اخبار

بنیاد نیل یک شبکه ZK Rollup جدید برای اتریوم راه‌اندازی می‌کند

بنیاد Nil یک شبکه لایه دوم رولاپ دانش صفر (ZK-Rollup) در اتریوم را با فناوری شاردینگ (Sharding) معرفی کرده است. هدف از این کار بهبود مقیاس‌پذیری برای برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم با ادغام چند شارد در یک لایه اجرایی یکپارچه است.

به گزارش کوین لند و به نقل از theblock، شرکت رمزنگاری بلاک چین بنیاد نیل (Nil Foundation) در حال برنامه‌ریزی برای معرفی رولاپ دانش صفر، نوعی شبکه لایه دوم در اتریوم با فناوری شاردینگ است. این راه حل لایه دوم به عنوان یک zkEVM عمل می‌کند. zkEVM نوعی رولاپ دانش صفر است که می‌تواند برنامه‌های غیرمتمرکز موجود در اتریوم را اجرا کند.

بنیاد نیل بیان می‌کند که هدف آن از معرفی این رولاپ دانش صفر ارائه یک رویکرد جایگزین برای مقیاس‌بندی با ادغام چندین شارد (Shard) در یک محیط اجرایی یکپارچه لایه دوم است. این رویکرد معماری‌های ماژولار و یکپارچه را برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز حساس بر روی داده‌ها ترکیب می‌کند. این شبکه در مرحله توسعه اولیه قرار دارد و نیل در حال کار بر روی یک شبکه آزمایشی عمومی است که انتظار می‌رود در ۳ تا ۶ ماه آینده در دسترس عموم قرار بگیرد.

میشا کوماروف (Misha Komarov)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران بنیاد نیل گفت:

ما بالاخره zkSharding برای اتریوم را در جامعه گسترده‌تری از توسعه‌دهندگان بر روی این شبکه معرفی کردیم و از این خبر هیجان‌زده‌ایم. این راه‌حل اتریوم را برای اجرای برنامه‌های پربار و حساس بر روی داده‌ها مانند ترتیب‌دهنده‌های غیرمتمرکز، راه‌حل‌های دسترس‌پذیری داده‌های قابل برنامه‌ریزی، مبادلات و جهان‌های خودمختار مناسب می‌سازد.

شاردینگ بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی نقشه راه اتریوم برای فعال‌سازی پردازش و اعتبارسنجی تراکنش‌های موازی است که هدف آن کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت اجرای تراکنش‌هاست.

خواندن این مقاله
اظهار نظر هاسکینسون در خصوص نگرانی‌ های اخیر مربوط به ارتقاء Vasil

به گفته بنیاد نیل، استقرار zkSharding بخش‌های مختلفی از معماری شبکه را با یکدیگر ادغام می‌کند. این معماری از یک شارد اصلی تشکیل شده که در آن اثبات‌های دانش صفر، تراکنش‌ها را به عنوان بخشی از طراحی لایه دوم و شاردهای فرعی که در خدمت افزایش ظرفیت تراکنش‌ها قرار گرفته‌اند تأیید می‌کنند.

در حالی که نیل به دلیل بازار اثبات‌های خود شناخته می‌شود و تبادل اثبات‌های رمزنگاری را تسهیل می‌کند، معرفی رولاپ دانش صفر آن نشان‌دهنده ورود این پروتکل به یک فضای رقابتی است که پروژه‌هایی مانند zkEVM ،zkSync پالیگان و Scroll نیز در آن حضور دارند. در ماه ژانویه ۲۰۲۳، بنیاد نیل ۲۲ میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری Polychain Capital جمع‌آوری کرد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا