اخبار

بازار لیکوئید استیکینگ اتریوم پس از ارتقای شاپلا رشد کرده است

از زمان ارتقای شاپلا (Shapella) در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۳، بازار لیکوئید استیکینگ اتریوم در حال رشد است و بیش از ۴۰۰ هزار اتر، با ارزش ۷۶۳ میلیون دلار، به ۱۷ پلتفرم وارد شده‌ است. ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ حالا بیش از ۱۶ میلیارد دلار است.

به گزارش کوین لند و به نقل از cryptopolitan، لیکوئید استیکینگ (Liquid staking) یک مفهوم جدید در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در حالی که همچنان نقدینگی حفظ می‌شود، استیک کنند. استیکینگ (Staking) فرآیند قفل کردن بخشی از دارایی‌های ارز دیجیتال شما به منظور ایمن‌سازی شبکه بلاک چین و کسب پاداش برای انجام این کار است.

رشد سریع پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ

پس از ارتقای شاپلا، پلتفرم‌های بزرگ لیکوئید استیکینگ مانند Lido Finance ،Coinbase’s Wrapped Staked Ether ،Rocket Pool ،Frax ،Stakewise و دیگر پلتفرم‌ها رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. شش پروتکل برتر لیکوئید استیکینگ در یک ماه گذشته افزایش سود داشته‌اند، و چهار تا از آنها رشد دو رقمی را تجربه کرده‌اند. Lido با کنترل ۷۳.۶٪ از مجموع ۸،۴۳۱،۶۰۵ اتر قفل شده در پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ، این بازار را در دست دارد.

داده‌های اخیر نشان می‌دهند که از زمان ارتقای شاپلا، ۴۰۰،۷۳۵ اتر با ارزش ۷۶۳.۶ میلیون دلار به استخر‌های لیکوئید استیکینگ اضافه شده است. در یک ماه گذشته، TVL پلتفرم Lido تقریباً ۵.۵۰٪ افزایش یافته، در حالی که TVL پلتفرم لیکوئید استیکینگ Coinbase با ۰.۶۴٪ کاهش مواجه بوده است. در مقابل، ارزش کل قفل شده در پروتکل‌های Rocket Pool و Frax به ترتیب ۲۹.۲۴٪ و ۳۱.۶۵٪ افزایش یافته است. همچنین، ارزش کل قفل شده در Stakewise، پنجمین پروتکل بزرگ لیکوئید استیکینگ، با ۱.۲۳٪ افزایش رشد ملایمی را تجربه کرده است.

خواندن این مقاله
بایننس معاملات مارجین بانک را آغاز کرد!

بایننس وارد بازار لیکوئید استیکینگ می‌شود

بایننس به تازگی محصول لیکوئید استیکینگ خود را راه‌اندازی کرده و هم‌ اکنون به عنوان دهمین پلتفرم بزرگ در این حوزه رتبه‌بندی می‌شود. ارزش کل قفل شده در این پلتفرم در حال حاضر با ۲۰،۳۰۵ اتر استیک شده، حدود ۳۸.۶۹ میلیون دلار است.

پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ در چند ماه اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا به کاربران این امکان را می‌دهند تا در عین حفظ کنترل بر دارایی‌های خود، پاداش‌هایی را برای استیکینگ غیرفعال کسب کنند. اضافه شدن ۴۰۰،۰۰۰ اتر به TVL لیکوئید استیکینگ در دو هفته پس از ارتقای شاپلا، نشان می‌دهد که علاقه به این حوزه رو به افزایش است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا