اخبار

شکایت از کریستیانو رونالدو به دلیل تبلیغ صرافی بایننس!

کریستیانو رونالدو فوق ستاره محبوب دنیای فوتبال، که یک قرارداد همکاری چندساله را با صرافی ارزدیجیتال بایننس امضا کرده و بارها به تبلیغ این صرافی پرداخته بود، حالا با یک شکایت دسته جمعی مواجه شده است. شاکیان مدعی هستند که از تبلیغ بایننس توسط رونالدو متحمل ضرر شده‌اند!

به گزارش کوین لند و به نقل از cointelegraph، بایننس در اواسط سال ۲۰۲۲ وارد یک شراکت چند ساله با رونالدو شد تا مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض خودش (NFT) را تبلیغ کند که حداقل سه مجموعه از این‌ها به صرافی بایننس مرتبط بود. اکنون شکایتی در دادگاه فلوریدا تنظیم شده است که ادعا می‌کند رونالدو در هماهنگی با بایننس در عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده، تبلیغ و کمک در آن مشارکت فعال داشته است. این شکایت ادعا می‌کند کاربرانی که برای NFT‌های رونالدو ثبت‌نام کرده‌اند، احتمالا از بایننس برای مقاصد دیگر مانند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت‌نشده، از جمله بایننس کوین و برنامه‌های بازدهی ارز دیجیتال آن، استفاده می‌کنند.

در این شکایت آمده است که رونالدو با ۸۵۰ میلیون فالوور به حمایت از بایننس مشغول بوده و افراد را به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده تشویق کرده است. رونالدو با نفوذ و تاثیرگذاری خود، باعث رشد محبوبیت بایننس شده است. شاکیان مدعی هستند که رونالدو از فروش اوراق بهادار ثبت نشده در بایننس اطلاع داشته است.

این شکایت درحالی مطرح شده است که در روزهای اخیر چانگ پنگ ژائو مدیرعامل سابق صرافی بایننس، به دلیل نقض قوانین بانکی و پولشویی مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند. CZ به جرم خود اعتراف کرده و احتمال زندانی شدن او وجود دارد. پیش‌تر SEC از بایننس به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرده بود.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
درخواست غرامت 100 میلیون دلاری Bitgo از Galaxy Digital به دلیل فسخ قرارداد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا