ارز دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال (Hold) چیست و چه مزایایی دارد؟

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟ هولد کردن ارزهای دیجیتال یکی از ده ها اصطلاح برجسته و ارزشمندی است که هر معامله گر یا معامله گر جدیدی باید بداند. مفهوم نگه داشتن، که گاهی اوقات به عنوان HODL شناخته می شود، مخفف عبارت “Hold on dear life” است. هلدینگ یا داشتن یک ارز دیجیتال یک اصطلاح مفید و محبوب در بین سرمایه گذاران ارز دیجیتال است. از جهاتی می توان آن را متضاد معاملات روزانه ارز دیجیتال دانست،

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که HODL فقط یک غلط املایی خنده دار از کلمه Hold است، اما داستان نگهداری رمزارز بسیار عمیق تر از آن است و این اصطلاح، اکنون بسیار ارزشمندتر از یک اشتباه ساده در نظر گرفته می شود.

اگر یک معامله گر یا معامله گر جدید هستید، ممکن است زمانی که بخواهید مقالات و مطالب ارز دیجیتال را در کانال های مختلف فارسی یا انگلیسی مطالعه کنید، با این اصطلاح برخورد کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شمارا با یکی از اصلی ترین مفاهیم دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال یعنی هولد کردن ارز دیجیتال آشنا کنیم تا بتوانید از آن در سرمایه گذاری و فعالیت خود استقاده کنید. همچنین در ادامه خواهیم دانست که چرا به این مفهوم HODL نیز گفته می‌شود و بر چه اساسی این موضوع تایید می‌گردد، اما قبل از آن نگاهی به مفهم ارز دیجیتال برای درک بهتر مطلب خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

مروری بر مفهوم ارز دیجیتال

ارز دیجیتال اصطلاحی است که برای کریپتوکارنسی استفاده می شود. برای درک اینکه اصطلاح پول دیجیتال چیست، ابتدا باید بدانیم که پول دیجیتال نوعی پول واقعی است که توسط رمزنگاری محافظت می شود و سوء استفاده یا تقلب در این تکنولوژی غیرممکن است. این نوع رمزنگاری علاوه بر ایمن سازی و تأیید تراکنش ها، همچنین برای کنترل ایجاد کلاس های ارز دیجیتال جدید استفاده می شود. این ارز های رمزنگاری شده در واقع همان رمزارزهای پایه هستند که به ارز دیجیتال معروف هستند.

بیشتر ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده اند، یک دفتر کل توزیع شده از تراکنش ها که توسط شبکه ای از کامپیوترهای توزیع شده ذخیره و اجرا می شود.

اصطلاح هولد کردن یا HODL رمزارزها به چه معناست؟

تصور کنید که شما به عنوان یک معامله گر جدید و تازه کار به دنبال پر کردن پرتفوی یا سبد خود با ارزهای دیجیتال مختلف هستید. البته، تا زمانی که مهارت های لازم برای ترید یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به دست نیاورید، ترجیح می دهید دارایی های دیجیتال خود را برای مدت طولانی در کیف پول ارز دیجیتال خود نگه دارید و به آنها دست نزنید. این استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال نام دارد.

اخیرا Holder نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از افرادی که قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارند و به دنبال خرید و فروش موقت (معامله) نیستند، خود را هولدر معرفی می کنند.

هدف از هلدینگ ارز دیجیتال، نگاهی بلندمدت برای جلوگیری از نوسانات قیمت است. به عبارت ساده تر، یک معامله گر هولدینگ می تواند ارزهای دیجیتالی را که پس از یک دوره کوتاه یا طولانی نگهداری می شود را با قیمت چند برابر بفروشد. هلدینگ ارز دیجیتال دو نوع مختلف کوتاه مدت و بلند مدت دارد. به عنوان مثال، یک معامله گر با استفاده از استراتژی نگهداری کوتاه مدت می تواند سرمایه خود را برای 3 یا 6 ماه آن را نگهداری کند. برخی دیگر از معامله گران با استفاده از استراتژی نگهداری ارز دیجیتال برای یک سال یا حتی بیشتر وارد فاز بلندمدت خواهند شد.

تاریخچه اصطلاح هودل

بیت کوین تاک، بزرگترین و قدیمی ترین پلتفرم برای تعامل کاربران با یکدیگر، تعداد زیادی از مردم را گرد هم می آورد و انبوهی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد. در سال 2013، کاربری به نام GameKyuubi پستی با عنوان “I’m HODLING” منتشر کرد و در توضیحات نوشت که برای دریافت پیام عجله دارد و عمداً آن را ویرایش نکرده است. او به همه توصیه می کند که از ترید ارز دیجیتال دوری کنند و بیت کوین خود را هولد یا نگهداری0 کنند. از آنجایی که نگهداری طولانی مدت بیت کوین سودآور است، از فروش آن سودی نخواهید داشت. در آن زمان در ژانویه 2013 قیمت بیت کوین 15 دلار بود و 11 ماه بعد در ابتدای دسامبر همان سال به 1100 دلار رسید.

خواندن این مقاله
استیبل کوین چیست؟ تعریف ارز دیجیتال پایدار به زبان ساده

بررسی استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال

استفاده از هولد کردن ارز دیجیتال به معامله گران تازه کار محدود نمی شود. در بیشتر موارد، معامله‌گران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال را بلندمدت یا کوتاه مدت نگه می‌دارند. اما به طور کلی می توان هولد کردن ارز دیجیتال را انتخاب بدی دانست. برای درک بهتر مزایا و معایب هر یک از این استراتژی ها، بهتر است کل این بخش را با دقت مطالعه کنید.

بسیاری از معامله گران با استفاده از این استراتژی سعی می کنند از نوسانات قیمت جلوگیری کنند، اما بسیاری از تلاش ها در صورت مواجهه با تغییرات ناگهانی قیمت شکست می خورند. حتی دقیق ترین پیش بینی های قیمت بر اساس تجزیه و تحلیل نمودارهای مختلف نشان داده است که هیچ روش واحدی را نمی توان یک استراتژی موثر برای جلوگیری از نوسانات قیمت در نظر گرفت. در واقع، گاهی اوقات پیش می‌آید که معامله‌گر با توجه به برنامه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده در حوزه ارزهای دیجیتال، تصمیم می‌گیرد ارز دیجیتال را برای مدت کوتاهی حفظ کند. اما استفاده از این استراتژی همیشه جواب نمی دهد، بنابراین هیچ تضمینی برای موثر بودن آن وجود ندارد.

چگونه موقعیت هولد کردن ارز دیجیتال را بشناسیم؟

شاید بسیاری از معامله گران جدید به داستان افزایش ناگهانی و رویایی قیمت بیت کوین فکر کنند و بخواهند با داشتن ارز دیگری از این سود بهره ببرند. توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای افزایش قیمت بیت کوین وجود ندارد. به عنوان مثال، آیا می توانید با اطمینان بگویید که قیمت بیت کوین در سال آینده 10 برابر خواهد شد؟ یا اینکه بخش قابل توجهی از بیت کوین های خود را بر اساس چنین منطقی نگه می دارید؟ اگر قیمت ارز دیجیتالی که در اختیار دارید کاهش یابد، چه استراتژی دیگری را می توان برای جبران سرمایه از دست رفته در نظر گرفت؟

با توجه به این دلایل، پیش بینی زمان خرید، فروش یا HODL یک ارز دیجیتال در هر زمان بسیار دشوار و دشوار است. البته نگه داشتن ارز دیجیتال با در نظر گرفتن این نکات می تواند به عنوان یک استراتژی مورد استفاده قرار گیرد:

  • اگر تصمیم به استفاده از هولد کردن ارز دیجیتال دارید، اخبار ارزهای دیجیتال و رویدادهای مهم را به دقت دنبال کنید تا از قیمت های روز مطلع شوید.
  • ارزهای رمزپایه با قیمت بسیار پایین مانند شیبا (0.00002443 دلار) می توانند گزینه مناسبی برای ذخیره سازی باشند.
  • قبل از گرفتن استراتژی اولیه را به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، یک محدوده زمانی و قیمتی مشخص را تعیین کنید و سپس در آن محدوده خاص قرار بگیرید.

ایجاد امنیت در زمان هولد کردن ارز دیجیتال

هنگامی که یک سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد ارز دیجیتال خود را برای بلندمدت نگه دارد، اطمینان از ایمنی دارایی‌هایش مهم است. ذخیره ارز دیجیتال در یک کیف پول سخت افزاری امن تر از کیف پول ها یا صرافی های آنلاین است.

کیف پول سخت افزاری سیف پل بسیار امن تر از کیف پول های دیگر است، زیرا ارتباطی با دنیای اینترنت ندارد. بنابراین دسترسی به آن برای هکرها بسیار دشوارتر می شود.

چند اصطلاح پرکاربرد بازار ارزهای دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال دارای 5 اصطلاح معروف و پرکاربرد است که در ادامه مقاله، آنهارا به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

ترس (FUD)

FUD (مخفف fear, uncertainty, doubt) به معنی ترس، بلاتکلیفی و تردید در انجام فعالیت های اصولی بازار است.

نابود شده (Rekt)

رکت از کلمه انگلیسی Wrecked به معنی نابود یا ویران شده است که برای معامله گرانی استفاده می‌شود که سرمایه خود را در معاملات نامناسب از دست داده اند.

سهام گذاری ساتوشی (Stacking Sats)

ذخیره سازی Sats خرید و انباشت منظم بیت کوین است. Sat از کلمه ساتوشی می آید که به نوبه خود از نام اول ساتوشی ناکاموتو، خالق افسانه ای بیت کوین می آید.

به سوی ماه (To the moon)

هنگامی که قیمت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به طور پیوسته در یک دوره زمانی کوتاه افزایش می یابد، سرمایه گذاران معمولاً از این اصطلاح برای توصیف این روند صعودی استفاده می کنند. اصطلاحا می گویند این ارز دیجیتال در حال صعود «به ماه» است.

نهنگ (Whale)

اصطلاح نهنگ برای توصیف یک “هدلر” یا یک سرمایه گذار بزرگ در بیت کوین استفاده می شود. نهنگ ها اغلب مقدار قابل توجهی بیت کوین دارند. بنابراین، زمانی که یک نهنگ بیت کوین را خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد، دامنه تأثیرات آن می تواند آنقدر شدید باشد که باعث افزایش یا کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین شود.

خواندن این مقاله
ارز دیجیتال ترون (Tron) چیست؟ همه چیز درباره شبکه بلاکچینی ترون

چگونه به یک هولدر رمزارزها تبدیل شویم؟

در دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال، 6 نکته مهم وجود دارد که رعایت آنها می‌توانید به یک هولدر موفق شوید. این 6 نکته کلیدی عبارت است از:

مفهوم کسب و کار

به عنوان یک سرمایه گذار، درک داستان پشت این فناوری مهم است. بسیاری از پروژه ها با شعارهایی مانند «بیت کوین بعدی» وارد بازار می شوند. اما چرا بسیاری از آنها شکست می خورند؟

دلیل آن ساده است: ایجاد یک ارز دیجیتال ارزشمند نه تنها به دانش فنی نیاز دارد، بلکه درک عملکرد بازار نیز مهم است. قبل از سرمایه گذاری پول خود در بازار ارزهای دیجیتال، وایت پیپر آنها را بخوانید. اطلاعاتی در وایت پیپر از قبیل سازندگان آنها چه کسانی هستند، چه برنامه هایی دارند، چه راه حل هایی برای چه مشکلاتی دارند و… ذکر شده است که به سرمایه گذاری شما کمک زیادی خواهد کرد.

اعضای گروه توسعه دهنده

چند سال پیش، شرکت‌های ارزهای دیجیتال با هدف ایجاد انقلابی در صنعت بازی با فناوری بلاک چین متولد شد. موسس این شرکت یک چهره شناخته شده در صنعت بازی است. و شرکای آنها متخصص در صنعت بلاک چین هستند. شرکت استارتاپ و شرکت های چند ملیتی

با وجود وعده های شیرین در مورد آینده این ارز دیجیتال و پروژه، مردم برای خرید آن هجوم آوردند. اما الان خریداران کجا هستند؟

بنابراین، پروژه هایی که در سایر مشاغل موفق هستند، لزوماً در بخش ارز دیجیتال موفق نیستند. قبل از سرمایه گذاری در مورد شهرت موسس پروژه تحقیق کنید. آیا در این زمینه فعال بوده اید، آیا نقدهای منفی وجود دارد؟ کسانی که قبلا در طرح های کلاهبرداری درگیر بوده اند، مطمئنا می توانند اکنون این کار را انجام دهند.

کاربرد رمزارز

یکی از مهمترین معیارهای سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال، کاربرد توکن یا کوین مورد نظر شما در پلتفورم های مختلف است.

به عنوان مثال؛ استفاده از یک ارز دیجیتال به عنوان نوع پرداخت یک فروشگاه، باعث می‌شود تا تراکنش های آن شبکه افزایش یابد. در نتیجه ارزش آن ارز به مرور زمان نیز افزایش خواهد داشت.

ویژگی

ما می دانیم که در ونزوئلا چه اتفاقی افتاد. این کشور که به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای آمریکای جنوبی شناخته می شود، در سال 2019 با تورم 10 درصدی مواجه شد. این به دلیل تصمیمات اقتصادی ضعیف دولت است که منجر به نصف شدن قیمت نفت بین سال‌های 2013 و 2016 شد. در زمان اتخاذ این تصمیم، دولت ونزوئلا با 108 میلیارد دلار بدهی مواجه بود. بنابراین او شروع به چاپ بیشتر پول کاغذی کرد. وقتی پول زیادی وارد چرخه بازار می شود، ارزش آن نیز کاهش می یابد. در واقع قیمت محصول ثابت می ماند اما قدرت خرید پول کاهش می یابد.

این مورد با ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت است. هر ارز در یک مقدار مشخص تولید می شود. این بدان معناست که مقدار محدودی از این ارز دیجیتال وجود دارد که ممکن است منجر به ارزش ذاتی آن شود. بررسی کنید که چند ارز دیجیتال می خواهید وجود داشته باشد، چند ارز در گردش هستند، اندازه بازار چقدر است و کشش قیمت آن در طول زمان چقدر است.

مدیریت ریسک و سرمایه

در اصل ارز دیجیتال یک عدد است و ارزش آن را بازار تعیین می کند. بنابراین زمانی که روند بازار معکوس می شود، باید با ریسک مقابله کنیم. در بیشتر ارزهای رمزنگاری شده، مانند بیت کوین، این حرکات توسط عرضه و تقاضا انجام می شود.

سوالی که باید بپرسیم این است: آیا مطمئن هستیم که ارزش ارز مورد نظر ما صفر نخواهد بود؟ حتی باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال اگر جایی برای خرید و فروش نداشته باشند، می‌توانند ارزش خود را از دست بدهند. بنابراین قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال، استراتژی مدیریت ریسک خود را برنامه ریزی کنید.

سخن نهایی

هولد کردن ارزهای دیجیتال، نیازمند دانش بالا در معاملات این بازار است که با درنظر گرفتن داشتن دانش بالا، می‌توانید به درآمد بالا از این استراتژی معاملاتی برسید. در این مقاله به بررسی اصطلاح هولد کردن یا HODL رمزارزها، تاریخچه هودل، نکات طلایی در هولد کردن رمزارزها و اصطلاحات مختص این حوزه پرداختیم تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات، به درآمد بالا در دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال برسید.

منبع: https://b2n.ir/d71360

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا