اخبار

فاکس‌کان چشم انداز تجاری خود برای سال جاری را افزایش داد

شرکت تایوانی فاکس‌کان، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی جهان، علیرغم نگرانی‌های فزاینده ناشی از کاهش تقاضا به دلیل افزایش تورم، روز دوشنبه به لطف فروش زیاد تلفن‌های هوشمند و سرورها، چشم‌انداز تجاری تمام سال خود را افزایش داد.

مانند سایر تولیدکنندگان جهان، این شرکت تایوانی هم با معضل کمبود شدید تراشه دست و پنجه نرم کرده است اما روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به لطف مدیریت مناسب زنجیره تامین و افزایش فروش لوازم الکترونیکی مصرفی، فروش ماه ژوئن (خرداد و تیر) نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش داشته و به بالاترین سطح ماهیانه خود رسیده است. مشخصاً گوشی های هوشمند بخش عمده ای از درآمد این شرکت را تشکیل می دهند.

در همین حال، کمپانی میکرون (NASDAQ:MU)، سازنده تراشه‌های حافظه، روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد درآمد شرکت در سه ماهه جاری بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود.

ولی فاکس‌کان تاکید کرده است که نسبت به پیشرفت کسب و کار خود در سه ماهه سوم خوشبین است و افزود که می تواند در مقایسه با سال گذشته شاهد “رشد قابل توجهی” باشد. به علاوه این که در سال جاری رشد سالانه دورقمی در فروش سرورها و محصولات مخابراتی را شاهد بوده است.

تحلیلگران Daiwa Capital Markets در چین تایپه در گزارشی گفتند که تقاضا برای سرورها از سوی ارائه دهندگان خدمات ابری مستقر در ایالات متحده به رشد دو رقمی این بخش کمک کرده است. آنها انتظار دارند که سود عملیاتی فاکس‌کان در سال جاری 12 تا 19 درصد رشد کند.

تحلیلگران مورگان استنلی (NYSE:MS) نیز معتقدند راهبردهای خوشبینانه فاکس‌کان برای سه ماهه سوم نشان می دهد تقاضای قوی برای سرورهای ابری و مونتاژ گوشی های آیفون همچنان ادامه خواهد داشت.

خواندن این مقاله
درخواست غرامت 100 میلیون دلاری Bitgo از Galaxy Digital به دلیل فسخ قرارداد

گفتنی است که سهام این شرکت در معاملات صبح روز سه‌شنبه حدود 3 درصد افزایش یافت. ارزش بازار آن نیز در حال حاضر 46.52 میلیارد دلار است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.

منبع: investing

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا