اخبار

۱۴ سال پیش در چنین روزی ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد

امروز، 31 اکتبر، چهاردهمین سالگرد انتشار کتاب سفید بیت کوین است. 14 سال پیش در چنین روزی، ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس این ارز دیجیتال، بیت کوین را به عنوان «یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» به دنیا معرفی کرد.
به گزارش ارزدیجیتال، 31 اکتبر 2008 تاریخ انتشار وایت پیپر بیت کوین است و طرفداران این ارز دیجیتال این روز را برای معرفی بیت کوین به مردم سراسر جهان جشن می گیرند. چند ماه بعد، در 3 ژانویه 2009 (14 دسامبر 2007)، شبکه بیت کوین کار خود را با ایجاد اولین بلاک چین آغاز کرد.
اولین وب سایتی که کاغذ سفید بیت کوین در آن منتشر شد «bitcoin.org» بود و حتی در حال حاضر اسناد وایت پیپر بیت کوین به بسیاری از زبان ها از جمله فارسی در این سایت در دسترس عموم است.
ساتوشی ناکاموتو کتاب سفید بیت کوین را در اوج بدترین بحران مالی جهان منتشر کرد، که به گفته بسیاری با هدف انتقال نفوذ و قدرت از نهادهای متمرکز ناکارآمد به مردم است. نقش واسطه ایجاد شده است.
در طول ۱۴ سال گذشته، بیت‌کوین رشد باورنکردنی در اندازه کاربر و پایگاه طرفداران خود را نشان داده است و بسیاری را بر آن داشته تا نرخ رشد آن را با فناوری‌های انقلابی مانند اینترنت مقایسه کنند. در سال های اولیه این دوره 14 ساله، کمتر کسی می توانست تصور کند که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان، روزی چنین جایگاهی در میان فعالان، بازارهای مالی و فناوری پیدا کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
خواندن این مقاله
فاکس‌کان چشم انداز تجاری خود برای سال جاری را افزایش داد
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا