بلاک چین

ایردراپ (AirDrop) در کریپتو چیست؟ معرفی انواع ایردراپ + آموزش گرفتن ایردراپ بصورت رایگان!

ایردراپ چیست؟ ایا تا به حال کلمه ایردراپ را شنیدید؟ شاید برای شما هم سوال باشد که ایردراپ چیست. کمپانی های توسعه دهنده ارز های دیجیتال، در ابتدای کار؛ همه به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. بهترین راه برای جمع کردن مخاطبان و ساختن جامعه یا کامیونیتی برای خود، عرضه ایردراپ است.

این ایردراپ ها توسط توسعه دهندگان تبلیغ می شود و توکن های مورد نظر رابه والت های دارندگان آن ارز واریز می کنند.

اغلب برای دریافت این ارز رایگان، باید یک سری کار های ساده انجام دهید و یا مقداری از آن ارز را در ولت خود داشته باشید.

ایده اصلی این است که توکن‌های تازه ضرب شده را به صدها یا هزاران آدرس کیف پول مختلف ارسال می کنند. این عمل باعث می شود گیرندگان تمایل بیشتری به تعامل با پروژه مربوطه داشته باشند. این مفهوم شبیه به پیدا کردن یک کارت تخفیف رایگان در صندوق پستی خود است تا شما را تشویق کند تا از یک فروشگاه جدید در منطقه بازدید کنید.

در این مقاله؛ راجب ایردراپ بطور کامل توضیح دادیم و انتظار می رود بعد از مطالعه، سوالاتی برای شما ایجاد نشود. اما در صورت داشتن سوالات، می تواند در پایان مقاله سوال خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان تیم صرافی کوین لند در کمترین زمان وقت به آن پاسخ دهند. و اما :

ایرداپ (AirDrop) چیست؟

به رمز ارز هایی که توسط توسعه دهندگان آن و سایت هایی مربوط به خود کاربران تبلیغ و عرضه رایگان می شوند تا کاربران در قبال انجام یک سری فعالیت های ساده آن را دریافت کنند، ایردراپ می گوییم. معمولا کمپانی های تازه تاسیس و نوپا بر بستر بلاکچین از این روش برای جذب و افزایش کاربران خود استفاده می کنند.

به نوعی دیگر؛ این ارز های رایگان، در تجارت ارزهای دیجیتال، یک بازاریابی است که شامل ارسال کوین یا توکن به آدرس ولت به منظور ارتقاء آگاهی کاربران از یک ارز مجازی جدید است.

اخبار مربوط به توسعه دهندگان و زمان توزیع ارز های رایگان را می توانید از مجله خبری کوین لند دنبال کتید.

یک ایردراپ ارز دیجیتال در ازای انجام یک کار ساده برای کاربران واریز می شود.

  • دنبال کردن یک اکانت کاربری در شبکه های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری یا بازتوییت یکی از پست های خود، از جمله هشتگ.
  • ارسال یا دریافت تراکنش (با استفاده از یک پلتفرم یا کیف پول رمزنگاری خاص).
  • ساخت یک اکانت کاربری و ثبت نام برای دریافت به روز رسانی.
خواندن این مقاله
وایت پیپر چیست؟ همراه با مثال + پادکست

همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است بدون نیاز به انجام کاری یک ایردراپ کریپتو برای کاربران صادر شود.

انواع ایردراپ ها

ایردراپ ها در مجموع به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

بدون اعلام رسمی

در دسته اول، توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال توکن های رایگان را به کاربران خود می دهند. پس نمی توان زمان آن را دانست.

جذب عموم

. در دسته دوم، شرکت های توسعه دهنده معمولاً برای جذب عموم اقدام به عرضه ایردراپ می کنند.

دلیل اصلی وجود ایردراپ در کریپتو چیست؟

دلیل اصلی وجود ایردراپ کریپتو، ترویج استارت آپ ها، خدمات یا پروژه های بلاک چین است.

با صدور توکن برای کاربران، تیم توسعه دهنده می تواند عملیات خود را آغاز کند و از توزیع صحیح توکن ها در جوامع خود از روز اول اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، کسانی که این توکن ها را دریافت می کنند تشویق می شوند که آگاه باشند و به پروژه کمک کنند تا پس از شروع معامله توکن در معاملات رمز ارز ها، به مخاطبان مورد نظر برسد.

ایردراپ، اغلب با تبلیغ راه اندازی در وب سایت پروژه، فعالان ارزهای دیجیتال و رسانه های اجتمایی مورد توجه کاربران  قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید؛ ایردراپ‌های قانونی کریپتو هرگز از کاربران درخواست سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

ایردراپ چگونه کار می کند؟

راه های مختلفی برای فعالیت ایردراپ ها وجود دارد:

  • از کاربران بخواهید که یک یا چند وظیفه در شبکه اجتماعی  انجام دهند تا در تاریخ بعدی واجد شرایط دریافت ایردراپ شوند.
  • به طور خودکار توکن ها را بین دارندگان یک دارایی یا موجودی خاص در زنجیره بلوکی که در آن ایردراپ رخ می دهد، توزیع کنید. (به عنوان مثال، هر آدرسی با تعادل اتر 0.01 یا بالاتر، airdrop را دریافت می کند.)
  • تبلیغ ارز مورد نظر به منظور ایجاد معاملات و سود بالای 100 درصد

ایا ایردراپ ها قانونی و امن است؟

از انجایی که گیرندگان پول رایگان در کیف پول خود دریافت می کنند، ایردراپ هایی وجود خواهد داشت که چیزی جز طرح های پامپ و دامپ نیست. برای مثال، سازنده یک توکن صادر می کند که تبلیغات کافی در اطراف آن وجود داشته باشد تا آن را در صرافی لیست کند.

یکی دیگر از کلاهبرداری ها در ایردراپ، حمله به اصطلاح گرد و غبار است. یک کلاهبردار مقدار کمی ارز رمزنگاری شده را برای کاربر ناآگاه ارسال می کند تا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. سپس کلاهبردار؛ تراکنش‌ توکن ‌های کیف پول را ردیابی می کند تا بتواند باعث ایجاد اختلال در کیف پول یا دزدی از آن شود.

اولین ایردراپ مربوط به چه زمانی است؟

اولین airdrop ارز دیجیتال در 25 مارس 2014 به AuroraCoin) AUR) نسبت داده می شود. در نظر داشته باشید که ارز رمزنگاری شده برای کشور ایسلند می باشد، هر شهروند یا مقیم دائمی که شناسه ملی خود را ارسال می کرد، مقداری از این رمز ارز دیجیتال را دریافت می کرد.

منظور از NFT ایردراپ چیست؟

دقیقا مانند بقیه ایردراپ ها، یک ایردراپ NFT به دارندگان NFT با توکن های اضافی اعتبار می دهد. دلیل این کار؛ ساخت یک جامعه قوی تر پیرامون NFT های خاص، ایجاد buzz و پاداش دادن به دارندگان NFT است.

ایا همه ایردراپ ها کلاهبرداری و فیک هسنتد؟

نمی توانیم به این سوال پاسخ قطعی بدهیم، زیرا همانطور که می دانید در همه زمینه ها در دنیای واقعی، کلاهبرداری صورا می گیرد. پس همچنان باید مانند تمام حوزه های دیگر، با احتیاط و بدون رفتار ناعاقلانه در این حوزه فعالیت داشته باشیم.

از رایج ترین نوع کلاهبرداری در ایردراپ ها؛ می توانیم به پامپ و دامپ اشاره کنیم.

نکاتی در رابطه با ایردراپ

توجه داشته باشید که همه ایردراپ ها ایمن نیستند و می توانند تقلبی باشند. اگر Airdrop از شما درخواست پرداخت کرد، بدانید که این یک کلاهبرداری است و از پرداخت خودداری کنید. گاهی اوقات آنها مقادیر کمی را به صورت ایردراپ به کیف پول شما ارسال می کنند و از این طریق می توانند به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و از شما سوء استفاده کنند. این زمانی اتفاق می افتد که آدرس عمومی کیف پول شما فاش شود.
حساب‌های جدیدی را که airdrops را در Bitcointalk، Facebook و Twitter تبلیغ می‌کنند، تماشا کنید. آنها به طور کلی غیر قابل اعتماد هستند.
برای اینکه توکن کلاهبرداری وارد دارایی کیف پول شما نشود، به خصوص اگر مقادیر زیادی در کیف پول اصلی خود جمع کرده اید، بهتر است یک کیف پول جدید ایجاد کنید و با آن در ایردراپ شرکت کنید. زیرا با استفاده از روش های خاصی امکان سرقت کیف پول وجود دارد. همیشه حواستان باشد که کلاهبرداران فقط با یک حرکت اشتباه منتظرند تا اموال شما را بدزدند.

  1. هرگز لینک پرایوت خود را برای دیگران ارسال نکنید. زیرا چنین الزامی وجود ندارد.
  2. تحت هیچ شرایطی برای شرکت در ایردراپ پول ارسال نکنید. از آنجایی که همه ایردراپ ها رایگان هستند و اگر از آنها درخواست پول دریافت کردید، مطمئن شوید که کلاهبرداری است.
  3. مطمئن شوید که airdrop رسمی است. اطلاعات مربوطه را از طریق سایت های رسمی و معتبر دنبال کنید
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا