اخبار

مدیر اتحادیه بلاکچین: کنگره در نهایت مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را وضع خواهد کرد

جیک چروینسکی معتقد است که کنگره - و نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده - مسئول این امر خواهد بود

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر ارشد سیاست‌گذاری اتحادیه بلاک چین (Blockchain Association) اظهار داشت که به زعم او در نهایت کنگره ایالات متحده قوانین مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال را تعیین خواهد کرد و نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) این کشور که به سیاست‌های ضد کریپتویی شهره است.

به گزارش کوین لند و به نقل از Forkast، چروینسکی در طی رشته توییتی در روز سه‌شنبه در خصوص قانون‌گذاری حوزه ارز دیجیتال گفت:

«نه SEC و نه کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) اختیار وضع قوانینی جامع در خصوص ارزهای دیجیتال را ندارند.»

چروینسکی سال ۲۰۲۲ را به دلیل فروپاشی صرافی رمزارز FTX، «بدترین سال در تاریخ رمزارزها» نامید، که «آسیب بزرگی» به شهرت این صنعت وارد کرد و باعث شد که ناباوران به این صنعت، برای قانون‌گذاری و محدود کردن آن شتاب کنند.

چروینسکی گفت:

شکاف ایدئولوژیک بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مجلس نمایندگان، بحث در مورد مقررات دارایی‌های دیجیتال را به تعویق انداخته است، که منجر به این شده که آژانس‌ها «اختیارات خود برای انجام کارها بدون نظر کنگره را فارغ از اینکه قانون اجازه می‌دهد یا نه، گسترش دهند».

چروینسکی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را «مخالف اصلی ارزهای دیجیتال» خواند و از اقدامات اخیر این آژانس انتقاد کرد و آن را «نظارت از طریق فشار» دانست.

در روز پنج‌شنبه، صرافی کراکن برنامه استیکینگ ارز دیجیتال خود را برای مشتریان آمریکایی متوقف کرد و جریمه‌ای ۳۰ میلیون دلاری ببت نقض قوانین اوراق بهادار به SEC پرداخت کرد. اندکی پس از این موضوع، شرکت پکسوس تراست، به دستور دپارتمان خدمات مالی نیویورک، ضرب استیبل کوین BUSD را متوقف کرد.

خواندن این مقاله
هک ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳، ۵۰ درصد کاهش یافت

راه‌حل چروینسکی، درخواست از کنگره برای اقدام بیشتر و آموزش بیشتر آن در خصوص صنعت ارزهای دیجیتال است. او همچنین خواستار بردن آژانس‌های نظارتی به دادگاه شد تا کمکی به تعریف دقیق‌تر از قوانین موجود شود و به ایجاد رویه‌های قضایی کمک نماید.

او در تشریح دلیل خود برای تشویق به دادگاه کشاندن مساله گفت:

«سیاست‌گذاری در هر سه قوه انجام می‌شود و ما مدت‌هاست که قوه قضاییه را نادیده گرفته‌ایم.»

او در نهایت افزود که نسبت به آینده کریپتو در ایالات متحده خوش‌بین است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا