اخبار

کمیته قضایی مجلس سنا با پیتر زاتکو ملاقات خواهد کرد

کمیته قضایی مجلس سنای ایالات متحده اعلام کرده است که روز 13 سپتامبر (22 شهریور) یک جلسه استماع با حضور پیتر زاتکو ملقب به ” Mudge”، مدیر سابق بخش امنیت توییتر (NYSE:TWTR) برگزار خواهد کرد تا درباره اتهاماتی که وی طی انتشار یک شکایت افشاگرانه مبنی بر گمراه کردن نهادهای تنظیمی به این شرکت رسانه های اجتماعی وارد کرده است، به بحث و گفتگو بپردازد.

همانطور که قبلاً در گزارش ها آمد، زاتکو با ارائه یک گزارش افشاگرانه به مقامات ذی صلاح، توییتر را متهم کرد که به دروغ ادعا می‌کند برنامه امنیتی محکمی دارد و اظهارات گمراه‌کننده‌ای درباره مبارزه با هکرها و حساب‌های اسپم یا هرزنامه ارائه می‌کند.

سناتور ریچارد دوربین (Richard Durbin)، رئیس کمیته و سناتور چاک گراسلی (Chuck Grassley)، عضو ارشد جمهوری‌خواه، گفتند: «کمیته قضایی سنا این موضوع را با کمک یک گروه کامل بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم اقدامات بیشتری را برای پی بردن به درستی این اتهامات نگران‌کننده انجام خواهد داد». افزون بر این، سناتور ریچارد بلومنتال (Richard Blumenthal)، عضو دموکرات کمیته بازرگانی و کمیته قضایی سنا نیز در این هفته با زاتکو دیدار می کند.

بلومنتال که علاقه شدیدی به فناوری های بزرگ دارد، در نامه‌ای به لینا خان (Lina Khan)، رئیس کمیسیون تجارت فدرال نوشت: «طبق افشاگری‌ها و شواهد ارائه شده توسط زاتکو به عنوان یک کارشناس امنیت سایبری بسیار محترم که از سال 2020 تا 2022 به عنوان مدیر ارشد امنیتی توییتر خدمت کرده است، مدیران توییتر ظاهراً نتوانسته اند آسیب‌پذیری‌های امنیتی قابل توجه موجود در این پلتفرم را برطرف کنند، سوء استفاده از داده‌های شخصی را نادیده گرفتند و از خطرات شناخته شده عدم حفظ حریم خصوصی برای کاربران برای بیش از یک دهه چشم پوشی کرده اند».

خواندن این مقاله
در چه صورت بیت کوین تا ۱۵ هزار دلار سقوط می‌کند؟

بلومنتال در آن نامه خواستار تحقیقات ویژه FTC شد.

منبع: investing

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا