اخبار

بیش از ۳ درصد از عرضه اتریوم از زمان آپدیت لندن سوزانده شده است

داده‌های سایت Ultrasound.money نشان می‌دهد عرضه اتریوم پس از اجرای آپدیت لندن به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش کوین لند و به نقل از بیت کوین دات کام، عرضه اتریوم از زمان اعمال به‌روزرسانی لندن در آگوست ۲۰۲۱، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هسته مرکزی این آپدیت، پروپوزال EIP-1559 با هدف کاهش نرخ صدور توکن ETH بود.

پروپوزال EIP-1559 نحوه محاسبه هزینه‌های تراکنش را تغییر داد. از زمان اجرای آن، روشی جدید و مبتنی بر فعالیت شبکه برای نرخ توکن‌سوزی به کار گرفته شد. بر اساس داده‌های UltraSound.money این کاهش عرضه به بیش از سه درصد از عرضه کل اتر در بازار می‌رسد. بیش از چهار میلیون اتر نیز پس از پیاده‌سازی این آپگرید، سوزانده شده‌اند. هدف اصلی آن، کاهش و قابل پیش‌بینی‌تر کردن هزینه‌ها بود. در فرآیند Burning، مطابق معمول، مقادیر مشخصی اتر به یک آدرس توکن سوزی فرستاده شده تا از عرضه در گردش حذف شوند.

در زمان اجرای آپدیت لندن، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال ضد تورمی شدن اتریوم پس از پروپوزال ۱۵۵۹ و کاهش نرخ انتشار آن در برابر نرخ سوخت‌اش، مطرح شد. پس از گذشت حدود ۳۰ ماه، این اتفاق رخ نداده است. در این مدت، حدود سه میلیون اتر بیشتر از اترهای سوزانده‌شده (یعنی حدود ۷ میلیون اتر) صادر شده است. دلیل این موضوع، احتمالا به دلیل افزایش فعالیت اتریوم روی پلتفرم‌های ساخته شده روی شبکه‌های لایه دو بوده است.

نمونه‌ای از پلتفرم‌های لایه دو، رول‌آپ‌ها هستند که به راه‌حل اصلی مقیاس‌پذیری این بلاکچین بدل شده‌اند. گمان می‌رود فعالیت اتریوم روی شبکه‌های لایه دو با ارتقاء Dencun در ماه مارس، تشدید شود. در مرکز این هاردفورک، پروپوزال EIP-4844‌ یا پروتودانک شاردینگ قرار دارد که هدف‌اش کاهش هزینه‌های رول‌آپ است.

خواندن این مقاله
رشد عرضه غیرنقدی بیت کوین؛ آیا سرمایه‌گذاران بلند‌مدت نگاهی صعودی دارند؟

بااین‌حال، نقش EIP-1559‌ در حفظ نرخ تورم سالانه یک درصدی عرضه اتر را نیز نباید از نظر دور داشت.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا