اخبار

پیش‌بینی کیوساکی درباره طلا و بیت کوین

روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنیم؟

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) از منتقدان جدی سیاست‌های پولی و بانکی ایالات متحده است. نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر فقیر» از جمله افرادی است که پیش‌بینی‌های اقتصادی او همواره توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب می‌کند. در تازه‌ترین موضع‌گیری، کیوساکی دارایی‌های برتر برای سرمایه‌گذارای را مشخص کرده است.

به گزارش کوین لند و به نقل از utoday، کیوساکی توصیه جدیدی برای سرمایه‌گذاران معمولی ارائه کرده است. این تحلیلگر و نویسنده برجسته در پلتفرم X گفت که سرمایه‌گذاران متوسط ​​باید دارایی‌های قوی را جمع کنند و آن‌ها را برای مدت طولانی نگه دارند تا بتوانند سود قابل توجهی را به دست آورند. رعایت این نکته می‌تواند در آینده میزان ثروت افراد را تغییر دهد. کیوساکی مثال می‌زند که خودش اولین سکه طلا را با قیمت ۵۰ دلار خرید اما همان سکه امروز ۲۰۰۰ دلار ارزش دارد. او گفت که در سرمایه‌گذاری‌های خود از استراتژی DCA یا همان میانگین هزینه دلاری استفاده می‌کند. کیوساکی در توضیح رویکرد خود گفت که امروز قیمت طلا ۱۰ دلار و نقره ۱۴ سنت کاهش یافت. این همان جایی است که میانگین ​هزینه دلاری نتیجه می‌دهد.

رابرت کیوساکی گفت:

من یک سرمایه‌گذار متوسط ​​هستم که با نگاه بلندمدت می‌خواهم دارایی‌‌هایی را جمع کنم. من طلا، نقره و املاک و مستغلات را جمع آوری کرده‌ام.
کیوساکی با توجه به کاهش قیمت طلا و نقره معتقد است که براساس DCA، اکنون زمان خوبی برای انباشت این دارایی‌ها است. او به قیمت بیت کوین نیز اشاره می‌کند و بر این باور است که براساس استراتژی همیشگی خود اکنون زمان خرید بیت کوین است. به عقیده او سبد سرمایه‌گذاری طلا، نقره، املاک و بیت کوین، می‌تواند یک سرمایه گذار متوسط را ​​به یک فرد ثروتمند تبدیل کند.

رابرت کیوساکی از طرفداران بیت کوین است و در چند سال گذشته موضع طرفداری خود را در مورد ارزهای دیجیتال حفظ کرده است. با توجه به اینکه بیت کوین بخش قابل توجهی از سبد سهام او را تشکیل می دهد، او چشم انداز خوش بینانه‌ای را برای این رمزارز متصور است. کیوساکی اخیرا پیش بینی کرد که با سقوط دلار احتمالا مقصد بعدی بیت کوین ۱۳۵ هزار دلار خواهد بود. او به اهمیت تایید صندوق‌های ETF بیت کوین اشاره می‌کند و می‌گوید که صندوق قابل معامله در بورس انتظارات را افزایش می‌دهد.

خواندن این مقاله
اتریوم به ۱۹۰۰ دلار رسید!

تا به امروز، سه روند صعودی بزرگ درباره بیت کوین وجود داشته است که همه آنها در سال بعد از سال بعد از هاوینگ بیت کوین بوده است. در حباب اول قیمت بیت کوین به ۱۱۰۰ دلار، در حباب دوم به ۲۰۰۰۰ دلار و در حباب سوم به ۶۹۰۰۰ دلار افزایش یافت. به این واقعیت اضافه کنید که به نظر می‌رسد بسیاری از دارندگان بیت‌کوین تصمیم به فروش ندارند، زیرا مشخص شد که ۷۶ درصد از کل بیت‌کوین‌های موجود متعلق به دارندگان بلندمدت است و آن‌ها رمزارز خود را در ۱۵۵ روز گذشته جابه‌جا نکرده‌اند.

رابرت کیوساکی متقاعد شده است که اقتصاد جهانی و به ویژه اقتصاد ایالات متحده مشکلاتی خواهد داشت و عواقب این بحران‌های مالی، افزایش شدید قیمت طلا و بیت کوین خواهد بود.

بر همین اساس او گفت که طلا به زودی از ۲۱۰۰ دلار عبور کرده و سپس وارد رالی صعودی خواهد شد؛ بهتر بود طلا را زیر ۲۰۰۰ دلار می‌خریدیم اما به اعتقاد کیوساکی هنوز هم برای خرید طلا دیر نیست چرا که توقف بعدی طلا ۳۷۰۰ دلار است. نقره هم احتمالا از ۲۳ دلار به ۶۸ دلار در هر اونس خواهد رسید. سطح قیمت طلا در طول سال‌ها بسیار ناپایدار بوده است. طلا از نوامبر ۲۰۲۲ صعود را آغاز کرد و در فوریه امسال ابتدا به بالای ۱۹۵۰ دلار رسید و سپس در ماه می به ۲۰۸۰ دلار برگشت. به گفته کیوساکی، این روند افزایشی همراه با نوسانات کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. او گفت که طلا به زودی حتی ممکن است بتواند برای اولین بار در تاریخ به بالای ۲۱۰۰ دلار در هر اونس هم برسد و بالاترین رکوردهای تاریخ را به ثبت برساند. در آن نقطه همچنین می‌تواند به رشد ادامه دهد و به سمت ۳۷۰۰ دلار نیز حرکت کند.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا