ارز دیجیتال

اتریوم چیست؟ معرفی کامل رمز ارز ( Ethereum ) و بلاک چین اتریوم

بررسی کامل ارز دیجیتال اتریوم در بلاگ صرافی آنلاین ارز دیجیتال کوین لند

اتریوم چیست؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بین ارزهای دیجیتال است. احتمالا نام این ارز را از بسیاری از اطرافیان خود شنیده اید زیرا بسیاری از افراد به آینده اتریوم خوشبین هستند. اتریوم نسل دوم ارزهای دیجیتال است و در واقع پلتفرمی است که علاوه بر پشتیبانی از فعالیت های پول دیجیتال، امکان انجام قراردادهای مختلف را به صورت دیجیتالی و غیرمتمرکز فراهم کرده است.

ارز دیجیتال اتریوم  در چارچوب شبکه بلاک چین فعالیت می کند و ارز اصلی آن اتر نام دارد. اتریوم پس از بیت کوین محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. برخلاف بیت کوین که هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم پرداخت همتا به همتا، غیرمتمرکز و توزیع شده است، اتریوم به دنبال تمرکززدایی از سایر جنبه های زندگی با استفاده از فناوری های ارائه شده در بیت کوین است. در این مقاله با بررسی عملکرد این شبکه، آپدیت ها، تیم فنی و مدیریتی و استخراج اتریوم می پردازیم.

همچنین در این مقاله موضوعات مختلفی از جمله ماشین مجازی اتریوم، قراردادهای هوشمند، پروژه اتریوم ۲، نحوه خرید اتریوم و آینده اتریوم را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در یک کلام، اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است. از آنجا که بلاک چین امروزه به عنوان بیت کوین شناخته می شود. اتریوم بستری برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بدون دخالت واسطه است. در واقع، بیت کوین تلاش کرده است تا واسطه های مالی را حذف کند.

اما بلاک چین اتریوم قصد دارد همه چیز را غیرمتمرکز کند و نظارت بر طعم را در وب حذف کند. اگر شما هم قصد خرید اتریوم و سرمایه گذاری روی این ارزهای رمزپایه را دارید بهتر است با ما همراه باشید زیرا همان گونه که بیان شد در این مقاله با صرافی آنلاین کوین کند همراه باشید چرا که به موارد مفیدی اشاره خواهیم کرد.

اگر وقت خوندن مقاله ندارید، پیشنهاد میکنم پادکست این مقاله رو گوش دهید:

ارز دیجیتال اتریوم ( Ethereum ) چیست؟

به طور کلی پاسخ به این سوال که ارز اتریوم چیست این است که شبکه کاملا مستقل است و هیچ شخص، سازمان یا موسسه ای آن را مدیریت و کنترل نمی کند. اتریوم یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز با ارز دیجیتالی خاص خود به نام اتر، دومین ارز دیجیتال محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال است.

اتریوم با هدف ترویج قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز در میان کاربران، به آنها امکان ساخت و کار با این نوع برنامه ها را می دهد. همانطور که گفته شد، اتریوم یک سیستم غیرمتمرکز است، به این معنی که از رویکرد همتا به همتا استفاده می کند. هرگونه تعاملی که بین کاربران رخ می دهد فقط توسط کاربران شرکت کننده و بدون دخالت هیچ شخص ثالث یا سازمان پشتیبانی می شود.

چنین مکانیزمی برخلاف سیستم های سنتی است که توسط یک مدیریت متمرکز اجرا می شود. این سیستم ها منجر به مشکلات زیادی مانند هک و بی اعتمادی به یکدیگر می شوند. اتریوم توسط شبکه ای از “Nodes” پشتیبانی می شود. گره ها یا گره ها داوطلبانی هستند که کل بلاک چین اتریوم را در رایانه های خود دانلود می کنند و تمام قوانین اجماع سیستم را به طور کامل پیاده می کنند، شبکه را ایمن می کنند و در ازای آن پاداش دریافت می کنند.

قواعد اجماع، و همچنین بسیاری از جنبه های دیگر شبکه، توسط «قراردادهای هوشمند» تعیین می شود. این قوانین برای خودکار سازی تراکنش ها و سایر اقدامات خاص شبکه برای طرفین تراکنش طراحی شده اند که افراد لزوماً به آنها اعتماد ندارند. دستیابی به شرایط لازم برای هر دو طرف در قراردادهای هوشمند از قبل برنامه ریزی شده است. پس از برآورده شدن این شرایط، تراکنش یا هر اقدام خاص دیگری در شبکه آغاز می شود.

بسیاری از مردم بر این باورند که قراردادهای هوشمند تحول جدیدی را در آینده ایجاد خواهند کرد و در نهایت جایگزین قراردادهای دیگر خواهند شد. زیرا اجرای قراردادهای هوشمند امنیت برتری نسبت به قوانین قراردادهای سنتی را فراهم می کند. قراردادهای هوشمند هزینه های مبادله مرتبط با قرارداد را کاهش می دهد و بین طرفین اعتماد ایجاد می کند.

اتریوم ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، محیطی برای اجرای قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم. این برنامه امنیت اجرای کدهای غیرقابل اعتماد را برای کاربران فراهم می کند و در عین حال از عدم تداخل برنامه ها با یکدیگر اطمینان می دهد. سیستم EVM کاملاً جدا از شبکه اصلی اتریوم است و آن را به ابزاری ایده آل برای آزمایش و بهبود قراردادهای هوشمند تبدیل می کند.

تاریخچه اتریوم و فناوری آن

در اواخر سال 2013، ویتالیک بوترین ایده خود را به عنوان کاغذ سفید نوشت و آن را برای برخی از دوستانش ارسال کرد. برای دوستان خود ارسال کردند. در نتیجه، حدود 30 نفر با Vitalik تماس گرفتند تا در مورد این مفهوم صحبت کنند. او منتظر بررسی های انتقادی بود تا به ایرادات اساسی این مفهوم اشاره کند، اما هرگز اتفاق نیفتاد. این پروژه در ژانویه 2014 با تیم اصلی ویتالیک بوترین، میهای آلیسیا، آنتونی دی یوری، چارلز هاسکینسون، جو لوبین و گاوین وود اعلام شد.

بوترین همچنین اتریوم را در یک کنفرانس بیت کوین در میامی ارائه کرد و چند ماه بعد تیم تصمیم گرفت تعداد زیادی توکن اتر را برای تامین مالی توسعه بفروشد. نسخه اتریوم اینترنت نسخه ای است که در آن سرورها و ابرها با شبکه ای از سیستم ها به نام گره ها جایگزین می شوند. گره ها یک پایگاه داده مشترک به نام بلاک چین را ذخیره و نگهداری می کنند. هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد، امنیت شبکه و داده های آن بیشتر می شود.

خواندن این مقاله
منظور از سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست؟

اطلاعات نگهداری شده در بلاک چین با “توافق عمومی” تایید شده است. این بدان معنی است که بیش از نیمی از گره ها باید قبل از ورود اطلاعات به بلاک چین، در مورد صحت توافق کنند. هک کردن این نوع سیستم تقریبا غیرممکن است، زیرا شما باید بیش از نیمی از شبکه را کنترل کنید تا مجبور به ورود به سیستم شوید. حتی اگر بیش از نیمی از شبکه را کنترل کنید، انجام کار هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

روش کار بلاکچین اتریوم چیست؟

مانند تمام ارزهای دیجیتال، اتریوم نیز بر اساس بلاک چین عمل می کند. بلاک چین یک دفتر کل غیرمتمرکز و توزیع شده است که تمامی تراکنش ها در آن تایید و ثبت می شوند. بلاک چین اتریوم به گونه ای توزیع شده است که همه افراد درگیر در شبکه اتریوم یک نسخه مشابه از دفتر کل (دفتر کل) دارند که به آنها امکان می دهد سوابق تمام تراکنش های گذشته را مشاهده کنند.

بلاک چین اتریوم نیز از این جهت غیرمتمرکز است که شبکه توسط یک نهاد متمرکز مدیریت یا کنترل نمی شود، بلکه توسط همه دارندگان یک دفتر عمومی توزیع شده اداره می شود. تراکنش های بلاک چین از رمزگذاری برای ایمن سازی شبکه و احراز هویت تراکنش ها استفاده می کنند.

مردم از رایانه ها یا دستگاه های خاصی به نام ASIC برای استخراج یا استخراج معادلات پیچیده ریاضی برای تأیید اعتبار هر تراکنش در شبکه و اضافه کردن بلوک های جدید به بلوک چین که قلب سیستم است استفاده می کنند. به شرکت کنندگان ارزهای رمزنگاری شده پاداش داده می شود. در سیستم دهلیز نام این سکه ها اتر (ETH) است.

از اتر می توان مانند بیت کوین برای خرید و فروش کالا و خدمات استفاده کرد. قیمت اتر در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و آن را به یکی از دارایی های بلامنازع برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. از این برنامه ها می توان برای ذخیره و انتقال داده های شخصی یا انجام تراکنش های مالی پیچیده استفاده کرد.

اتر  ETHچیست؟

اتر ارز دیجیتالی است که در شبکه اتریوم استفاده می شود. بنابراین اگر قرار است در شبکه اتریوم تراکنش انجام دهیم باید از ارز دیجیتال اتر استفاده کنیم. اتر توسط پروتکل اتریوم به عنوان پاداشی برای ماینرها برای افزودن یک بلاک جدید به بلاک چین تولید می شود و تنها ارزی است که برای پرداخت هزینه تراکنش در اتریوم پذیرفته می شود.

پاداش‌های بلاک، همراه با کارمزد تراکنش‌ها، انگیزه‌ای برای ماینرها هستند تا بلاک چین را سرپا نگه دارند و بنابراین اتر نقش کلیدی در عملکرد شبکه اتریوم ایفا می‌کند. درست مانند دلار که از چندین سنت تشکیل شده است و مانند بیت کوین که واحدهای کوچکتری به نام ساتوشی دارد، اتر نیز دارای واحدهای کوچکتر با ارزش های مختلف است.

اتر را می توان یک توکن تراکنش در نظر گرفت که فرآیند انجام قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم و برنامه های غیرمتمرکز dapps را تسهیل می کند. اتر به عنوان یک دارایی دیجیتال راه حلی برای پرداخت در شبکه اتریوم است. اتر یک دارایی دیجیتال حامل است که برای پرداخت نیازی به شخص ثالث ندارد. با این حال، اتر نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می کند، بلکه به عنوان سوختی برای برنامه های غیرمتمرکز شبکه عمل می کند.

اگر کاربر بخواهد چیزی را در یکی از برنامه های شبکه اتریوم تغییر دهد، باید برای تراکنش خود هزینه ای بپردازد تا شبکه بتواند آن تغییر را اعمال کند. کارمزد تراکنش به طور خودکار بر اساس میزان گاز مورد نیاز برای تکمیل معامله محاسبه می شود. مقدار سوخت مورد نیاز بر اساس میزان توان محاسباتی مورد نیاز و زمان لازم برای انجام معامله محاسبه می شود.

گس اتریوم چیست؟

Gassifi در اتریوم همان هزینه ای است که کاربر در شبکه بلاک چین به ماینر می پردازد تا تراکنش او در بلاک های بعدی قرار گیرد. این سیستم همانطور که گفته شد بر اساس عرضه و تقاضا کار می کند.

اگر تقاضا برای تراکنش بیشتر باشد، ماینرها ابتدا تراکنش هایی را که کارمزد بیشتری را پرداخت می کنند انتخاب و پردازش می کنند و در نتیجه کاربر مجبور به پرداخت کارمزد بالاتری می شود تا تراکنش ها سریعتر پردازش شوند. همه تراکنش‌هایی که از ERC-20 یا توکن‌های اتریوم استفاده می‌کنند، به مقداری اتریوم به عنوان گاز نیاز دارند.

حتی اگر قصد خرید و فروش توکن های اتریوم را دارید که سهم بازار کمی دارند و نیازی به اتر ندارند، باز هم باید مقداری اتر را در کیف پول خود نگه دارید تا بتوانید در آینده هزینه های مربوط به گاز اتریوم را پوشش دهید. به راحتی پرداخت کنید. فراموش کردن این موضوع می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد و ضررهای زیادی را از دست بدهید.

به عنوان مثال، ممکن است یک توکن در کیف پول خود داشته باشید که قیمت آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اما اگر اتر برای پرداخت بنزین در کیف پول شما کافی نباشد، نمی توانید هیچ تراکنشی انجام دهید و تا زمانی که اتر مورد نیاز خریداری و منتقل نشود، ممکن است قیمت توکن کاهش یابد. تمام تراکنش‌های موجود در بلاک چین اتریوم به مقدار مشخصی از قدرت پردازشی و مقداری که ماینرها در ازای این قدرت پردازشی دریافت می‌کنند، نیاز دارند.

خواندن این مقاله
تحلیل تکنیکال چیست و کاربرد آن چیست؟

گاز در اتریوم همچنین امنیت شبکه را افزایش خواهد داد. در صورتی که کاربر مجبور به پرداخت برای تمام تراکنش ها باشد، امکان انجام تراکنش های هرزنامه یا انجام حلقه های بی نهایت وجود نخواهد داشت.  قیمت گاز هزینه ای است که کاربر حاضر است برای هر واحد مصرف گاز بپردازد. نکته ای که باید در مورد قیمت گاز بدانید این است که هر سفارش یا عملیاتی که در بلاک چین اتریوم انجام می شود گاز ثابت و از پیش تعیین شده ای دارد اما قیمت این گاز ثابت نیست.

در واقع مقدار گاز یک عدد از پیش تعیین شده است که با نوسانات قیمت اتریوم تغییر نمی کند بلکه قیمت گاز توسط کاربر تعیین می شود. برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که قرار است یک قرارداد هوشمند در بلوک اتریوم چین اجرا کنید، میزان مصرف گاز از قبل تعیین شده است، اما می توانید هزینه ای را که برای این گاز می پردازید تغییر دهید.

به طور طبیعی، استخراج‌کنندگان شبکه اتریوم که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، تمایل به کسب درآمد بیشتری دارند، بنابراین تراکنش‌هایی را زودتر تأیید می‌کنند که هزینه بیشتری برای گاز پرداخت می‌کنند.

(استخراج ماینینگ) اتریوم چگونه انجام می شود؟

استخراج اتریوم فرآیند ایجاد بلوکی از تراکنش ها است که باید به زنجیره بلوکی اتریوم اضافه شود. اتریوم مانند بیت کوین از الگوریتم اثبات اجماع (PoW) استفاده می کند. ماینرها از زمان و قدرت محاسباتی خود برای پردازش تراکنش ها و تولید بلاک ها استفاده می کنند.

در سیستم های غیرمتمرکز مانند اتریوم، ما باید مطمئن شویم که همه در مورد ترتیب تراکنش ها توافق دارند. ماینرها با حل پازل های سخت محاسباتی بلوک ها را تولید می کنند. اتریوم شبکه بلاک چین خود را دارد. تمام تراکنش‌های استفاده از اتریوم باید توسط ماینرها تایید شوند. به همین دلیل، مدتی طول می کشد تا تراکنش تایید شود و در داخل بلاک چین اتریوم قرار گیرد. این فرآیند اثبات کار نامیده می شود.

ماینرها معادلات پیچیده ریاضی را حل می کنند تا از صحت تراکنش ها اطمینان حاصل کنند. هنگامی که یک ماینر این معادله را حل می کند، یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه می شود. این بلوک جدید شامل تمامی تراکنش ها یا تراکنش های انجام شده و تایید شده است و ماینر در ازای آن پاداش دریافت می کند. سپس ماینرها شروع به حل یک مسئله ریاضی جدید برای اعتبارسنجی و اضافه کردن یک بلوک دیگر می کنند.

• استخر استخراج

استخراج اتریوم پیوستن به استخر استخراج یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع است. همه کسانی که در یک استخر استخراج شرکت می کنند، جوایز را به اشتراک خواهند گذاشت. مواردی مانند اندازه استخر و هزینه های استخر از جمله مواردی هستند که باید قبل از پیوستن به استخر ماینینگ در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است تعجب کنید که چرا اندازه استخر استخراج مهم است. پاسخ این است که هر چه تعداد ماینرها بیشتر باشد، احتمال دریافت پاداش بیشتر است. با این حال، هر چه تعداد افراد بیشتری به استخر بپیوندند، افراد بیشتری پاداش خواهند گرفت. قبل از عمل باید استخرهای مختلف را امتحان کنید. پیوستن به استخرهای بزرگ استخراج معمولاً انتخاب مطمئن تری است.

• استخراج انفرادی

استخراج فردی به تنهایی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، زیرا نیازی به تقسیم هیچ پاداشی ندارید. وقتی به تنهایی استخراج دهلیز را انجام می دهید، با دیگران رقابت می کنید و تنها در صورتی پاداش می گیرید که معادلات ریاضی را انجام دهید. از آنجایی که شما در حال رقابت با افراد و شبکه های بسیار بزرگ هستید، شانس بالایی برای دریافت پاداش دارید. استخراج انفرادی تنها زمانی مفید است که منابع زیادی داشته باشید.

• استخراج ابری

با استخراج ابری، شما اساساً یک سرمایه گذار در عملیات استخراج هستید. تنها چیزی که ارائه می کنید سرمایه یا پول است. شرکت های استخراج ابری هزاران نفر را برای سرمایه گذاری مبالغ مختلف در این عملیات و استفاده از درآمد خود در ازای آن جذب می کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عملیات استخراج ابر معتبر پیدا کنید، برای آنها پول ارسال کنید و به کار خود ادامه دهید. در واقع، در استخراج ابری، شما یک شرکت ارز دیجیتال را با هزینه ای استخدام می کنید. استخراج یا استخراج به سخت افزار خاصی نیاز دارد.

البته این کار با کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ و موبایل قابل انجام است، اما واقعیت این است که این کار اصلا به صرفه نیست و حتی گاهی باعث از بین رفتن دستگاه مورد استفاده می شود و این یعنی ضرر! بهترین راه برای استخراج اتریوم با کارت گرافیک است. گاهی اوقات از دستگاه های Asic استفاده می شود. همانطور که می دانیم تنها از این دستگاه ها برای استخراج بیت کوین استفاده می شود. ما هر دوی این سخت افزارها را بررسی می کنیم.

ابتدا به استخراج کارت گرافیک می پردازیم. برای استخراج توسط کارت گرافیک به دستگاه هایی به نام rig نیاز داریم. این سخت افزار به طور خاص برای اتریوم ساخته شده است. از این دستگاه ها برای نصب کارت گرافیک استفاده می شود. مانند کیس های کامپیوتر با ظرفیت بالاتر برای کارت گرافیک های بیشتر. موجود در بازار به صورت آماده اما شما می توانید آن را خودتان جمع آوری کنید.

اگر تا اینجا مقاله رو خوندی و جواب سوالت در مقاله نبود، لطفا سوالاتت رو برامون کامنت کن تا اولین فرصت جواب بدیم.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا