اخبار

پوند دیجیتال با تمرکز بر حریم خصوصی مستعار خواهد بود

فناوری زیربنایی برای CBDC انگلستان می تواند از جایگزینی برای فناوری بلاک چین استفاده کند.

به گزارش کوین لند بانک مرکزی انگلستان (BoE) تحولات قابل توجهی در برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) ایجاد کرده است ، تام ماتون مدیر بخش فین‌تک در BoE اخیرا بینش‌هایی درباره جنبه حفظ حریم خصوصی CBDC و اینکه چرا بانک مرکزی ممکن است به دنبال گزینه‌های دیگری فراتر از بلاک چین به عنوان فناوری زیربنایی باشد به اشتراک گذاشته است.

در این مصاحبه ، Mutton گفت که در طول جلسه اخیر فناوران که توسط BoE میزبانی شده بود برای بحث در مورد طراحی پوند دیجیتال اختلاف نظر واضحی در مورد اینکه کدام دفتر باید برای CBDC استفاده شود وجود داشت، این بانک قصد دارد چندین فناوری دفتر کل از جمله بلاک چین را آزمایش کند.

برنامه‌های توسعه یک پوند دیجیتال که بریت‌کوین نامیده می‌شود برای اولین بار زمانی پیشنهاد شد که وزارت خزانه‌داری بریتانیا و BoE در آوریل 2021 یک کارگروه مشترک برای تحقیق در مورد یک CBDC بریتانیا ایجاد کردند، بعدا در فوریه 2023 این بانک مقاله مشاوره‌ای را منتشر کرد که در آن به تشریح این موضوع پرداخت.

در حال حاضر BoE و وزارت خزانه داری به دنبال بازخورد از ذی نفعان و کارشناسان فناوری در مورد طرح پیشنهادی CBDC هستند ، بازخورد تا 30 ژوئن باز است جدا از بحث در مورد فناوری دفتر کل Mutton همچنین در مورد جنبه حفظ حریم خصوصی CBDC صحبت کرد و ادعا کرد که بر ارائه حریم خصوصی به کاربران متمرکز است و داده های شخصی را جمع آوری نمی کند، او گفت که بانک بر تامین زیرساخت ها تمرکز خواهد کرد در حالی که بازیگران خصوصی مسئول نوآوری خواهند بود.

خواندن این مقاله
مدیر گری اسکیل گفت تایید ETF در سال ۲۰۲۴ بیش از ۳۰ تریلیون دلار به بازار جذب می کند

هیچ داده ای با بانک انگلستان به اشتراک گذاشته نخواهد شد ما می دانیم که چه تراکنش هایی اتفاق افتاده است اما هیچ داده ای در مورد فردی که این کار را انجام داده است نیز نخواهیم داشت، در حالی که ارائه‌دهنده کیف پول داده‌های کاربر را در اختیار دارد اما به داده‌های تراکنش خود دسترسی نخواهد داشت.

Mutton ادعا کرد که BoE یا دولت به هیچ داده کاربر دسترسی نخواهند داشت و حتی ارائه دهندگان کیف پول با دسترسی محدود به این داده ها نیاز به رضایت کاربران در مورد داده هایی که می توانند ذخیره کنند دارند، با تمرکز بر خرده فروشی BoE قبلا اعلام کرده بود که پوند دیجیتال می تواند با استیبل کوین های خصوصی وجود داشته باشد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا