اخبار

بررسی عرضه و تقاضا در بازار بیت کوین

قیمت BTC به کدام سمت خواهد رفت؟

قیمت بیت کوین (BTC) در هفته گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی بود. روند صعودی بازار کریپتو منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به مرز ۶۴ هزار دلار شد. یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت، «شوک عرضه» عنوان شده است.

داده‌های جدید منتشرشده توسط مت هوگان، مدیر ارشد فناوری شرکت بیت‌وایز، تفاوت فاحشی را بین چرخه عرضه و تقاضای بیت ‌کوین نشان می‌دهند. این داده‌ها حاکی از آنند که در هفته گذشته، تقاضا برای خرید بیت کوین حدود ۲۰٫۵ درصد بیشتر از عرضه بیت کوین توسط ماینرها بوده است.

مت هوگان پیش‌تر نیز گفته بود که در حال حاضر تقاضای بیش از حد و کمبود عرضه برای بیت کوین وجود دارد. در حالت کلی، هنگامی که یک دارایی در بازار کمیاب‌تر باشد، سرمایه‌گذاران حاضر می‌شوند قیمت‌های نجومی را برای خرید درصد کمی از آن پرداخت کنند.

یکی از عوامل مهم در افزایش تقاضا برای بیت کوین، محبوبیت ETFهای اسپات این ارز دیجیتال بوده است. با بحران عرضه فعلی، در صورت تداوم این تقاضا، قیمت بیت کوین می‌تواند حتی بیشتر از این افزایش یابد.

البته باید توجه داشت که عوامل دیگری مانند ریسک‌پذیری معامله‌گران، تصمیم فدرال رزرو در مورد تغییر یا ثابت نگه داشتن نرخ بهره و رویداد هاوینگ آتی بیت کوین نیز می‌توانند قیمت این ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۱،۸۴۰ دلار معامله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که اگرچه نسبت به روز گذشته، ۰٫۳۳ درصد افت دارد، اما در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه به ترتیب ۲۰ و ۴۳ درصد رشد داشته است.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
با پامپ قیمت بیت کوین، کندل هفتگی آن بالای ۳۷ هزار دلار بسته شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا