اخبار

درخواست مجدد فیدلیتی برای ثبت ETF بیت کوین

شرکت Fidelity Investments درخواست خود را برای ایجاد صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین یا ای تی اف در ۲۹ ژوئن مجدداً ثبت کرد.

Fidelity برای اولین بار درخواست خود را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده بود، اما این درخواست در ژانویه ۲۰۲۲ همراه با سایر برنامه های ETF بیت کوین توسط SEC رد شد. تا به امروز، هیچ مؤسسه ‌ای که درخواست ETF بیت کوین را ثبت کرده باشد، تأییدیه دریافت نکرده است.

با این حال، به نظر می رسد که ETF بیت کوین بلک راک، علاقه شرکت ها را برانگیخت. Fidelity آخرین موردی است که به این برنامه که توسط بلک راک در اوایل ژوئن آغاز شد، پیوست.

داستان ثبت شدن درخواست های ای تی اف

از ۲۹ ژوئن، در حال حاضر ۹ درخواست معلق برای ETF بیت کوین به SEC ارسال شده است. سایر برنامه ها توسط Ark Invest، ۲۱Shares، Bitwise، WisdomTree، Invesco، Valkyrie و VanEck ثبت شدند.

در دو سال گذشته، تمام برنامه های شرکت ها – به استثنای BlackRock – توسط SEC رد شده است. BlackRock خود سابقه طولانی در تایید ETF دارد. ۵۷۵ ETF از بلک راک تایید شد و تنها یک ای تی اف تا کنون رد شد که بازارها را نسبت به تایید این درخواست نیز خوشبین می کند.

SEC معتقد است محصولی که مستقیما با بیت کوین سروکار دارد برای سرمایه گذاران ناامن است. چراکه امکان خطر دستکاری بازار وجود دارد. با این حال، طبق اظهارات الیوت جانسون، مدیر ارشد سرمایه گذاری Evolve ETFs، عامل اصلی تمایز در برنامه BlackRock یک توافق نامه نظارتی است. این قرارداد اجازه می دهد فعالیت تجاری این نهاد توسط NASDAQ نظارت شود. جانسون ادعا کرد که این سطح از نظارت چیزی است که می تواند به طور موثر از چنین دستکاری هایی جلوگیری کند.

خواندن این مقاله
مدیر اتحادیه بلاکچین: کنگره در نهایت مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را وضع خواهد کرد

دادگاه ها استدلال ناظر را در پرونده Grayscale vs. SEC زیر سوال بردند و منطق آن را ناقص خواندند. زیرا ETF را بر اساس معاملات فیوچرز بیت کوین مجاز می کند. با این حال، از آنجایی که پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است، مشخص نیست که آیا تأثیری بر موضع فعلی نسبت به ای تی اف خواهد داشت یا خیر.

منبع:cryptoslate

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا