اخبار

سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۲۷ هزار دلار

کدام هولدرها در حال فروشند؟

قیمت بیت کوین در طی یک روز گذشته به زیر ناحیه ۲۷ هزار دلار سقوط کرده است. در ادامه، بخش‌هایی از بازار که ممکن است در تنزل قیمت نقش داشته باشند، معرفی می‌شوند.

به گزارش کوین لند و به نقل از newsbtc، شرکت تحلیل آنچین Glassnode در توییت جدید خود، قیمت متوسط خرید کوین‌هایی که در یک روز گذشته فروخته شده‌اند را تجزیه و تحلیل کرده است. به طور کلی، بازار بیت کوین به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: هولدرهای بلندمدت (LTH) و هولدرهای کوتاه‌مدت (STH).

هولدرهای کوتاه‌مدت شامل گروهی از تمام سرمایه‌گذارانی می‌شود که بیت کوین‌های خود را در ۱۵۵ روز گذشته تهیه کرده‌اند. از طرف دیگر، هولدرهای بلندمدت سرمایه‌گذارانی هستند که هولدینگ بیت کوین آنها بیش از این مدت به طول انجامیده است.

این سرمایه‌گذاران بیت کوین به تازگی کوین‌های خود را فروخته‌اند

در چارچوب بحث فعلی، اندیکاتور مربوطه “محدوده فروش متوسط ​​در رکود (dormancy average spending ranges)” است. با استفاده از این اندیکاتور می‌توان دوره‌هایی که در آنها کوین‌ها توسط این دو گروه خریداری، و در ادامه فروخته یا انتقال داده شده‌اند را پیدا کرد.

به عنوان مثال، اگر این اندیکاتور محدوده سرمایه‌گذاری ۷ روزه برای هولدرهای بلندمدت را در محدوده ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار نشان دهد، این یعنی کوین‌هایی که این سرمایه‌گذاران در هفته گذشته فروخته‌اند در ابتدا با قیمتی در این محدوده خریداری شده‌اند.

نمودار زیر داده‌های ۷ روزه محدوده فروش متوسط ​​در رکود را برای هولدرهای کوتاه‌مدت، هولدرهای بلندمدت و همچنین بازار کلی نشان می‌دهد.

خواندن این مقاله
چهار عامل نشان دهنده ورود شیبا اینو به بازار گاوی

نمودار قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

این نمودار نشان می‌دهد که محدوده میانگین فروش هفتگی هولدرهای کوتاه‌مدت بسیار نزدیک به قیمت‌های فعلی در بازه ۳۰،۴۰۰ تا ۲۷،۳۰۰ دلار است. برخی از این فروشندگان با قیمت‌های بالاتری نسبت به آنچه در هفته گذشته مشاهده شده بود بیت کوین خریداری کرده‌اند، بنابراین باید با ضرر دارایی‌های خود را فروخته باشند (هر چند که ضرر خیلی زیادی نبوده است).

این اندیکاتور محدوده خرید هولدرهای بلندمدت را در بازه ۶۷،۶۰۰ تا ۳۵ هزار دلار مشخص می‌کند. همانطور که در نمودار مشخص است، زمان‌بندی این خریدها شامل دوره پیش از بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱، خود ATH و دوره کاهش قیمت تا ابتدای بازار خرسی بوده است.

به نظر می‌رسد هولدرهایی که در قیمت‌های بالا در بازار گاوی بیت کوین خریداری کرده‌اند، به دلیل فشاری که اخیراً بر روی این ارز دیجیتال وجود داشته، تصمیم گرفته‌اند ضررهای خود را بپذیرند و تنها به جلو حرکت کنند.

اصولاً، هر چه سرمایه‌گذار مدت زمان بیشتری رمزارزهای خود را هولد کند، احتمال فروش آن هر لحظه کمتر و کمتر می‌شود. شاید به همین دلیل است هولدرهای کوتاه‌مدت، اساساً کسانی هستند که به سرعت دارایی‌های را می‌فروشند، این اصل همچنین توضیحی برای نزدیک‌ بودن بازه خرید هولدرهای کوتاه‌مدت است.

هولدرهای بلندمدت بیت کوین ممکن است در طول بازار خرسی بیت کوین را به قیمت‌های پایین‌تری خریداری کرده باشند، و بنابراین بسیاری از آنها در حال حاضر در سود قرار دارند. به همین دلیل، آنها بیت کوین‌های خود را برای مدت زمان بیشتری نسبت به هولدرهای جدیدی که در حال حاضر قصد فروش دارایی‌های خود را دارند نگه داشته‌اند.

خواندن این مقاله
کارمزد بیت کوین به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید

بنابراین، سرمایه‌گذارانی که بیت‌ کوین را در بالاترین قیمت‌های بازار صعودی سال ۲۰۲۱ خریداری کرده‌اند، در حال حاضر شدیدترین ضررها را تجربه می‌کنند و به احتمال زیاد اعتقاد خود به بیت کوین را از دست داده‌اند.

در این نمودار به محدوده میانگین فروش هفتگی بازار کلی بیت‌ کوین نیز اشاره شده و همانطور که انتظار می‌رود، این محدوده در وسط دو گروه از هولدرها قرار دارد (۱۵،۸۰۰ دلار تا ۲۸،۵۰۰ دلار)، اما تایم فریم آن به هولدرهای کوتاه‌مدت نزدیک‌تر است، زیرا بسیاری از فروشندگان به تازگی بیت کوین‌های خود را خریداری کرده‌ بودند.

قیمت بیت‌ کوین

در زمان نگارش این خبر، تحلیل بیت‌ کوین نشان می‌دهد که این رمزارز در حدود ۲۶،۷۵۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به هفته گذشته ۱۰٪ کاهش یافته است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا