اخبار

مصرف انرژی بیت کوین کمتر چیزی است که فکر می‌کنید!

این مطالعه از مدل ASIC برای درک مصرف انرژی بیت‌ کوین استفاده می‌کند و می‌گوید که یکسان دانستن راندمان ریگ‌های ماینینگ اشتباه است.

به گزارش کوین لند و به نقل از decrypt، شرکت اطلاعات کریپتویی Coin Metrics، گزارشی را در روز سه‌ شنبه هفته گذشته، ۱۳ ژوئن منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه مصرف انرژی بیت‌ کوین را می‌توان با اسکن بلاک چین برای پیدا کردن ردپای فعالیت در شبکه و اتصال آن به دستگاه‌های قدرتمند مشخص کرد.

سال‌ هاست که میزان مصرف انرژی بیت‌ کوین موضوعی بحث‌برانگیز بوده است، زیرا منتقدان با مصرف زیاد اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه‌های اثبات کار مشکل دارند. هزاران دستگاه به امید دریافت پاداش، به حل محاسبات پیچیده برای ایجاد بلوک بعدی بیت‌ کوین در شبکه می‌پردازند.

سازمان‌های دولتی مانند کاخ سفید، با ارائه مالیات غیر مستقیم ۳۰ درصدی، فشارهایی را بر شرکت‌های استخراج دارایی‌های دیجیتال اعمال می‌کنند، و هدف این گزارش، ایجاد رویکردی دقیق‌تر برای تعیین مصرف انرژی کلی استخراج بیت‌ کوین توسط ماینرها بوده و براساس روش‌های مطالعاتی انجام‌ شده توسط مؤسسات دیگر در گذشته، گردآوری شده است.

کریم هلمی (Karim Helmy)، نویسنده اصلی این گزارش، در مصاحبه‌ای با Decrypt گفت:

به وضوح می‌توان دید که بحث گسترده‌ای درباره مصرف انرژی وجود دارد. اما یکی از اهداف اصلی این مطالعه، ثبت آماری در سطح شبکه‌ به عنوان یک “مرجع واقعا خوب” برای رقابتی کردن فعالیت دستگاه‌های ماینر است.

محققان شرکت Coin Metrics می‌گویند که با نگاهی نزدیک‌تر به داده‌های ثبت شده در جریان محاسبات و حدس‌های پیوسته‌ ماینرها، و بوسیله تطبیق هر حدس با پروفایل منحصربه‌فرد تولید شده توسط هر دستگاه‌، می‌توانند مصرف انرژی کلی بیت‌ کوین را بهتر محاسبه کنند.

این مصرف‌کنندگان بزرگ برق، به عنوان ASIC شناخته می‌شوند و عمدتاً برای حدس‌های زیاد طراحی شده‌اند تا بلوک بعدی بیت‌ کوین را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند. این مطالعه به صورت جامع بر روی ۱۱ دستگاه ASIC مختلف از چهار تولیدکننده، از جمله مدل‌هایی که از سال ۲۰۱۶ تا سال گذشته عرضه شده‌اند، انجام شده است.

خواندن این مقاله
سود عملیاتی در Dunamu هفتاد درصد کاهش یافت

در گزارش شرکت Coin Metrics آمده است که تطبیق فعالیت شبکه‌ای با هر دستگاه‌ مورد نظر، باعث کاهش احتمال برآورد بیش از اندازه مصرف انرژی بیت‌ کوین می‌شود، و به این صورت می‌توان راندمان هر دستگاه ASIC را مورد توجه قرار داد.

طبق این گزارش، “تلاش‌های قبلی صورت گرفته برای ارزیابی میزان مصرف انرژی بیت‌ کوین، عنصری حیاتی یعنی کارآیی سخت‌افزاری را که تنها با داده‌های در سطح ASIC قابل دستیابی است، نادیده گرفته‌اند. همانطور که صنعت استخراج ارزهای دیجیتال بهبود پیدا می‌کند، دستگاه‌های ASIC نیز به طور قابل توجهی به راندمان بیشتری می‌رسند و در هر ثانیه و به ازای هر واحد توان مصرفی هش (hash) بیشتری تولید می‌کنند.”

گزارش Coin Metrics نشان داد که مصرف انرژی بیت‌ کوین از نظر تاریخی از دیگر مطالعات به خصوص آنالیز دانشگاه کمبریج و Digiconomist که داده‌های سطح ASIC را شامل نمی‌شوند کمتر است.

به عنوان مثال، برآورد Coin Metrics برای مصرف انرژی ماینرها در ماه می گذشته، ۱۶ درصد کمتر از Bitcoin Energy Consumption Index دانشگاه کمبریج بوده که در این گزارش به عنوان “استاندارد طلا” در صنعت شناخته می‌شود.

Coin Metrics مدعی شده که مدل آن دقیق‌تر از مدل ارائه شده در کمبریج است، مدلی که پس از انتشار آن، مورد انتقاد شدید فعالان صنعت دارایی‌های دیجیتال قرار گرفت، اما همچنان شرکت Coin Metrics پژوهشگران این دانشگاه را به خاطر کاری که انجام داده‌‌اند تحسین می‌کند.

این گزارش می‌گوید:

اعداد و ارقامی که توسط کمبریج ارائه شدند، سرآغاز سایر تحقیقات بود و متود ارائه شده در این گزارش در اصل بهبودی بر این تلاش قابل توجه است.

به گفته هلمی، علاوه بر تولید آمارهای دقیق برای مصرف انرژی، این گزارش همچنین سعی دارد داده‌هایی را برای ماینرها جمع آوری کند تا بتوانند خود را با رقبا در زمینه راندمان مقایسه کنند.

خواندن این مقاله
صرافی‌ های ارز دیجیتال به‌زودی اینماد دریافت می‌کنند

او در ادامه گفت:

اگر یک ماینر هستید، یکی از عوامل کلیدی در مدل‌های سودآوری آینده شما، تخمین راندمان شبکه در سطح کلی است. شما می‌خواهید بدانید که دستگاه‌هایتان در مقابل سایر ماینرها چه عملکردی دارند.

گزارش این شرکت با استفاده از این داده‌ها، نمایی از دستگاه‌های ASIC را که در طول زمان علاقه‌مندان استخراج بیت‌ کوین را به خود جذب کرده‌اند، و دستگاه‌هایی که در حاشیه قرار گرفته‌اند را به تصویر می‌کشد. هلمی گفت:

این از نظر امنیتی مفید است، زیرا پیگیری تسلط تولیدکنندگان سخت‌افزار می‌تواند به شناسایی نقاط احتمالی تمرکز کمک کند.

علاوه بر معیارهای راندمان در سطح شبکه، شرکت Coin Metrics همچنین قادر بوده برآوردی از زباله‌ های الکترونیکی تولید شده توسط دستگاه‌ های ASIC، با توجه به فرکانس تعویض هر دستگاه ارائه دهد.

تأثیرات زیست محیطی این صنعت چه از نظر مصرف انرژی ماینرها و چه پسماندهای الکترونیکی تولید شده توسط شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، در سال گذشته به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. این موضوع به کاخ سفید و چیدمان‌های هنری مانند “جمجمه ساتوشی” از بنیامین فون ونگ (Benjamin Von Wong) نیز رسیده است.

اما پیشرفت‌های حاصل شده مانند روش جدید Coin Metrics به می‌تواند منجر به تفاوت‌های ظریف‌تری در صحبت‌های پیرامون مصرف انرژی بیت‌ کوین شود و راه را برای بحث‌ های قوی‌تر و مبتنی بر داده با اطلاعات جمع‌آوری‌ شده از بلاک چین شبکه باز کند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا