ارز دیجیتال

کپی تریدینگ چیست؟ بررسی مفهوم  Copy Trading‌در بازار رمزارزها

کپی تریدینگ چیست؟ بررسی نمودارها، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، پیگیری اخبار روزانه و خیلی چیزهای دیگر مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال در ابتدا برای همه ما دشوار است. علاوه بر صرف زمان برای همه این موارد، ما همچنین باید به این مفاهیم برای موفقیت به طور کلی تسلط داشته باشیم. آیا راهی برای ورود معامله گران جدید به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ آیا کسانی که مهارت و دانش کافی در مورد فناوری بلاک چین، ابزارهای معاملاتی و ریسک های بازار ندارند، می توانند از فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنند و می توانند زمانی را به یادگیری اختصاص دهند؟ پاسخ بله است! کپی تریدینگ ابزاری است که به شما امکان می دهد به طور خودکار موقعیت های گرفته شده و مدیریت شده توسط افراد دیگر را کپی کنید.

بازارهای مالی پر از نوسانات بزرگ هستند، مطمئناً میل به یادگیری مستلزم پشتکار و تلاش زیاد است. اما افرادی هستند که به دنبال فردی با توانایی بالا می گردند تا بتوانند از راهنمایی های او استفاده کنند و اطلاعاتی از خرید و فروش ارز دیجیتال آن تریدر داشته باشند تا بتوانند همین کار را تکرار کنند. کپی تریدینگ سیستمی مبتنی بر این سیستم است. سرمایه گذاران می توانند با مشاهده تاریخچه واضح تراکنش ها و پیوند دادن حساب خود به حساب تریدر انتخابی خود، معاملات قوی در بازار انجام دهند. به این ترتیب معاملات انجام شده در حساب معاملاتی به صورت خودکار در حساب سرمایه کپی می شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل مفاهیم این سبک معاملاتی پرطرفدار در بازار رمزارزها بپردازیم تا بتوانید با استفاده از آن در معاملات خود، به سودهای رضایت بخشی از این بازار دست پیدا کنید. همچنین مزایا و معایب کپی تریدینگ را نیز در این مقاله برای شما بررسی خواهیم کرد پس تا پایان این مطلب همراه صرافی کوین لند باشید.

منظور از سبک معاملاتی چیست؟

استراتژی های معاملاتی قوانین و اقداماتی هستند که معامله گران در شرایط مختلف به ویژه شرایط حساس بازار مالی از آنها استفاده می کنند. به این ترتیب، هر چقدر هم که شرایط سخت باشد، معامله گر دچار استرس نمی شود و می تواند با خیالی آسوده روند معاملات را طی کند.

اغلب معامله‌گران غیرحرفه‌ای معمولاً احساسات را وارد فرآیند معاملاتی می‌کنند. این مشکل می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. اما با وجود استراتژی دقیق، معامله گران به احساسات ناپایدار و موقتی توجه نمی کنند و تنها بر مسیر و هدف تمرکز می کنند.

مفهوم کپی تریدینگ در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال

در کپی تریدینگ، کاربر یک معامله گر حرفه‌ای را انتخاب می کند و کاری که آن تریدر انجام می دهد را دنبال می کند.

در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با بررسی مشخصات حرفه‌ای و انتخاب روشی که می‌خواهند، یک روش معاملاتی خودکار کپی را انتخاب کنند.

از آنجایی که یک معامله گر حرفه ای به همه انواع تحلیل ها تسلط دارد و هدف او کسب سود یا توقف زیان احتمالی و به حداقل رساندن ضرر است، بنابراین کپی تریدینگ روش مناسبی برای یک کاربر جدید خواهد بود.

روش بازاریابی کپی در بین کارآفرینان محبوب است، زیرا می تواند علاوه بر کسب تجربه استارتاپی، ضررهای کسب و کار راه اندازی را به راحتی کاهش دهد.

چرا به کپی تریدینگ نیاز داریم؟

پاسخ به این سوال به تجربه و دانش ما در بازارهای مالی به ویژه ارز دیجیتال بستگی دارد. مهم نیست که چقدر در تجزیه و تحلیل داده ها و نمودارهای معاملاتی آگاه هستیم، کپی کردن معاملات دیگران قطعا بهترین اقدام ما نیست.

از طرفی کاربران جدیدی که با علاقه زیاد جذب این بازار می شوند ممکن است در ابتدا در سرمایه گذاری خود دچار اشتباه شوند و به دلیل عدم تجربه و دانش متحمل ضرر شوند و سرمایه خود را از دست بدهند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که کپی تریدینگ روش مناسبی برای کاربران تازه کار برای کاهش ضرر و حتی کسب سود (در صورت استفاده صحیح) است.

نحوه عملکرد کپی تریدینگ

کپی تریدینگ بیشتر از آنکه به اطلاعات و استراتژی‌های ارائه‌شده توسط تریدرها مربوط باشد، به رفتار آن‌ها وابسته است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در روش کپی تریدینگ شما اقدامات تریدرهای دیگر را کپی می‌کنید. مثلا در پلتفرم‌های Copy Trading، زمانی که شما یک تریدر را انتخاب می‌کنید، سبدهای سرمایه‌گذاری یا پورتفولیوهای شما به یکدیگر متصل می‌شود و هر پوزیشنی که معامله‌گر باز کند، به‌صورت خودکار از حساب کاربری او به حساب کاربری شما کپی و اجرا می‌شود. کپی تریدر می‌تواند تصمیم بگیرد چه مقدار از دارایی‌های خود را می‌خواهد در استراتژی معامله‌گر سرمایه‌گذاری کند؛ اگرچه اغلب پلتفرم‌ها اجازه نمی‌دهند بیش از ۲۰ درصد پرتفولیوی خود را به این روش سرمایه‌گذاری کنید.

به عنوان مثال، شما 2000 دلار در حساب خود دارید و می خواهید استراتژی یک معامله گر موفق را کپی کنید. اگر مبتدی هستید، بهتر است تنها 10 درصد از ثروت خود را سرمایه گذاری کنید، یعنی 200 دلار. هر پلتفرم راه متفاوتی برای راه اندازی دارد. اما به طور کلی فرآیند به شرح زیر است:

  • یک حساب کاربری در صرافی مورد نظر خود وارد کنید و یک API ایجاد کنید. رابط برنامه نویسی کاربردی (API) مجموعه ای از پروتکل ها و ابزارها برای ایجاد نرم افزار است. API ها نحوه تعامل اجزای نرم افزار را تعریف می کنند. به عنوان مثال، آنها مشخص می کنند که از چه اطلاعاتی استفاده کنند و چه اقداماتی را انجام دهند.
  • سپس باید معامله گر یا ربات معاملاتی مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، باید معامله گران یا ربات های معاملاتی را دنبال کنید. بقیه به صورت خودکار انجام می شود.
خواندن این مقاله
ارز دیجیتال سولانا چیست؟ بررسی کامل توکن SOL و بلاک چین سولانا

به عنوان مثال، در پلتفرم Wunderbit، یک معامله گر سفارشی را در پروفایل خود ایجاد می کند و اگر استراتژی معاملاتی را انتخاب کرده و دنبال کنید، پلتفرم تمام حرکات او را در حساب صرافی شما تکرار می کند. تمام مراحل را روی داشبورد خواهید دید و کنترل کامل روی آن خواهید داشت. همچنین می‌توانید استراتژی را لغو، خروج یا ویرایش کنید یا منتظر سیگنال بعدی معامله‌گر خود باشید.

انواع کپی تریدینگ

استراتژی های کپی تریدینگ را می توان به خودکار و دستی تقسیم کرد. شما می توانید ترید خود را کپی کنید (از یک معامله گر حرفه ای سیگنال بگیرید) یا با استفاده از پلتفرم های معاملاتی کپی. پلتفرم‌های معاملاتی کپی به شما امکان تقلید در حین سرمایه‌گذاری خودکار را می‌دهند. زیرا معامله به صورت خودکار و به اصطلاح اتوپایلوت انجام می شود و توسط ربات های معامله گر یا معامله گران حرفه ای انجام می شود و کار زیادی لازم نیست. با این حال، شما می توانید خود معامله گر را انتخاب کنید و در هر مرحله از سرمایه گذاری او را متوقف کنید.

در پلتفرم های معاملاتی کپی، می توانید عباراتی مانند Copy Trader و Copied Investor را پیدا کنید. کپی تریدر کسی است که قصد تقلید از استراتژی دیگران را دارد و Copied Investor ، معامله گری است که استراتژی خود را به دیگران می دهد و آنرا برای استفاده دیگران ازاد می‌گذارد.

مزایا و معایب سبک معاملاتی کپی تریدینگ

کپی تریدینگ نیز مانند هر سبک معاملاتی دیگر، دارای مزایا و معایب مختص به خود است که در این مقاله آنهارا به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایا سبک معاملاتی کپی تریدینگ

  • شما می توانید از توابع از پیش تعریف شده پلتفرم Copy Trading برای شناسایی کپی تریدرهای بالقوه استفاده کنید.
  • ترید زمان شما را برای انجام کارهای دیگر آزاد می کند زیرا نرم افزار معاملات را برای شما خودکار می کند.
  • شما می توانید پول خود را بر اساس یک استراتژی محکم و نه بر اساس احساسات سرمایه گذاری کنید. معامله گران کپی نسبت به انواع دیگر معامله گران کمتر مستعد فروش وحشتناک یا FOMO هستند.
  • از آنجایی که معاملات معامله‌گران حرفه‌ای را دنبال می‌کنید، می‌توانید معاملات گسترده و حساب شده را بدون تحقیق زیاد و یادگیری در مورد موضوعات کریپتو تجربه کنید.
  • کپی تتریدینگ به شما این امکان را می دهد که خرید و فروش سایر سرمایه گذاران را مشاهده کنید، بنابراین دانش عمیقی از نحوه عملکرد و روند بازار به دست آورید.
  • استفاده از استراتژی ها و افکار معامله گر دیگر، سبد سهام شما را متنوع می کند.
  • هزینه خدمات کپی تریدینگ کمتر از هزینه استخدام یک معامله گر برای مدیریت سرمایه شما است.

معایب سبک معاملاتی کپی تریدینگ

  • تصمیمات معاملاتی تحت کنترل شما نیستند. بیشتر اوقات، معاملات بدون اطلاع شما باز و بسته می شوند. بنابراین، کنترل بخشی از سرمایه خود را از دست می دهید.
  • کسب و کار شما تنها زمانی سودآور خواهد بود که معامله گر واقعی سودآور باشد. انتخاب تریدر اشتباه می تواند منجر به از دست دادن و از دست دادن سرمایه شود.
  • از آنجایی که کپی تریدینگ شما کمی از معامله‌گر اصلی عقب است، ممکن است در یک بازار پر نوسان قیمت را از دست بدهید و دقیقاً نتایج مشابهی با معامله‌گر اصلی نداشته باشید. حتی اگر قیمت بازار با قیمت تعیین شده توسط معامله گر اصلی فاصله داشته باشد، برخی از سایت ها سفارش را لغو می کنند.
  • میزان تحمل ریسک هر معامله گر با معامله گران دیگر متفاوت است. اگر شروع به کپی برداری از یک معامله گر با سرمایه زیاد و تحمل ریسک بالا با تمام سرمایه خود کنید، اغلب ضرر خواهید کرد.
  • احتمالاً باید بخشی از سود را به تریدر اصلی پرداخت کنید.

معرفی بهترین پلتفرم های کپی تردینگ

پلتفرم‌های معاملاتی کپی، علاوه بر تغییرات کارمزد، از صرافی‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کنند. برخی از این پلتفرم‌ها تجارت کپی را توسط روبات‌ها، برخی دیگر توسط معامله‌گران حرفه‌ای یا هر دو ارائه می‌دهند. در مرحله بعد، به 3 پلتفرم معاملاتی کپی نگاه می کنیم.

یکی از بهترین پلتفرم های انجام کپی تریدینگ تریدینگ، پلتفرم معاملاتی بای‌بیت است که در این بخش از مقاله، به معرفی کامل این پلتفرم خواهیم پرداخت.

بای‌بیت (ByBit)

ByBit  یک صرافی ارز دیجیتال پویا با بیش از 220 سکه و توکن با کارمزد تراکنش بسیار پایین است. این پلتفرم معاملات متعددی از جمله معاملات نقطه ای، معاملات حاشیه و تجارت کپی از ارزهای دیجیتال مختلف را ارائه می دهد. طبق ادعای Bybit، بیش از 150000 نفر در بخش کپی تریدینگ دیجیتال ثبت نام کرده اند و مشغول جستجو در میان معامله گران و انتخاب تکنیک هایی برای پیگیری و ثبت معاملات خود در روش معاملاتی کپی هستند.

بهترین چیز در مورد معاملات ارزهای دیجیتال این است که ByBit تعداد زیادی معامله‌گر دارد، که در انتخاب معامله‌گری که مناسب شما و اهدافتان است بسیار مهم است. ByBit همچنین جستجو در میان فروشندگان را تسهیل می کند و به جستجوی پیشرفته اجازه می دهد تا نتایج را بر اساس درصد برنده 7 روز گذشته، درصد برنده شدن 3 هفته گذشته یا کل 7 روز مرتب کند. با این ویژگی ها می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا کپی کردن یک معامله گر در بازار دیجیتال فارکس سودآور است یا خیر!

شما همچنین کنترل کاملی بر تراکنش های Bybit خود دارید و می توانید آنها را هر طور که می خواهید تنظیم کنید. اگر می خواهید فاکتور خاصی به آن اضافه کنید، کافی است پس از انتخاب تراکنش برای کپی، فاکتور را اضافه کنید. اهرم، توقف ضرر و سایر تنظیمات مشابه را می توان در این بخش تنظیم کرد.

خواندن این مقاله
بایننس کوین (BNB) چیست؟ + بررسی بلاک چین بایننس چین

و در نهایت، اگر فکر می کنید معامله گر خوبی هستید، می توانید یکی از معامله گران برتر در پلتفرم ByBit شوید تا دیگران بتوانند از معاملات شما کپی کنند و 10 درصد از سود خود را به دست آورند.

شریمپی (Shrimpy)

بدون شک ایتورو یکی از محبوب ترین و جدیدترین صرافی های ارزهای دیجیتال برای علاقه مندان به کپی ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم به دلیل محبوبیت خود نیز شناخته شده است و تقریباً به تمام کشورهای جهان خدمات ارائه می دهد. بسته به محل زندگی شما در جهان، ایتورو گاهی اوقات شامل بازارهای سهام و فارکس نیز می شود. یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های پلتفرم ایتورو، تجارت کپی است که به مبتدیان دنیای ارز دیجیتال اجازه می‌دهد بدون دانش و تجربه قبلی در بازار تجارت کنند و کسب درآمد کنند.

فرقی نمی کند که تازه وارد پلتفرم ایتورو شده اید یا تازه شروع به یادگیری تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کرده اید، زیرا می توانید از سیستم کپی تریدینگ خودکار این وب سایت برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنید. وب سایت ایتورو ادعا می کند که معامله گران کپی توانستند با کپی کردن مشاغل خود از 50 معامله گر برتر در این پلتفرم، به طور متوسط ​​حدود 30٪ سود در طول سال 2021 به دست آورند که یک نتیجه عالی است.

لازم به ذکر است که در سیستم ایتورو کپی خودکار ارز دیجیتال هیچ کارمزد پنهان یا ناگفته ای وجود ندارد و تنها با پرداخت درصدی از سود تاجر اصلی همه چیز کاملا قانونی و صحیح می باشد.

علاوه بر این، ایتورو دارای یک رابط کاربری کاملاً تعریف شده است و سیستم حرفه ای آن با گزینه های معاملاتی بسیار و تعداد زیادی دارایی تجاری، سرمایه گذاران را به خود جذب می کند. همچنین یک بخش آموزشی در این پلتفرم وجود دارد که به شما کمک می کند دانش خود را در زمینه تجزیه و تحلیل بیشتر کنید.

تفاوت کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ چیست؟

سرمایه گذاران و مبتدیان ارزهای دیجیتال اغلب دو روش کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ را با هم اشتباه می گیرند. اصولاً این دو روش با تعامل با سایر معامله گران و سرمایه گذاران انجام می شود و بر اساس نظرات و داده های به دست آمده تصمیم می گیرد. اگرچه نام این دو روش معاملاتی ممکن است گیج کننده باشد، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که هر یک را تشکیل می دهند.

سوشال تریدینگ یا تجارت اجتماعی نوعی سرمایه گذاری است که در آن معامله گران یا کاربران یک منطقه خاص گرد هم می آیند و گروهی را تشکیل می دهند تا با هم کار کنند و سود بیشتری تولید کنند. معامله گران متعلق به این گروه نتایج تحقیقات و نکات و راه حل های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و اگر سرمایه گذار به توسعه سبد خود فکر می کند افراد متعددی هستند که به او کمک می کنند. در برخی موارد، چندین کاربر می‌توانند وجوه خود را تجمیع کنند و برای سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر، پول نقد ایجاد کنند.

این روش سرمایه گذاری اخیراً به دلیل تعداد زیاد شبکه های اجتماعی و کارآمد بسیار محبوب شده است. به عنوان مثال، در انجمن Reddit  یا در میان دنبال کنندگان توییتر تجارت، افراد می توانند شروع به به اشتراک گذاری افکار خود کنند و سپس تجزیه و تحلیلی ارائه دهند تا استفاده کنند و برنده شوند.

همانطور که از توضیحات بالا پیداست، تجارت اجتماعی مفهومی جامع‌تر و همچنین بسیار غیررسمی‌تر از کپی تریدینگ ارز دیجیتال است. در تجارت اجتماعی، نیازی به استفاده از نرم افزارهای خاص یا توافق بر سر تقسیم سود با سرمایه گذاران دیگر ندارید. اکثر کسانی که در دنیای ارز دیجیتال با تجارت اجتماعی معامله می کنند در واقع به طور مستقیم در گروه ها و شبکه های اجتماعی مختلف به دنبال اطلاعات مفید می گردند و در نهایت بر اساس این اطلاعات تصمیم به معامله می گیرند یا خیر. البته برخی از انواع معاملات اجتماعی ممکن است شامل امضای قرارداد ادغام نقدینگی باشد، اما این امر به هیچ وجه الزامی نیست و تصمیم با سرمایه گذار است.

سخن نهایی

توجه داشته باشید که سودمندی کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به معامله‌گری بستگی دارد که از معاملات او کپی می‌کنید. برای موفقیت بیشتر، باید یک استراتژی مدیریت سرمایه خوب داشته باشید. قبل از شروع کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال، معامله گران مختلف را به دقت ارزیابی کنید و روش مناسب تخصیص سرمایه را با هم مقایسه کنید. در نهایت، بازاریاب را انتخاب کنید که نسبتاً فعال باشد، طرفداران زیادی داشته باشد و ROI خوبی ارائه دهد.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا معامله گران نامزد دیدگاه کوتاه مدت یا بلندمدتی از بازار دارند. اگر از یک معامله گر بلندمدت کپی کنید، اما بعد از یک هفته معامله خود را ببندید، احتمالا ضرر خواهید کرد. علاوه بر یافتن معامله‌گران خوب، یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به سودآوری شما کمک کند، سرمایه‌گذاری در چند معامله‌گر مختلف است. به این ترتیب به طور اتفاقی می توانید یک استراتژی بهینه و سودآور پیدا کنید.

کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال می تواند یکی از سودآورترین استراتژی های معاملاتی باشد. کپی و ثبت معاملات معامله گران حرفه ای، علاوه بر خودکارسازی معاملات، به شما این فرصت را می دهد که فرآیند بازار را یاد بگیرید و همزمان سایر وظایف خود را انجام دهید، شاید معاملات را تنها به عنوان یک درآمد ثانویه و غیرفعال می بینید. فقط لازم است که فروشنده ها را به دقت بررسی کنید و یکی از بهترین ها را انتخاب کنید.

منبع: https://b2n.ir/u06282

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا