ارز دیجیتال

ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ + بهترین استراتژی ترید روزانه

ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟ استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار متنوع است. یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی برای کسب درآمد، معامله ارزهای دیجیتال است. اشتباه رایجی که مبتدیان مرتکب می شوند این است که بدون اطلاع از روش های مختلف معامله، شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند. در نتیجه ممکن است متحمل ضررهای هنگفت شوند و ممکن است کل ثروت خود را از دست بدهند.

ترید روزانه با ارزهای دیجیتال یکی از سودآورترین راه های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل آموزش معاملات روز ارز دیجیتال یکی از داغ ترین و پرطرفدارترین مباحث این بازار است. امروزه، بسیاری از معامله‌گران در حال استفاده از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال برای کسب سودهای کلان هستند.

با ظهور اینترنت و بسترهای کسب و کار آنلاین، دنیای سرمایه گذاری برای افراد عادی ساده تر شده است. معاملات روزانه، اگر به درستی انجام شود، می تواند یک حرفه بسیار سودآور باشد، اما همچنین می تواند برای مبتدیان کمی ترسناک باشد. به خصوص برای کسانی که استراتژی خوبی برای این کار ندارند.اگر شما نیز قصد ورود به بازار رمزارزهارا دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به تمامی سوالاتی که در ذهن شما در رابطه با معاملات ارز دیجیتال به طور روزانه ایجاد شده است پاسخ دهیم. پس همراه ما باشید.

اما برای یادگیری و درک بهتر این مفهوم، لازم است که به سراغ معرفی ارز دیجیتال و معاملات آن بپردازیم.

ارز دیجیتال و معاملات رمزارزها چیست و به چه کسی تریدر می‌گویند؟

ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی وجود دارد و به صورت فیزیکی وجود ندارد. رمزارز به عنوان پول الکترونیکی، ارز الکترونیکی یا پول نقد سایبری نیز شناخته می شود. Cryptocurrency (رمز ارز) یک ارز دیجیتال است که از توابع رمزنگاری برای انجام معاملات استفاده می کند.

معامله ارز دیجیتال به معنای خرید یک ارز دیجیتال با قیمت پایین و فروش آن با قیمت بالاتر است. مهمترین تفاوت بین ترید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که سرمایه گذاری به معنای نگه داشتن ارز دیجیتال برای مدت طولانی است، اما مدت معامله برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کوتاه مدت است. روش‌های مختلفی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد و برای معامله‌گر الزامی نیست که فقط از یک سبک معاملاتی استفاده کند. با توجه به شرایط بازار، معامله گر می تواند روش معامله خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: ترید ارز دیجیتال چیست و به چه کسی تریدر گفته می‌شود؟

اگر جزو معامله گران جدید هستید حتما بارها با کلمه تریدر برخورد کرده اید. اکنون که عنوان مقاله ما درباره «معاملات روزانه ارز دیجیتال» است، صحبت بیشتر درباره این اصطلاح مهم مفید خواهد بود. تریدر یا معامله گر شخصی است که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا دارایی های مالی فعالیت می کند. این کار می تواند از طرف یک فرد یا از طرف شخص، موسسه، شرکت یا گروه دیگری انجام شود. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد آیا ترید ارز دیجیتال همان سرمایه گذاری است؟ پاسخ به این سوال منفی است; زیرا یک معاملات یک تریدر در کوتاه مدت صورت می‌گیرد، در حالی که یک سرمایه گذار برای مدت طولانی بر روی که دارایی سرمایه گذاری می کند.

معرفی ترید روزانه ارز دیجیتال

نکته مهم در مورد معاملات روزانه ارزهای دیجیتال این است که تریدرهای عادی با تریدرهای روزانه متفاوت هستند و در دو دسته قرار می گیرند. همانطور که از نام معامله گران روزانه پیداست، این دسته از معامله گران فعالیت خود را برای بازه زمانی روزانه در نظر می گیرند و استراتژی خاصی از این روش را در معاملات خود اعمال می کنند. یک تریدر روزانه در معاملات روزانه ارز دیجیتال دارایی های خود را تنها 24 ساعت نگه می دارد و سپس وارد موقعیت فروش می شود.

برای به دست آوردن مفهوم صحیح معاملات روزانه ارز دیجیتال، لازم است اصطلاح لاتین آن را به تفصیل بررسی کنیم. معاملات روزانه که در انگلیسی به “Day Trading” معروف است از دو کلمه روز و معامله تشکیل شده است. به عبارت ساده، زمانی که کلیه فعالیت های مربوط به معاملات روزانه، منظم و مستمر انجام شود، یک روز معاملاتی را تشکیل می دهد. در شرایط خاص و تخصصی تر، معاملات روزانه ارزهای دیجیتال می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و با کار اصلی و دغدغه های کلیدی یک معامله گر یا معامله گر تعریف می شود.

تفاوت معاملات روزانه با معاملات اسکالپینگ

برخلاف معاملات اسپات یا معاملات اسکالپینگ، ترید روزانه ارز دیجیتال در یک روز کامل انجام می شود. در معاملات اسکالپینگ، تمامی تراکنش ها و معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. از سوی دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای، زمان بیشتری را صرف معامله کرده و به جای اسکالپینگ، از معاملات روزانه سود می‌برند. در معاملات روزانه ارز دیجیتال نیز محسوب می شود، از قابلیتی به نام «حد ضرر» استفاده می کنند. به عبارت ساده، سود مورد نظر معامله گران در معاملات روزانه ارزهای دیجیتال کمی بالاتر از معاملات اسکالپینگ ارزیابی می شود، زیرا با صرف زمان بیشتر، ریسک معاملات کاهش می یابد و احتمال سود بیشتر می شود.

البته دنیای تجارت روز ارزهای دیجیتال به 24 ساعت محدود نمی شود. در تعریف دقیق تر از معاملات روزانه، رویدادی به نام ” Intra-Day Trading” به معامله گر اجازه می دهد تا بیش از یک روز معامله کند. در تراکنش‌های روزانه به نام معاملات روزانه، یک معامله‌گر می‌تواند ارز دیجیتال را در مدت 24 ساعت یا یک روز خرید و فروش کند. این ویژگی برای معامله گران مفید است زیرا بر خلاف بازارهای مالی مانند بازار سهام، هیچ محدودیت زمانی یا ساعت معاملاتی برای بازارهای ارز دیجیتال وجود ندارد.

خواندن این مقاله
استیبل کوین چیست؟ تعریف ارز دیجیتال پایدار به زبان ساده

چگونگی کارکرد معاملات روزانه

در معاملات روزانه افراد همیشه در رویدادهایی شرکت می کنند که باعث حرکت کوتاه مدت در بازار می شود. ردیابی اخبار یک تکنیک محبوب در بین این افراد است. آمار اقتصادی؛ سود یا نرخ بهره یک شرکت به انتظارات بازار و روانشناسی بازار بستگی دارد و عوامل دیگری هستند که باید همیشه در هنگام ورود به چنین معاملاتی در نظر گرفته شوند. این به این دلیل است که بازارها زمانی که این انتظارات برآورده می شوند یا فراتر می روند واکنش نشان می دهند و در این شرایط است که می توانید از معاملات روزانه سود ببرید. در معاملات روزانه، مردم از استراتژی های زیادی در طول روز استفاده می کنند که در ادامه به طور کامل با آنها آشنا خواهید شد.

بررسی استراتژی ترید روزانه

همانطور که قبلا ذکر شد، معامله گران فعال در زمینه معاملات روزانه ارزهای دیجیتال باید چند اصل کلیدی را در نظر داشته باشند. آن «استراتژی» یکی از آنهاست. به گفته بسیاری از معامله گران روزانه، شناسایی و استفاده از استراتژی درست و سودآور برای یک معامله گر روزانه مهمتر از شناسایی ارز دیجیتال مناسب است. ما همچنین احساس می کنیم که انتخاب، شناسایی و در نظر گرفتن استراتژی های معاملاتی بالقوه روز برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. بنابراین، محتوای این بخش از مقاله به این موضوع اختصاص دارد. آنچه در این قسمت می خوانید قسمت های اصلی و مهم این استراتژی ها است.

اسکالپینگ یا Scalping

یکی از رایج ترین استراتژی های معاملات روزانه، اسکالپینگ است. با این روش، معامله گر یک ترید بسیار کوتاه (از چند ثانیه تا چند دقیقه) را انتخاب می کند و به سرعت از آن خارج می شود. از آنجایی که تغییرات قیمت در کوتاه مدت زیاد نیست، معامله گران بر سودهای کوچک تمرکز می کنند. اما مقدار سود برای مدت طولانی به مقدار قابل توجهی می رسد. استفاده از این روش برای افراد مبتدی توصیه نمی شود، زیرا موفقیت این روش مستلزم مدیریت ریسک بسیار بالایی است.

همانطور که گفتیم، اسکالپینگ جنبه دیگری از ترید روزانه ارزهای دیجیتال است. برخلاف معاملات روزانه ارزهای دیجیتال، اسکالپینگ به خرید و فروش سودهای فوری و سریع اشاره دارد که در بازه های زمانی کوتاه (حتی چند دقیقه) اتفاق می افتد. مثلا، اگر چند واحد اتریوم بخرید و چند دقیقه بعد به دلیل افزایش قیمت اتریوم آن واحدها را بفروشید. شما حدودا 1 درصد یا کمتر در سود هستید و در صورت انجام این فعالیت به طور متعدد به درآمد بالایی در روز می‌رسید.

محدوده نوسان (Range Trading)

در استراتژی معاملاتی محدوده نوسان، کانالی برای تعیین محدوده نوسان ایجاد می شود. معامله گر تصمیم می گیرد با استفاده از این کانال دارایی خود را بخرد یا بفروشد. در معاملات نوسانی، معامله گران می توانند با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در محدوده نوسان، سودهای کلانی به دست آورند. اگرچه این استراتژی ساده به نظر می رسد، اما معامله گر باید با برخی نمودارها (مانند نمودار کندل استیک) آشنا باشد.

همچنین باید بتواند سطح مقاومت و سطح حمایت دارایی ها را برای شناسایی بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال تجزیه و تحلیل کند.

استراتژی معاملاتی نوسان یا محدوده برای تحلیلگرانی که از تحلیل تکنیکال کلاسیک استفاده می کنند مناسب و کاربردی است. بسیاری از همان تحلیلگران از این استراتژی برای تجارت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی یا تایم فریم های پایین استفاده می کنند.

معامله فرکانس بالا (High-Frequency Trading)

در استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا، از ربات‌های توسعه الگوریتم و معاملات برای انجام معاملات بسیاری در مدت زمان بسیار کوتاه (تا میلی‌ثانیه) استفاده می‌شود. برخی از افراد استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا را با این تصور که ربات تصمیم به ورود یا خروج از یک موقعیت معاملاتی دارد اشتباه می گیرند، اما در واقعیت اینطور نیست.

این استراتژی که نوعی استراتژی معاملاتی الگوریتمی است، دشوارتر از دو استراتژی دیگر است. از طرف دیگر، یک تریدر برای انجام یک ترید خوب به اطلاعات خوب و با کیفیت نیاز دارد. اما در بسیاری از موارد یافتن این اطلاعات آسان نیست.

ترید معکوس (Reversal Trading)

در مورد معاملات معکوس که به عنوان استراتژی معاملاتی روزانه نیز شناخته می شود، باید بگوییم که این استراتژی مبتنی بر ارزش بالای ارزهای دیجیتال است و در یک یا دو کندل ایجاد نمی شود. معامله‌گری که از این روش برای معاملات روزانه ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، با ابزار خاصی مانند ربات معامله‌گر ، شاخص‌های خاصی را در نمودار تحلیلی خود شناسایی می‌کند. البته ناگفته نماند که این اثر باید با ابزارهای ویژه تبدیل قیمت مشخص شود. به این ترتیب معامله گر با توجه به تحلیل خود در بازاری که انتخاب کرده است موقعیتی ایجاد می کند تا معاملات در همان نقاط صورت بگیرد.

البته نباید فراموش کرد که این استراتژی خطرات خود را دارد. وجود سودآوری و کاربردی بودن این روش در معاملات ارزهای دیجیتال، در صورت اشتباه بودن پیش بینی ها، معامله گر متحمل زیان قابل توجهی می شود. با توجه به اینکه در روش معاملات معکوس، معامله‌گر معاملات خود را در نقاط احتمالی پیش‌بینی می‌کند، این احتمال وجود دارد که بازار ارز دیجیتال عملاً طبق این پیش‌بینی‌ها حرکت نکند و ضرر زیادی به معامله‌گر متحمل شود. با این حال، اگر یک معامله گر جدید هستید، بهتر است از این استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال استفاده نکنید.

ویژگی های یک تریدر روزانه

تریدر ارز دیجیتالی که از روش ترید روزانه برای انجام معاملات خود استفاده می‌کند، باید دارای پیش زمینه هایی باشند تا بتوانند به طور حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. برخی از مهم ترین ویژگی های تریدر روزانه رمزارزها عبارتند از:

خواندن این مقاله
ارز دیجیتال سولانا چیست؟ بررسی کامل توکن SOL و بلاک چین سولانا

دانش و تجربه در بازار

افرادی که سعی می کنند بدون درک اصول بازار به تجارت روزانه بپردازند، اغلب ضرر می کنند. تجزیه و تحلیل فنی و خواندن نمودار مهارت های خوبی برای یک معامله گر روزانه است. با این حال، بدون درک عمیق تر از بازار و دارایی های موجود در آن بازار، نمودارها می توانند گمراه کننده باشند. همیشه باید هنگام معامله مراقب باشید و مزایا و معایب معامله ای را که می خواهید انجام دهید در نظر بگیرید.

داشتن سرمایه کافی

در معاملات روزانه، تریدرها تنها از مقداری سرمایه استفاده می کنند که توانایی از دست دادن آن را دارند. این نه تنها آنها را از ورشکستگی باز می دارد، بلکه به از بین بردن احساسات در کارشان کمک می کند. معاملات روزانه معمولاً به مقدار زیادی پول برای سرمایه گذاری مؤثر نیاز دارد.

استراتژی قوی

یک معامله گر خوب باید با تمام جنبه های بازار آشنا باشد. استراتژی های مختلفی وجود دارد که یک معامله گر روزانه می تواند از آنها استفاده کند. معاملات نوسانی، آربیتراژ و معاملات خبری از جمله استراتژی های قوی بازار هستند که افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. این استراتژی ها باید تا زمانی که سود ثابتی ایجاد کنند و زیان را محدود کنند، اصلاح شوند تا به بالاترین شرایط کسب سود برسند. همچنین یادگیری و استفاده از این استراتژی ها نیازمند دانش کافی در بازارهای مالی است.

نظم؛ مهم ترین معیار موفقیت

استفاده از استراتژی های سودآور بدون نظم و انضباط بی فایده است. بسیاری از معامله گران روزانه این بازار ضرر می کنند، زیرا آنها قادر به انجام معاملات بر اساس شرایط خود نیستند.

هیچ موفقیتی بدون نظم و انضباط وجود به دست نمی‌اورید.

تریدرهای روزانه به شدت به نوسانات بازار برای سودآوری متکی هستند. از این رو بازار مالی با نوسانات بالا برای این نوع معامله گران مناسب تر است. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله گزارش های درآمد، احساسات سرمایه گذاران یا حتی اخبار کلی اقتصادی رخ دهد.

معامله گران روزانه نیز سهامی را دوست دارند که نقدینگی زیادی دارند. زیرا این امکان را به آنها می دهد تا بدون تغییر قیمت سهام، موقعیت خود را تغییر دهند. در این حالت، اگر قیمت سهام بالاتر رفت، معامله‌گران می‌توانند موقعیت خرید داشته باشند و در صورت کاهش قیمت، معامله‌گر می‌تواند تصمیم به فروش کوتاه‌مدت برای سود در هنگام کاهش قیمت بگیرد که ایجاد موقعیت فروش در معاملات فیوچرز یا آتی صورت می‌گیرد.

چگونه یک رمزارز پرسود برای معاملات روزانه انتخاب کنیم؟

انتخاب یک رمزارز مناسب این روش ترید، بر اساس چند معیار خاص در بازار انجام می‌گردد که تریدر با بررسی آنها می‌تواند رمزارز مورد نظر خود را برای این فعالیت پیدا کند.

نقدینگی بالا

نقیدینگی بالا در ارزهای دیجیتال باعث سهولت در خرید و فروش آنها و تضمین ارزش آن دارایی می‌گردد

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوسانات بالا

نوسانات بالا برای کسانی که می خواهند در مدت زمان کوتاهی سود بیشتری کسب کنند بسیار مهم است نوسانات نه تنها برای ارزش گذاری محصولات مالی ساده مانند سهام و اوراق قرضه مهم است، بلکه نقش اساسی در ارزش گذاری سایر معاملات مالی محبوب مانند معاملات آپشن ترید دارد.

کارمزد پایین

تراکنش های مکرر نباید منجر به کارمزد تراکنش های بالایی شود. کارمزدهای پایین تراکنش برای معاملات روزانه ضروری است.

معاملات اهرم یا مارجین

اگر می خواهید در معاملات پول زیادی به دست آورید، هیچ معامله گری همیشه از این روش استفاده نمی کند. مزیت اهرم این است که به معامله گران اجازه می دهد از سرمایه اندک خود برای خرید دارایی بزرگتر استفاده کنند. با این حال، استفاده از اهرم یا مارجین مانند یک شمشیر دولبه است که هر دو طرف سود و زیان دارد. بنابراین باید در معامله در این روش ها دقت کنیم.

در دسترس بودن اطلاعات

ارزش بازارها بر اساس اخبار تغییر می کنند و معامله گران باید اطلاعات زیادی در مورد دارایی هایی که معامله می کنند داشته باشند. صرافی ها و پلتفرم های معاملات مالی دسترسی سریع و آسان به تمام اخبار مرتبط با بازار را فراهم نمی کنند. در دسترس بودن آسان اخبار و امکانات مرتبط یکی از مهمترین معیارهای کسانی است که می خواهند از طریق معاملات روزانه کسب درآمد کنند.

چه کسانی از روش ترید روزانه استفاده می‌کنند؟

تریدرهایی که تصمیم می گیرند با معاملات روزانه ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست آورند، باید توجه داشته باشند که ترید روزانه ارزهای دیجیتال یک استراتژی بحث برانگیز است. اگرچه این استراتژی پتانسیل سود بالایی دارد، اما دارای ریسک بالایی است. برخی از افراد این استراتژی را یک استراتژی سریع پولدار شدن می دانند، اما این استراتژی نیاز به تصمیم گیری و اجرای اصولی و عاقلانه دارد و فرآیند انجام آن بسیار طاقت فرسا است. زیرا که شما نیاز به تجربه و مهارت بالایی برای انجام این فعالیت دارید.

به همین دلیل معاملات روزانه ارزهای دیجیتال برای همه افراد مناسب نیست. سودآوری این استراتژی مستلزم شناخت عمیق بازار و تحمل ریسک بالا است. اگر با تمام این موارد می توانید برای مدت طولانی به صفحه نمایش نگاه کنید تا نوسانات قیمت را مشاهده کنید، می توانید از این استراتژی برای معاملات خود استفاده کنید.

ترید روزانه؛ روشی پر درآمد اما پرریسک!

مهمترین و اولین قدمی که هر معامله گر حرفه ای یا مبتدی برای شروع معاملات روزانه ارز دیجیتال برمی دارد، انتخاب یک صرافی مطمئن و مطمئن با پشتیبانی نامحدود است. کاملاً واضح است که معامله گران به ویژه معامله گرانی که در بازار ارزهای دیجیتال در ایران فعالیت می کنند باید از پشتیبانی پایدار و مطمئن بهره مند شوند تا در صورت بروز مشکل یا تراکنش های ناگهانی بتوانند به خدمات و ویژگی های صرافی اعتماد کنند. صرافی ارز دیجیتال کوین لند یکی از بهترین انتخاب های هر تریدر برای انجام معاملات خود در یک صرافی داخلی است. در این صرافی می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و از امنیت بالای تراکنش های خود لذت ببرید.

منبع: https://b2n.ir/u00008

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا