن هایی که بر اساس استاندارد ERC-20 هستن انجام می دهد. ( ERC-20 یک استاندارد اتریوم است که امکان ساخت توکن های جدید را در اختیار سازندگان ارزهای دیجیتال قرار می دهد. )

پلتفرم Polygon به منظور به وجود آوردن یک جهان بدون مرز ایجاد شده است. بطور کلی می توان گفت Polygon یک شبکه کامل برای ساخت و راه اندازی بلاکچین ها می باشد که از طریق آن توسعه دهندگان و سازنگان می توانند شبکه های بلاکچین مورد نظر خود را که از قبل مشخص شده متناسب با نظر خود طراحی و راه اندازی کنند. درواقع این پلتفرم می خواهد فضایی ایجاد کند که بلاکچین ها به راحتی بتوانند به آن متصل شوند و محدودیت هایی مانند مقیاس پذیری کم، امنیت محدود و یا هزینه ی بالا را نداشه باشند.

پلتفرم پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

نحوه عملکرد پلتفرم پالیگان چگونه است؟

یکی از مولفه های کلیدی که باعث رشد و توسعه شبکه پالیگان شده است، نحوه عملکرد و ساختار منحصربفرد آن می باشد. طراحان این پلتفرم چهار لایه مختلف برای این شبکه طراحی کرده اند، که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و ساختار منحصر به فرد هستند و در پلتفرم وظیفه ی خاص خود را دارند. برای اجرای یک فعالیت در شبکه، اقدامات باید در دو لایه انجام شوند، دو لایه ی دیگر نیز جهت امور متفرقه هستند و گاهی نیز اجرا نمی شوند. در ادامه به بررسی این لایه ها خواهیم پرداخت:

1) لایه اتریوم ( Ethereum Layer)
این لایه را می توان یکی از لایه های اصلی ارتباط با بلاکچین های اتریوم دانست. در واقع این لایه شامل مجموعه ای از قراردادهای هوشمند است که همگی بر روی پلتفرم اتریوم پیاده سازی شده اند. این لایه مسئولیت کنترل بخش های مختلفی از پلتفرم Polygon را برعهده دارد مانند: ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف در پالیگان، تراکنش ها و استیکینگ. همچنین هدف این لایه رسیدن به اجماع محلی، جمع آوری تراکنش‌ها و تولید بلوک می باشد.

2) لایه شبکه پالیگان ( Networks Layer )
این لایه را می توان به عنوان بلاکچین اصلی پلتفرم Polygon و اولین مرحله اجباری در این پلتفرم دانست. در این لایه عملیاتی مانند تولید بلاک ها و تایید آنها صورت می گیرد و علاوه بر آن، اجماع گره های داخلی و ادغام بلوک ها در زنجیره نیز در این لایه انجام می شود.

3) لایه امنیتی ( Security Layer )
همانطور که از اسم این لایه مشخص است، این لایه وظیفه ی افزایش امنیت بلاکچین های شبکه پالیگان را برعهده دارد. البته بهتر است بدانید که این لایه اختیاری است و به زنجیره های بلاکچین امکان استفاده از امنیت بیشتر را می دهد.

4) لایه اجرا (Execution Layer )
لایه اجرا اخرین لایه ی پلتفرم پالیگان می باشد که طی نمودن آن اجباری ست زیرا این لایه به عنوان ماشین مجازی اتریوم ( EVM ) عمل می کند و وظیفه ی اجرای تراکنش ها و قرارداد های هوشمند را دارد. این لایه اهمیت بسیار بالایی در میان لایه های شبکه پالیگان داراست و دارای دو بخش اجرایی و منطقی می باشد.

فناوری های شبکه پالیگان

پلتفرم Polygon مجموعه ای از فناوری ها و امتیازات خاص خود را داراست که همگی آنها این پلتفرم را برای انجام کارهای مربوط به آن بسیار مناسب کرده اند. در واقع، این شبکه دارای فناوری های جدید بسیاری است که باعث شده شبکه پالی گان به عنوان یکی از بهترین شبکه های بلاکچین شناخته شود.

این فناوری و تکنولوژی ها به دنبال تبدیل اتریوم به یک سیستم سریع و یکپارچه هستند. همچنین می توانند سرعت تراکنش و مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم را با حفظ امنیت، افزایش دهد. برخی از این تکنولوژی ها عبارتند از:

  • زنجیره پلاسما. این زنجیره در شبکه پالی گان راهی منحصربفرد و مطمئن جهت ایجاد برنامه های غیر متمرکز است که امکان ایجاد و تأیید بلاک های خارج از بلاکچین اتریوم را به کاربر می دهد. زنجیره پلاسما باعث می شود روند تأیید تراکنش سریع تر و مقیاس بندی به راحتی انجام شوند. جالب است بدانید که چنین فناوری به توصیه ویتالیک بوترین، خالق اتریوم تولید شده است.
  • زنجیره POS یا الگوریتم اثبات سهم. وجود این الگوریتم باعث شده تا امنیت شبکه اتریوم به وضوح برای شبکه پالی گان نیز قابل مشاهده باشد. خود شبکه Polygon در واقع زنجیره جانبی اتریوم است و بنابراین الگوریتم اعتبارسنجی بلاک آن هم مانند اثبات سهام اتریوم عمل می کند. ( خود زنجیره Polygon با نام Matic PoS شناخته می شود، اما در هر صورت این شبکه یک زنجیره جانبی اتریوم است. )
  •  Optimistic Rollups . این فناوری را می توان یکی از بهترین مزیت های شبکه Polygon دانست چرا که تاثیر بسزایی در افزایش سرعت این پلتفرم داشته و علاوه بر آن به علت پیاده سازی این فناوری در لایه دوم، دخالت کاربر و نود ها به حداقل رسانده شده است. در واقع، این فناوری همه تراکنش‌ها را معتبر می‌شناسد و کاربران تنها در صورت شناسایی تراکنش‌های جعلی باید تأیید یا مداخله کنند.
    ( این فناوری سرعت تایید هر بلاک در پلتفرم Polygon را به کمتر از دو ثانیه کاهش داده است. به همین دلیل 65000 تراکنش در ثانیه تایید می شود که این خود یک انقلاب در سرعت شبکه اتریوم است. )
  • ZK rollups . از دیگر مواردی که توانسته مقیاس پذیری و سرعت شبکه پالیگان را افزایش دهد فناوری ZK rollups می باشد، که بوسیله ی آن جمع بندی و تایید قسمت زیادی از تراکنش های پالیگان به خارج از زنجیره اصلی منتقل می شود. علاوه بر آن، این تکنولوژی موجب کاهش داده های موجود در هر تراکنش می شود که همین مسئله باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی خواهد شد.

فناوری های شبکه پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

ویژگی ها و مزایای پلتفرم پالیگان

همانطور که احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شده اید پلتفرم Polygon که ارائه دهنده ی ارز دیجیتال متیک می باشد، از ویژگی ها و مزایای بسیار شاخصی برخوردار است که در ادامه به بررسی بیشتر این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

1- به عنوان اولین ویژگی و مزیت پلتفرم پالی گان میتوان به قابلیت مقیاس پذیری آن اشاره کرد. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که مشکل مقیاس پذیری اتریوم را حل کرده و باعث می شود تراکنش ها با سرعت بالاتری صورت گیرند.

2- سرعت و توان عملیاتی بالا یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد پلتفرم پالیگان می باشد. این پلتفرم با استفاده از فناوری های خود قادر است هزاران تراکنش را در ثانیه انجام دهد و بدین صورت مشکل شبکه اتریوم را نداشته باشد.

3- استفاده این پلتفرم از زنجیره POS ، امنیت شبکه پالیگان را تا حد بسیار بالایی تقویت کرده است.

4- تجربه کاربری یا UX بسیار ساده و روان این پلتفرم باعث شده تا محبوبیت بیشتری در بین سازندگان و توسعه دهندگان پیدا کند.

خواندن این مقاله
ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ + بهترین استراتژی ترید روزانه

5- عمومی بودن ساید چین ها در پلتفرم پالیگان یکی دیگر از ویژگی این شبکه می باشد. یعنی بر خلاف اکثر برنامه های غیر متمرکز که دارای زنجیره ی خصوصی هستند، استفاده از ساید چین ها در این پلتفرم نیازی به کسب اجازه ندارد.

6- پلتفرم پالیگان قصد دارد شامل ارزهای رمزپایه مبتنی بر ERC-20 و توکن های غیر قابل تعویض مبتنی بر ERC-721 شود.

ویژگی های پلتفرم پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • امنیت شبکه پالی گان در چه سطحی قرار دارد؟

توسعه دهندگان پلتفرم پالیگان همواره سعی داشته اند تا امنیت این شبکه را در بالاترین سطح خود نگه دارند. یکی از راهکار هایی که جهت بالا بردن امینت شبکه به کار برده اند، الگوریتم اثبات سهم اتریوم یا زنجیره POS است که باعث شده تا این پلتفرم از امنیت بالای شبکه ی اتریوم بهره مند شود.
یکی دیگر از روش های امن کردن شبکه های بلاکچین، استیکینگ است که در پلتفرم Polygon نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در ان روش هم تعداد نود های شبکه افزایش میابد و هم به نحوی امنیت شبکه تضمین می شود.

رقیب شبکه پالیگان

پلتفرم Polygon که به عنوان یک راهکار لایه دوم شبکه اتریوم معرفی شده است، جهت حل مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم و افزایش سرعت، تراکنش های اتریوم را به لایه دوم انتقال می دهد. شبکه پالی گان با این توانسته بسیاری از مشکلات شبکه اتریوم را برطرف نماید و از این جهت بسیار مورد توجه فعالان بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است.

حل مشکلات شبکه اتریوم هدفی ست که پلتفرم های دیگری نیز به جز پالیگان برای دستیابی به آن ایجاد شده اند. پس پالیگان تنها پلتفرم در این زمینه نیست اما قطعا شبکه ای در بین کاربران محبوبیت میابد که در مسیر پروژه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. شبکه ی موفق تر، استقبال بیشتر و همچنین افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت.

پالیگان در حال حاضر دارای دو رقیب مطرح به نام های پروژه ی کازموس و پروژه پولکادات می باشد که هر سه در زمینه های مختلفی با یکدیگر رقابت دارند. شبکه ی پالیگان تا به امروز توانسته با راهکار ها و برنامه های کارآمد و منحصر بفرد برنده ی این رقابت باشد.

تاریخچه پلتفرم پالیگان و ارز دیجیتال ماتیک

پلتفرم Matic Network که امروزه با نام Polygon شناخته می شود در ماه اکتبر سال 2017 در شهر بمبئی هند و توسط دو توسعه دهنده باتجربه در زمینه بلاکچین به نام های Jaynti Kanani با عنوان مدیر عامل پالیگان و Sandeep Nailwal با عنوان مهندس بلاکچین، راه اندازی شد.
Jaynti Kanani که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل پالیگان در حال فعالیت است یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه ‌نویسان بلاکچین است که در سال 2019 نقش بسزایی در پیاده سازی زنجیره پلاسما، پروتکل WalletConnect و Web3 در موتور اتریوم ایفا کرد.
Sandeep Nailwal یک برنامه نویس و کارآفرین است که در حال حاضر مدیر ارشد پالیگان می باشد و وظیفه ی برنامه نویسی این پلتفرم را به عهده دارد. او پیش از این سمت و شروع فعالیت خود در پالیگان، در سمت مدیر عامل Scope Weaver و مدیر اجرایی Welspun فعالیت داشت.
عضو دیگر تیم پالیگان Anurag Arjun نام دارد که برخلاف دو عضو دیگر مهارتی دربرنامه نویسی ندارد، اما در امور اقتصادی بسیار باتجربه است و در سمت مشاور تجاری پروژه Polygon در حال فعالیت است. او به سبب کار در شرکت های مختلف ارز دیجیتال شناخت بسیار خوبی از این رشته داشت.

تاریخچه پلتفرم پالیگان و ارز دیجیتال ماتیک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

چرا پلتفرم Matic Network به Polygon تغییر نام پیدا کرد؟

در دنیای ارز های دیجیتال پلتفرم های لایه دوم بسیاری هستند که به منظور حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم به وجود آمده اند، که پلتفرم ماتیک نیز یکی از آنها بود. شبکه Matic Network در سال 2017 توسط افرادی که در بالا نام بردیم پایه گذاری و ایجاد شد. در ابتدا برای حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم در این پلتفرم از همان تکنولوژی استفاده شد که رقیب های آن استفاده می کردند.

تغییر اسم شبکه پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در سال 2021 این پلتفرم اعلام کرد که نام تجاری خود را به Polygon تغییر داده است. این تغییر نام از یک تغییر استراتژی خبر می داد در حالی که محصولات و توکن های این پلتفرم تقریبا بدون تغییر باقی مانده بود. این تغییر نام به علت تغییر فناوری پشت پلتفرم بود که موجب ارائه بهترین روش جهت حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم در مقایسه با سایر رقبا شد.

همین کار باعث شد که در سال 2021 قیمت یکی از توکن های پلتفرم، به نام ارز دیجیتال ماتیک ( Matic ) که در سال 2019 کار خود را شروع کرده بود، رشد بسیار خوبی را تجربه کند. زیرا پالیگان به این توکن اجازه داد تا مقیاس پذیری و انعطاف بسیار بالایی را برای اتریوم ایجاد کند و همین موضوع مقدمه ای شد تا در همان سال ارز دیجیتال Matic رشد 125 درصدی را در طول یک ماه تجربه کند.

ارز دیجیتال ماتیک (matic) چیست؟

اگر از فعالان بازار ارز دیجیتال هستید، قطعا نرخ رشد ارز دیجیتال متیک پالیگان در سال گذشته نظر شما را جلب کرده است. در واقع ارز دیجیتال متیک پالیگان را می توان توکن بومی پلتفرم پالیگان، یکی از پیشرفته ترین شبکه های بلاکچین در دنیای امروز دانست که بر پایه اتریوم می باشد.

ارز دیجیتال ماتیک چیست؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

این ارز دیجیتال با هدف بهبود مشکل مقیاس پذیری اتریوم، افزایش همکاری اتریوم و پلتفرم های غیر متمرکز و جهت انجام معاملات در بستری سریع، ارزان و امن ایجاد شده است. ارز دیجیتال ماتیک در تلاش است که تمامی اپلیکیشن های غیر متمرکز ( dapp ) را یکپارچه سازی و پیچیدگی های موجود در آنها را حذف کند. توکن متیک به عنوان ارز در بیت کاربران پلتفرم پالیگان کاربرد دارد که جهت خدمات پرداخت در این شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. در پلتفرم پالیگان وظیفه ی اجرای تراکنش های ارز دیجیتال ماتیک ( Matic ) بر عهده لایه ی اجرا یا Execution Layer می باشد.

  • مشخصات ارز دیجیتال متیک پالیگان:
    نام: پالیگان Polygon
    نشان اختصاری: ماتیک matic
    دسته بندی رمز ارز: توکن
    رتبه در جدول جهانی: 22
    الگوریتم شبکه : ERC-20
    الگوریتم استخراج : الگوریتم اثبات سهام PoS

نحوه ی کارکرد ارز دیجیتال ماتیک ( matic ) چگونه است؟

بطور کلی می توان گفت با قابلیت های شبکه Polygon، اتریوم می تواند با تبدیل شدن به ارز دیجیتال matic و بوسیله ی ایجاد ساید چین، باعث افزایش مقیاس پذیری و کاهش تراکم عملکرد خود ( اتریوم ) شود و بعد از انجام شدن عملیات های مد نظر دوباره به اتریوم تبدیل شود. در ادامه به توضیح بیشتر این پروسه خواهیم پرداخت.

فرض کنید کاربری بخواهد همزمان از امکانات اتریوم و شبکه ی پالی گان استفاده کند. پس باید طی قراردادی هوشمند که در پلتفرم پالیگان مدیریت می شود، توکن های خود را روی شبکه قفل کند. پس از آن پلتفرم پالیگان اعتبار کوین های تبدیل شده را در قرارداد های هوشمند می سنجد و همان مقدار کوین را به ارز دیجیتال متیک تبدیل می کند.

سپس کاربر می تواند به این توکن ها در شبکه ی Polygon دسترسی داشته باشد و از طریق این دسترسی، می تواند با برنامه های غیرمتمرکز و امور مالی آنها در شبکه اتریوم تعامل داشته باشد. بدین صورت کاربر می تواند بدون کندی سرعت و کارمزد بالای اتریوم تون های خود را به پلتفرم پالی گان منتقل کند و به ازای آنها ماتیک دریافت کند. برای اینکه کاربر بخواهد از شبکه Polygon خارج شود باید توکن های خود را بسوزاند و بر طبق قرارداد هوشمند، توکن های اتریوم از شبکه ی پالیگان به اتریوم منتقل شده و به فرد بازگردانده می شوند.

میزان عرضه ارز دیجیتال ماتیک Matic در حال حاضر چقدر است؟

ارز دیجیتال متیک بصورت ماهانه عرضه می شود و در حال حاضر بیش از 6 میلیارد توکن پالیگان عرضه شده و در گردش می باشد. برای عرضه توکن های ماتیک هیچگونه محدودیتی در نظر گرفته نشده است و تیم توسعه دهنده آن اعلام کرده اند که تا کنون در حدود 10 میلیارد از این توکن تولید شده است.
در اولین فروش این ارز در سال 2017 به میزان 3/8 درصد از حداکثر میزان آن عرضه شد همچنین دو سال دیگر 19% دیگر هم جهت توسعه شبکه عرضه شد و الباقی آن نیز طبق جدول زیر توزیع می شوند:

دارنده سهم درصد سهم ارز
اکوسیستم 33/23 %
بنیان گذاران 86/21 %
تیم اصلی 16 %
هزینه عملیات شبکه 12 %
مشاوران 4 %

کاربرد های ارز دیجیتال متیک چیست؟

توکن پالیگان کاربردهای بسیار خوبی در دنیای ارز دیجیتال دارد. در ادامه به مهم ترین کاربرد آن اشاره می کنیم:

– با وجود ارز دیجیتال ماتیک راندمان صرافی های غیر متمرکز نیز افزایش پیدا کرد. قبل از این اغلب مردم صرافی های متمرکز را ترجیح می دادند زیرا سرعت بالا و باگ کمتری داشتند. اما پلتفرم پالیگان و توکن آن توانستند مشکل صرافی های غیر متمرکز را حل کرده و با سرعت و امنیت بالا تراکنش ها را تکمیل کنند.

– با استفاده از توکن ماتیک سیستم پرداخت بهتر شده و در اپلیکیشن های غیر متمرکز ( dapp ) می توان با سرعت بالا و هزینه کارمزد کم امور پرداختی خود را انجام داد.

خواندن این مقاله
آربیتراژ چیست؟ معرفی انواع آربیتراژ در دنیای رمزارزها

– ارز دیجیتال ماتیک حتی در صنعت بازی های ویدئویی نیز کاربرد دارد. شبکه پالیگان توانسته با ایجاد محیطی امن و سریع مشکل پرداخت در بازی ها و مالکیت دارایی ها را حل کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک در صرافی کوین لند

همانطور که گفته شد ارز ماتیک پالیگان به علت ویژگی های منحصربفرد خود، توانسته در میان فعالان دنیای ارز دیجیتال محبوب شده و نظر بسیاری از آنها را به خود جلب کند. در حال حاضر این ارز دیجیتال نسبت به یک سال گذشته توانسته رشد حدود 9 هزار درصد را تجربه کند.
جهت خرید ارز دیجیتال ماتیک می توانید از دو راه اقدام فرمائید:

  1. خرید ارز از صرافی های ایرانی معتبر با کارت بانکی ( خرید ارز دیجیتال ماتیک در صرافی کوین لند)،
  2. خرید بیت کوین یا استیبل کوین تتر از صرافی های ایرانی، انتقال به صرافی های بین المللی و تبدیل آن به ارز ماتیک.

خرید و فروش ارز دیجیتال ماتیک در صرافی کوین لند

جهت فروش ارز دیجیتال ماتیک نیز باید در صرافی های ایرانی یا خرجی ثبت نام کرده و سپس ارز خود را به فروش برسانید. توجه داشته باشید در زمینه ی خرید و فروش ارز دیجیتال متیک پالیگان مهم ترین نکته انتخاب کیف پول و صرافی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال پالیگان

شما پس از خرید ارز دیجیتال ماتیک برای ذخیره سازی آن نیاز به یک کیف پول دیجیتالی دارید تا در محیط امن آن از دارایی شما محافظت شود. سازگار بودن کیف پول با ارز دیجیتال مد نظر یکی از مهم ترین مواردی ست که باید به آن توجه داشته باشد. توسعه دهندگان پالیگان نیز این نکته را مورد توجه قرار داده و توکن پالیگان را سازگار با اغلب کیف پول ها ایجاد کرده اند.

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

کیف پول ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند که انتخاب هر کدام از آنها برعهده ی کاربر است. در ادامه سعی شده تا بهترین کیف پول های هر دسته را معرفی کنیم:

  • کیف پول‌های سخت‌ افزاری:
    Ledger
    CoolWallet S
    Trezor
    SafePal
  • کیف پول‌های نرم افزاری:
    Atomic Wallet
    MyEther

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ماتیک

این ارز دیجیتال در بسیاری از صرافی ها قابل معامله است اما به صورت ویژه توسط صرافی های بایننس Binance و کوین بیس Coinbase پشتیبانی می شود. علاوه بر این دو صرافی، صرافی های هیوبی Huobi Global، یونی سواپ Uniswap ، هات بیت hotbit ، بیترکس Bittrex و صرافی کراکن Kraken.
این صرافی ها با توجه به استقبال از ارز متیک پالیگان، حجم بازار ارز دیجیتال پالیگان را به بیش از 13 میلیارد دلار رسانده اند و همچنین حجم معاملات روزانه این این ارز هم به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است.

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ماتیک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

آیا استخراج ارز دیجیتال ماتیک پالیگان امکان پذیر است؟

در دنیای امروز استخراج ارز دیجیتال کار آسانی نیست و همواره با مشکلاتی همراه است. در ماینینگ ( فرآیند استخراج رمز ارزها ) به تجهیزاتی با قدرت پردازش زیاد نیاز است و اولین گام در ماینینگ این است که تعیین کنید آیا ارز مورد نظر شما قابل استخراج است یا خیر. پس از آن می توانید عملیات ماینینگ را آغاز کنید. ارز دیجیتال متیک بر خلاف اغلب رمز ارز ها قابلیت استخراج ندارد زیرا در ساختار خود از الگوریتم POW استفاده نمی کند و در عوض دارای الگوریتم POS می باشد. همین ویژگی باعث شده تا این ارز دیجیتال قابل استخراج نباشد و برای سرمایه گذاری در آن فقط باید خریداری شود.

استخراج ارز دیجیتال ماتیک پالیگان | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

توکن سوزی ارز دیجیتال ماتیک چگونه است؟

توکن سوزی ارز ماتیک در آخرید آپدیتی که تیم توسعه دهنده ی پالیگان ارائه دادند به این پلتفرم اضافه شد. در سال پیش شبکه اتریوم آپدت عظیمی را در شبکه خود ایجاد کرد که باعث تغییر در میزان کارمزد تراکنش های این شبکه شد. بر اساس این آپدیت کارمزد ها به دو گروه تقسیم شدند. یکی از آنها روش Base Fee می باشد که در این حالت کارمزد با ارز اصلی شبکه پرداخت می شود (بطور مثال با ارز اتریوم در شبکه ی اتریوم) و زمانی که بیس فی سوزانده می شود مقداری اتریوم رده خارج می شود.

توکن سوزی ارز دیجیتال ماتیک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در ماه ژانویه ( دی ماه سال 1400) در آپدیتی به نام EIP-1559 مکانیزمی همچون Base Fee برای شبکه پالیگان نیز اجرا شد. طی این آپدیت توکن بومی شبکه پالیگان ( ماتیک ) در یک پروسه ی سه مرحله ای سوزانده می شود که این مسئله به سرعت بخشیدن تراکنش ها کمک شایانی می کند. در پی انتشار این خبر ارز دیجیتال ماتیک 4/9 درصد افزایش یافت.

در حال حاضر ارز دیجیتال متیک دارای عرضه 10 میلیاردی ثابت است که بر طبق تحلیل ها این توکن سوزی ماتیک 27 صدم درصد از کل این میزان را در بر میگیرد، اما این موضوع لزوما به معنای افزایش مداوم قیمت نیست. اما با بررسی ارز اتریوم قبل و بعد از این آپدیت متوجه می شویم که این ارز رشد قیمت را تجربه کرده است، علاوه بر این ماتیک دارای محدودیت است. پس قطعا در چند سال آینده قیمت توکن متیک را به این شکل نمی بینیم.

مزایای ارز دیجیتال متیک Matic

ارز دیجیتال ماتیک که رمز ارز پلتفرم پالیگان است مزایای بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد. از جمله ایم مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توان عملیاتی بالا
  • سرعت بالای انجام عملیات
  • انجام امور پرداختی در اپلیکیشن های غیر متمرکز و افزایش راندمان صرافی های غیر متمرکز
  • دارا بودن امنیت بالا به علت زنجیره POS در پالیگان
  • کاهش مقدار هزینه ی تراکنش ها به علت حل مشکل مقیاس پذیری در پالیگان
  • توان انجام 65000 تراکنش در هر ثانیه برای یک زنجیره در پالیگان
  • قابلیت همکاری بین بلاکچین ها و زنجیره ها ی مختلف
  • تجربه کاربری آسان

روند قیمت ارز دیجیتال ماتیک و آینده ی این ارز چگونه است؟

در حال حاضر قیمت توکن متیک پالیگان 36/1 دلار آمریکا و حجم معاملات روزانه آن 655671000 دلار آمریکا می باشد. این ارز در جولای 2019 با قیمت 022281/0 دلار به فروش رسید و در تاریخ 6 دی 1400 (آپریل 2021 ) اوج قیمت دلاری خود را تجربه کرد و به قیمت 92/2 دلار رسید. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ارز متیک در شش ماه گذشته به روند رشد خود بازگشته و در حدود 96/68 درصد افزایش قیمت داشته است.

روند قیمت ارز دیجیتال ماتیک | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

برای تحلیل بهتر آینده ی ارز دیجیتال پالیگان بهتر است بدانید قیمت این ارز دیجیتال از فوریه سال 2021 حدود 47 برابر شده است. از عوامل تاثیرگذار در این رشد میتوان به مورد استفاده بودن این ارز در صنعت بازی، NFT ها و Defi (تامین مالی غیر ممرکز ) اشاره کرد. همچنین این ارز در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

اگر بخواهیم درمورد قیمت ارز دیجیتال متیک در 5 سال آینده نظر دهیم، می توان گفت این ارز می تواند به بالاترین سطح قیمت رسیده و در لیست لرز های برتر قرار گیرد. همچنین تیم سایت digitalcoinprice پیش بینی کرده اند در سال 2025 قیمت ارز دیجیتال متیک به 5/5 دلار و در سال 2028 به 5/9 دلار می رسد.

سخن پایانی

ارز دیجیتال متیک رمز ارز پلتفرم پالیگان می باشد که در حال حاضر به عنوان بهترین راه حل لایه دوم برای مشکلات شبکه اتریوم شناخته می شود. این مسئله و دیگر ویژگی ها و مزایای شبکه ی پالیگان و ارز متیک باعث شده تا در دنیای ارز دیجیتال محبوبیت بسیاری پیدا کنند. در این مقاله سعی شد تمامی جوانب و تعاریف درمورد ارز دیجیتال ماتیک مورد بررسی قرار گیرد، تا بتواند راهنمای خوبی جهت تصمیم بهتر برای خرید ارز دیجیتال متیک برای شما عزیزان باشد. شما می توانید ارز دیجیتال ماتیک را از صرافی کوین لند به راحتی خریداری فرمائید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال متیک پالیگان چیست؟

ارز دیجیتال Matic یکی از توکن های پلتفرم پالیگان می باشد که به عنوان راه حل لایه دوم اتریوم معرفی شده است. این ارز دیجیتال در سال 2021 رشد بسیار خوبی را تجربه کرد و آینده ی خوبی برای آن پیش بینی می شود.

چگونه ارز دیجیتال ماتیک خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال متیک را باید از صرافی های معتبر ایرانی یا خارجی خریداری و در کیف پول های مطمئن از آن نگهداری کنید. انواع صرافی هایی که می توانید از آنها این ارز دیجیتال را خریداری کنید عبارتند از: صرافی coinland ، Binance ، ZebPay ، Coinbase Pro و… .

ارز دیجیتال ماتیک در چه کیف پول هایی ذخیره می شود؟

همانطور که گفته شد ارز ماتیک در واقع یک رمز ارز در شبکه ی اتریوم به حساب می آید، پس تمام کیف پول هایی که برای اتریوم مناسب اند، از توکن متیک نیز پشتیبانی می کنند. بصورت کلی این کیف پول ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند.

مزایای شبکه پالیگان چیست؟

پلتفرم Polygon به علت استفاده از تکنولوژی های منحصربفرد، نسبت به رقبای خود مزایایی دارد که عبارتند از: حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم، افزایش سرعت تراکنش های اتریوم و توان عملیاتی بالا، امنیت بسیار بالا، رابط کاربری بسیار خوب و… .
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا