اخبار

کاهش ارزش استیبل کوین ها در بازار گاوی اخیر

در سال ۲۰۲۳، ارزش استیبل کوین های اتریوم ۳۴ درصد کاهش یافت در حالی که stablecoin های ترون ۵۷.۷ درصد افزایش یافت. با وجود این، استیبل کوین‌ ها، با ارزش کل فعلی ۱۲۹.۵ میلیارد دلار که کمی کمتر از ۱۳۹ میلیارد دلار ثبت‌شده در دسامبر ۲۰۲۲ است، به‌ طور کلی در طول بازار صعودی اخیر افزایش قابل توجهی در ارزش مشاهده نکردند.

stablecoin اتریوم عمدتاً در کیف پول‌ های شخصی (۵۰%) و صرافی‌های متمرکز (۳۰%) نگهداری می ‌شوند و تنها ۵.۵٪ در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نگهداری می‌ شوند، که تغییری نسبت به ۲۵٪ در اختیار پروتکل‌های DeFi در ژانویه ۲۰۲۲ است. در میان استیبل‌کوین‌ های پیشرو اتریوم USDT با افزایش ۲۳ درصدی ثابت ماند، در حالی که USDC و DAI به ترتیب ۴۷ درصد و ۳۰ درصد کاهش یافتند.

افزایش قیمت استیبل کوین ترون

از سوی دیگر، به گزارش کوین لند به نقل از cryptopotato، بازار stablecoin ترون به دلیل عواملی مانند گسترش پایگاه کاربر، به ویژه در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین، افزایش قیمت را تجربه کرد. تقریباً ۴۰ درصد از ۵ میلیون کاربر استیبل کوین هفتگی از TRON استفاده می کنند که منجر به حجم تراکنش های قابل توجه ۷۰ میلیارد دلاری در هر هفته می شود. TRON همچنین با بیش از ۸ میلیارد دلار در اکوسیستم دیفای خود و افزایش قابل توجهی در انتشار استیبل کوین، به یک بازیگر مهم در بخش‌های دی‌فای و استیبل کوین تبدیل شده است. مزایای هزینه و کارایی استفاده از ترون، مانند کارمزد تراکنش های کمتر، آن را به بلاکچین پیشرو برای انتقال استیبل کوین تبدیل کرده است.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
بایننس لبز در پروژه Puffer سرمایه‌گذاری کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا