اخبار

خاویر مایلی، نامزد طرفدار بیت کوین در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین برنده شد

شبی عجیب و باورنکردنی در سرزمین نقره رقم خورد و خاویر مایلی (Javier Milei) سیاستمدار پرحاشیه، که طرفدار بیت کوین است رئیس جمهور آرژانتین شد. با اعلام خبر پیروزی مایلی در سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، قیمت بیت کوین مقاومت ۳۷ هزار دلاری را شکست و وارد روند صعودی شد.

به گزارش کوین لند و به نقل از bitcoinsistemi، خاویر مایلی درحالی رئیس جمهور هشتمین کشور بزرگ جهان شد که اقتصاد آرژانتین از سال‌ها قبل به سمت نابودی کامل حرکت کرده است. پزوی آرژانتین یکی از بی‌ارزش‌ترین واحدهای پولی جهان است و مایلی قصد دارد با کنار گذاشتن بانک مرکزی و اعمال سیاست‌های رادیکال به اصلاح اقتصاد این کشور بپردازد.

مایلی که به عنوان طرفدار سرسخت بیت کوین شناخته می‌شود معتقد است که بیت کوین نماینده بازگشت پول به بخش خصوصی است. او با چنین دیدگاهی قصد دارد تورم سه رقمی، رکود قریب الوقوع و افزایش فقر را درمان کند. با اعلام خبر پیروزی خاویر مایلی در انتخابات ریاست جمهوری کشور آرژانتین، بیش از ۱۳ میلیون دلار موقعیت معاملاتی با جهش بیت کوین لیکوئید شدند.

مایلی قبلا با تبلیغ طرح‌های مشکوک CoinX در حساب اینستاگرام خود جنجال به پا کرده بود. او از این پروژه به عنوان راهی برای فرار آرژانتینی‌ها از تورم یاد کرده است. این اولین حمایت مایلی از طرح‌های کریپتویی با شائبه کلاهبرداری نیست و او پیش‌تر نیز سابقه چنین کاری را داشته است. البته این در مقابل سایر تفکرات اون چندان چیز مهمی به حساب نمی‌آید. به عنوان مثال خاویر مایلی معتقد است که فروش اعضای بدن برای کسب درآمد باید به رسمیت شناخته شود.

خواندن این مقاله
FSB سرانجام یک چارچوب نظارتی جهانی برای فعالیت‌ های رمزارزی منتشر کرد

زمانی که صحبت از سیاستمداران عاشق بیت کوین می‌شود همه به نایب بوکله (Nayib Bukele) حاکم السالوادور اشاره می‌کنند که بیت کوین را به عنوان یک ارز به رسمیت شناخت. با این حال، مایلی چنین قصدی ندارد و در عوض، او می‌خواهد پزو آرژانتین را با دلار آمریکا جایگزین کند که این امر دامنه قدرت فدرال رزرو را گسترش می‌دهد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا