ارز دیجیتال

معاملات اسکالپینگ در دنیای رمزارزها چیست؟ بررسی مزایا و معایب استراتژی معاملاتی اسکالپینگ

زمانی که وارد دنیای حرفه ای ترید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شوید، با استراتژی های مختلفی روبرو می شوید که یکی از آنها اسکالپینگ است. به طور کلی، معاملات اسکالپینگ معاملاتی هستند که به صورت معاملات روزانه یا کوتاه مدت انجام می شوند و به هیچ وجه برای سودآوری سرمایه گذاری های بلند مدت استفاده نمی شوند. روشن است که با استفاده از اسکالپینگ می توانید در مدت زمان کوتاهی به هدف سودآور و مطلوبی برسید، اما فراموش نکنید که این استراتژی نیاز به یادگیری و تحلیل های  خاص خود دارد، قبل از هر کاری باید با اصول و تعاریف آن فعالیت آشنا شوید. پس همراه ما باشید تا در این مقاله با مفاهیم معاملات اسکالپینگ، عوامل مهم در موفقیت معاملات، مزایا و معایب این سبک معاملاتی و نکات موفقیت در آن آشنا شوید.

به دلیل ارتباط اسکالپ تریدینگ با معاملات روزانه رمزارزها و برای تکمیل اطلاعات شما و تعاریفی که از قبل در ذهن خود دارید، بهتر است نگاهی به مفهوم ترید روزانه رمزارزها بیندازیم. در ادامه به طور خلاصه با این فعالیت آشنا خواهید شد.

ترید روزانه ارز دیجیتال چیست؟

معامله روزانه همانطور که از نام آن پیداست به معاملاتی اطلاق می شود که در طول روز و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

در زمانی تنها افرادی که در مؤسسات مالی بزرگ، کارگزاران و شرکت های تجاری کار می کردند، می توانستند در بازار مالی تجارت کنند. اما با ظهور اینترنت، این فضا تقریباً در دسترس همه علاقمندان قرار گرفته است. اگر اصول معاملات را رعایت کنید، استفاده از معاملات روزانه یک روش معاملاتی بسیار سودآور است. با این حال، برای مبتدیان، به خصوص کسانی که استراتژی برنامه ریزی شده ندارند، می تواند کمی دشوار باشد. حتی کسانی که در استراتژی های معاملاتی روزانه به خوبی آشنا هستند، هر از گاهی ضررهای زیادی را تجربه می کنند. در ادامه با یکی از سبک های معاملاتی اسکالپینگ آشنا خواهید شد.

مفهوم معاملات اسکالپینگ به زبان ساده، اسکالپر کیست؟

اسکالپینگ روشی از معامله است که به دلیل تغییرات اندک قیمت به سود معامله گر یا تریدر است. به عبارت ساده تر، یک تریدر می تواند از این استراتژی برای سود بردن از حرکت های کوچک و آهسته قیمت ارزها یا سهام مختلف در مدت زمان کوتاهی استفاده کند. به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال برنامه ریزی برای خرید محصول X برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستید. تصور کنید که قیمت X در حال حاضر برابر با 100 هزار تومان است; اگر قیمت این کالا در یک ساعت به 120000 تومان برسد، آن را بفروشید، در اصل معامله اسکالپینگ انجام داده اید.

اسکالپینگ ارز دیجیتال از همین قوانین و نظم پیروی می کند. به عنوان مثال، اگر در حین خواندن این مقاله یک ارز دیجیتال خریداری کرده و روز بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشید، پس از یک استراتژی معاملاتی به نام scalping استفاده کرده اید. البته به این معنا نیست که معامله‌گری که می‌خواهد با استفاده از این روش در مدت زمان کوتاهی سود زیادی به دست آورد، بلکه باید در تحلیل خود تمامی جزئیات معامله خود را در اختیار داشته باشید.

اکثر معامله گران حرفه ای و با تجربه در سایر بازارهای مالی مانند فارکس نیز با این روش معاملاتی آشنا هستند. به زبان ساده، معامله گران باید معاملات متعدد با سود کم را با استفاده از روش اسکالپینگ در نظر بگیرند. این نوع معاملات باعث افزایش تعداد و حجم سرمایه گذاری ها و کاهش بازده مورد انتظار می شود. از طرف دیگر، معامله گر می تواند مطمئن باشد که میزان سودی که به دست می آورد بسیار قابل رضایت است و برای خرید و فروش دارایی های خود نیازی به صبر طولانی مدت ندارد.

سبک معاملاتی اسکالپینگ چگونه کار‌کند؟

در اسکالپینگ معمولاً چندین تارگت برای حد سود در نظر گرفته می شود (معمولاً 3 تارگت). اکثر سایت‌ها این حرکت را با رسیدن به هدف اول تکمیل می‌کنند، اما سایرین به فروش خود ادامه می‌دهند.

پس از اولین تارگت، مدیریت ریسک آسان است و با انتقال استاپ ضرر به زیر هدف اول انجام می شود. هدف شخصی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می کند این است که قبل از خروج از موقعیت تا حد امکان سود بیشتری کسب کند این رویکرد کاملاً برعکس ذهنیت «برای کسب سود باید زمان بیشتری سرمایه‌گذاری کرد» است.

عوامل مهم در معاملات اسکالپینگ

ناگفته نماند که برای موفقیت در هر مسیر یا استراتژی خاصی باید از تمامی مفروضات و امتیازات مرتبط با آن آگاهی داشت تا با استفاده از همه به مسیری سودمند دست یافت. روش معاملاتی اسکالپینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید به ایده اولیه آن توجه کنید. پس از مطالعه این نکات مهم و اساسی باید به شما یادآوری کرد که روش معاملاتی اسکالپینگ برای معامله گران مبتدی مناسب نیست و می توانید با این روش معاملاتی مقدار زیادی از دارایی و سرمایه دیجیتال خود را از دست بدهید. برخی از مهم ترین نکاتی که شمارا به یک اسکالپر تبدیل می‌کند:

  • روش های اسکالپینگ تراکنش ها در بازار ارزهای دیجیتال توسط تراکنش های کوچک و بزرگ انجام می شود. زیرا در هر بازار مالی، قیمت های کوچک آسان تر و قابل پیش بینی تر از تغییرات بزرگ قیمت است.
  • یک اسکالپر موفق به خوبی می داند که روش معاملاتی اسکالپینگ مبتنی بر سودهای کوچک و ثابت است. به عنوان مثال، فروش یک ارز دیجیتال با سود حدود 0.009 درصد بسیار آسان تر از فروش یک ارز دیجیتال با سود زیاد است.
  • استفاده از اسکالپینگ در بازارهای با ثبات بسیار آسان و قابل پیش بینی است. حرکت قیمت ها و تغییرات ارزهای دیجیتال بسیار کند و کم است و می توان با سودهای اندک تراکنش های زیادی را با موفقیت انجام داد.
  • یکی از مزایای روش معاملاتی اسکالپینگ این است که سود و ریسک سرمایه گذاری به دلیل معاملات کوچک به یک اندازه کم است.
  • هر چه مدت سرمایه گذاری و معامله کوتاهتر باشد، احتمال از دست دادن سرمایه کمتر است. یک اسکالپر با در نظر گرفتن این نکته مهم در روش معاملاتی اسکالپینگ می تواند موفق شود.
خواندن این مقاله
استیبل کوین چیست؟ تعریف ارز دیجیتال پایدار به زبان ساده

ویژگی های یک اسکالپر

موانع زیادی برای شروع معامله وجود ندارد. بسیاری از افراد برای شروع از استراتژی‌های معاملات روزانه و اسکالپینگ استفاده می‌کنند. کسانی که تازه وارد معامله می شوند و می خواهند از اسکالپینگ استفاده کنند، باید بررسی کنند که آیا این استراتژی با شخصیت آنها مطابقت دارد یا خیر. زیرا این امر مستلزم نظم و انضباط زیادی است. معامله گران باید سریع تصمیم بگیرند، فرصت ها را شناسایی کنند و دائماً بر روی صفحه قیمت نظارت کنند.

گفته می شود که اسکالپینگ بهترین استراتژی بازار برای مبتدیان نیست. زیرا مستلزم تصمیم گیری سریع، نظارت مستمر و مشاهدات فراوان است. با این حال، چند نکته وجود دارد که می تواند به تریدر تازه کار کمک کند تا معاملات بهتری را تجربه کنند.

اجرای دقیق

یک تازه کار باید تسلط کامل برای اجرای دقیق دستورات داشته باشد. سفارش دیرهنگام ممکن است منجر به سود یا زیان کمی شود.

از آنجایی که سود حاشیه های اسکالپینگ محدود است، اجرای دستور باید دقیق باشد. برای این کار باید به یک کارگزاری یا صرافی دسترسی مستقیم داشته باشید.

هزینه

دانستن حرکات بازار به معامله گر کمک می کند تا بداند چه زمانی خرید و فروش کند. مبتدیان باید نبض بازار را درک کنند و هنگامی که مقیاس کننده این موضوع را درک کند، کسب سود با استفاده از این استراتژی آسان تر می شود.

یکی از روش هایی که اسکالپرها استفاده می کنند، معامله بر خلاف روند بازار است که برای مبتدیان توصیه نمی شود. برای مشاهده روند بازار می توانید به بازه های زمانی طولانی تری نگاه کنید.

تحلیل تکنیکال

اسکالپرهای مبتدی برای رقابت در بازار باید با روش های تحلیل تکنیکال آشنا باشند.

این امر به ویژه در بازار امروز که تحت سلطه معاملات با فرکانس بالا و استفاده روزافزون از استخرهای تاریک است، اهمیت دارد.

میزان نقدینگی

اسکالپینگ به عنوان یک تکنیک مستلزم تصمیم گیری های مکرر ورود و خروج در مدت زمان کوتاه است. چنین تکنیکی فقط در مورد اجرای سفارش که مستقیماً با نقدینگی آن مرتبط است قابل استفاده است. هر چه تعداد تراکنش ها بیشتر باشد، وابستگی شما به نقدینگی بیشتر می شود.

نظم و انظباط

به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است تمام معاملات را در یک روز کاری انجام دهید و تا روز بعد ادامه ندهید. برای مثال، می توانید از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر معامله کنید، یا می توانید برنامه ای برای خود تنظیم کنید که 10 معامله در روز باز کنید و هیچ کار دیگری انجام ندهید. به سرعت شما را حریص می کند. اما در هر صورت این حرص و طمع را کنار بگذارید و به اصول خود پایبند باشید. زیرا ضرر بزرگی متحمل خواهید شد.

اسکالپینگ بر اساس بهره گیری از فرصت های کوچک در بازار است و اسکالپر نباید این اصل را زیر پا بگذارد زیرا فرصتی برای افزایش سود وجود دارد.

مزایا و معایب سبک معاملاتی اسکالپینگ

اسکالپینگ از جمله سبک های معلاملاتی است که سود بالای را به همراه دارد. برخی از مهم ترین مزایا و معایب این سبک معملاتی حرفه‌ای را در این قسمت از مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایا سبک معاملاتی اسکالپینگ

  • این سبک معاملاتی، یک فرصت معاملاتی عالی برای کسانی است که نمی خواهند دارایی های دیجیتال خود را برای مدت طولانی نگه دارند.
  • معامله‌گران مبتدی می‌توانند پس از کسب دانش لازم در مورد استراتژی‌های اسکالپینگ و نوسان، مهارت‌های خود را افزایش داده و سودهای کمی کسب کنند.
  • از آنجایی که دوره تجارت بسیار کوتاه است، ریسک کمتری را به همراه دارد.معایب سبک معاملاتی اسکالپینگ

معایب سبک معاملاتی اسکالپینگ

اسکالپینگ دارای معایبی است که معامله گران باید هنگام معامله در نظر بگیرند، از جمله:

  • این روش برای افرادی که مهارت های ریاضی و سرعت کار بالایی ندارند مناسب نیست، این گونه افراد در صورت انجام تجارت اسکالپینگ احتمال شکست آنها وجود دارد.
  • استفاده از استراتژی اسکالپینگ برای معاملات زمانی که کاربر نیاز به نظارت بر قیمت ها در زمان واقعی دارد، استرس زا است.

استراتژی معاملات اسکالپینگ

سه استراتژی معاملاتی اسکالپینگ کریپتو که منجر به سود بالا می شوند عبارتند از:

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

یکی از روش های معاملات اسکالپینگ استفاده از اندیکاتور تصادفی است. خالق این اندیکاتور، جورج لین، می گوید:

اندیکاتور استوکاستیک مومنتوم حرکت قیمت را تعیین می کند. فرض کنید موشکی به هوا پرتاب شده است. برای اینکه موشک فرود بیاید و برای اینکه موشک خاموش شود، باید سرعتش کم شود. این مثالی بود که نشان می دهد وضعیت حرکت همیشه قبل از خود قیمت تغییر می کند.

اسکالپینگ از اندیکاتورهای استوکاستیک برای تشخیص حرکت در یک بازار حجیم استفاده می کند. این شاخص موقعیت قیمت فعلی را با آخرین بازه زمانی نشان می دهد. هدف استوکاستیک مقایسه قیمت‌های فعلی با قیمت‌های اخیر برای تعیین نقاط برگشت نمودار بالقوه است. در واقع حرکات رو به پایین و بالا به این صورت شناخته می شوند. اندیکاتورهای تصادفی معمولاً از دو خط تشکیل شده اند که بین 0 تا 100 درجه هستند.

  • خط K:

این خط مقدار تصادفی را برای هر دوره تعریف می کند و به عنوان یک خط سریع در نمودار تصادفی تغییر می کند.

  • خط D:

این خط درصدی از اندیکاتور را نشان می دهد که در حال ضعیف شدن است و معامله گر موقعیت خود را به دقت زیر نظر خواهد گرفت، زیرا خط D سیگنال مهمی را در نمودار نشان می دهد.

تفاوت مهم نشانگرهای کند و سریع یا خطوط D و K در حساسیت آنهاست. خط Q نسبت به خط D نسبت به تغییرات قیمت حساس تر است و بنابراین سیگنال های معاملاتی بیشتری تولید می کند.

خواندن این مقاله
ارز دیجیتال تتر چیست؟ بررسی رمز ارز Tether + نمودار تکنیکال USDT

هنگامی که خط K از خط D عبور می کند، سیگنال های معاملاتی تولید می شوند. با فرض اینکه قیمت ها از حرکت روند پیروی می کنند. تقاطع خطوط K و D یک سیگنال معکوس قیمت در نظر گرفته می شود.

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور پارابولیک (SAR (Parabolic SAR

همه شاخص ها توابع ریاضی هستند که سعی می کنند با استفاده از فرمول های ریاضی قیمت های آینده را پیش بینی کنند. یکی از پرکاربردترین شاخص های بازار ارز دیجیتال، اندیکاتور سهموی SAR است. توضیحات کلی این اندیکاتور به صورت نقطه هایی است که در بالا و پایین نمودار قیمت قرار دارند. معامله گران اغلب از این اندیکاتور برای تعیین صعودی یا نزولی بودن یک روند استفاده می کنند.

  • سیگنال خرید پارابولیک SAR

زمانی که قیمت بالاتر از SAR سهمی بسته می شود، موقعیت خرید به معامله گر ارائه می شود. اما اگر موقعیت SAR سهموی از بالای قیمت یا کندل به زیر کندل تغییر کند، معامله‌گر می‌تواند موقعیت فروش خود را ببندد. البته باید به فکر تغییر روند باشد تا در صورت لزوم بتواند وارد موقعیت خرید شود.

  • سیگنال فروش پارابولیک SAR

 سیگنال فروش زمانی صادر می شود که قیمت یا کندل زیر SAR سهمی بسته شود. اندیکاتور موقعیت خود را از پایین قیمت به بالای قیمت تغییر می دهد. در این صورت بهتر است معامله گر پوزیشن های باز را ببندد و وارد موقعیت فروش شود.

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور RSI

یکی از محبوب ترین اندیکاتورهای اسکالپینگ در بین معامله گران ارزهای دیجیتال، اندیکاتور RSI است. یکی از مهم ترین ویژگی های این اندیکاتور ارائه انعطاف پذیری و سیگنال های معاملاتی قدرتمند است. اگر اندیکاتور RSI به درستی استفاده شود، جهت و قدرت حرکت قیمت قابل شناسایی است. نشانگر RSI میزان حرکات رو به بالا را در مقایسه با حرکات رو به پایین اندازه گیری می کند. این محاسبات به گونه ای نرمال شده اند که می توان شاخص را در محدوده 0 تا 100 بیان کرد. در نمودار زیر قیمت به همراه سه میانگین متحرک افزایش می یابد.

طبقات نشان دهنده زمان مناسب برای خرید است. نقطه ورود برای یک موقعیت خرید زمانی در نظر گرفته می شود که RSI به زیر 30 برسد و سپس روند صعودی آغاز شود. اگر RSI به بالای 70 رفت و سپس شروع به سقوط کرد، موقعیت فروش داده می شود.

شبیه‌ساز اسکالپ تریدینگ چیست؟

یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که با استراتژی های معاملاتی آشنایی ندارند، استفاده از شبیه ساز است. Bitsgap یکی از برنامه هایی است که به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، تتر و ریپل را با استفاده از روش های معاملاتی می دهد. در این برنامه سود حاصله صرف خرید و فروش می شود، بنابراین در صورت هر گونه اشتباه، معامله گر متحمل ضرر زیادی نمی شود.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای موفقیت در اسکالپینگ

با توجه به تمام بحث هایی که تا این قسمت از مقاله مطرح کردیم، مهمترین بخش روش معاملاتی اسکالپینگ انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. مهم ترین نکته در این مورد، تعداد تراکنش هایی است که باید در مدت زمان کوتاه (تا 24 ساعت) انجام شود. اکنون، همانطور که می دانید، تمام سودهایی که یک اسکالپر باید از طریق روش های اسکالپینگ به دست آورد، بر اساس چندین تراکنش به دست می آید. بنابراین، یک اسکالپر باید یک ارز دیجیتال با تعداد تراکنش های بسیار بالا در روز و در دقیقه انتخاب کند. بنابراین حجم درخواست خرید ارزهای رمزنگاری شده مهم ترین نکته برای شناخت و تعیین بهترین گزینه های اسکالپینگ است.

پس از آن، حجم نقدینگی و تعداد معاملاتی که یک ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال انجام می دهد، می تواند به عنوان معیارهای قابل اعتماد برای انتخاب بهترین گزینه برای معاملات اسکالپ در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که برای کسب سود قابل توجه در دنیای معاملات اسکالپینگ، باید حداقل ده ها یا صدها معامله در روز انجام دهید، و این مهم است، نیاز به انتخاب ارز دیجیتالی است که دائماً معامله می شود و خط روند صعودی و نزولی بسیار محسوسی دارد. . به یاد داشته باشید که اگر تقاضای کافی برای ارز دیجیتال مورد نظر وجود نداشته باشد، حجم معاملات به شدت کاهش می یابد و امکان معامله آن به روش اسکالپینگ وجود نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی ها، بهترین و مناسب ترین ارزهای دیجیتال در دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم (اتر) و بیت کوین (BTC) هستند. تقاضای خرید بسیار بالاست و حرکات و تغییرات قیمت قابل قبول است. سطح نقدینگی بسیار بالا و همچنین ارزش بالای این دو ارز رمزنگاری شده به آنها اجازه داد تا با استفاده از استراتژی های اسکالپینگ به سوددهی مطلوب دست یابند. البته با استفاده از اطلاعات کافی در مورد دنیای ارزهای دیجیتال می توانید ارزهای رمزنگاری شده با حجم معاملات و نقدینگی قابل قبول را شناسایی کرده و به روش اسکالپینگ روی آنها سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی؛ نوسانات بازار در کمین‌اند!

روش اسکالپینگ همواره یکی از بهترین استراتژی ها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. مهمترین ویژگی این روش معاملاتی این است که با رعایت و در نظر گرفتن نکات مربوط به استراتژی های اسکالپینگ، معامله گر می تواند در مدت زمان کوتاهی به نقطه سود مورد نظر برسد. در این مقاله به بررسی تعاریف تخصصی و ارائه نکات کلیدی در مورد این روش پرداخته ایم. اجرای موفقیت آمیز استراتژی اسکالپینگ دشوار است. افرادی که قصد استفاده از این روش معاملاتی را دارند باید بتوانند احساسات خود را کنترل کنند تا در لحظات حساس تصمیمات سریع بگیرند. اگر تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اید، این استراتژی را توصیه نمی کنیم و بهتر است استراتژی های بلندمدت را انتخاب کنید. نظر شما در مورد این نوع معاملات چیست؟ به عنوان یک معامله گر حرفه ای؛ آیا از این روش معاملاتی برای کسب سود کوتاه مدت استفاده می کنید؟

منبع: https://b2n.ir/j57580

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا