اخبار

جذب سرمایه ۴۳ میلیون دلاری Gensyn AI برای یادگیری ماشینی غیرمتمرکز

این شرکتِ نوپای مستقر در انگلستان قصد دارد تا یادگیری ماشینی و توسعه هوش مصنوعی را دموکراتیک کند.

به گزارش کوین لند و به نقل از decrypt، با وجود اینکه تمرکز صنعت فناوری به سمت هوش مصنوعی معطوف شده است، اما شرکت‌هایی که در زمینه یادگیری ماشینی فعالیت می‌کنند، همچنان در تلاش‌اند تا بهره‌وری از فناوری غیرمتمرکز را به حداکثر برسانند. شرکت Gensyn AI مستقر در انگلستان که در روز یکشنبه اعلام کرد ۴۳ میلیون دلار تامین سرمایه سری A خود را با رهبری شرکت a16z تکمیل کرده، قصد دارد توسعه‌دهندگان را به ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی با مدل پرداخت بر اساس مصرف تشویق کند.

شرکت Gensyn AI در سال ۲۰۲۰ توسط بن فیلدینگ (Ben Fielding) و هری گریو (Harry Grieve) تأسیس شده است.

بن فیلدینگ، هم‌بنیانگذار Gensyn AI به Decrypt گفت:

Gensyn در اصل یک پروتکل محاسباتی در بخش یادگیری ماشینی غیرمتمرکز است.

به گفته فیلدینگ، ایده اصلی آنها این است که تمام سخت‌افزارهای محاسباتی با قابلیت یادگیری ماشینی در سراسر جهان – از جمله GPU و CPU – را به یکدیگر متصل کنند و این سخت‌افزارها را در دسترس مهندسان، محققان و دانشجویان قرار دهند.

بزرگترین مشکل در حال حاضر تأیید اجرای درست وظایف محاسباتی روی یک دستگاه است.

فیلدینگ گفت:

این مشکل بزرگی در پروتکل Gensyn محسوب می‌شود – ما این مشکل را به طور خاص برای آموزش یادگیری ماشینی حل کرده‌ایم.

به گفته گریو، Gensyn یک بلاک چین اثبات سهام نسل اول مبتنی بر پروتکل سابستریت (Substrate) است. بلاک چین‌های لایه یک به شبکه‌هایی مانند پروتکل اصلی یا لایه بنیادی بیت کوین و اتریوم اشاره دارند. این لایه جایی است که معاملات انجام، و بلوک‌ها به زنجیره اضافه می‌شوند.

خواندن این مقاله
اوالانچ به دنبال جذب ۵۰ میلیون کاربر تازه از همکاری اخیر خود است

گریو گفت:

از جمله مزایای Gensyn می‌توان به عدم محدودیت در مقیاس‌پذیری و هزینه بسیار پایین در تایید اشاره کرد.

شرکت‌های دیگری که در مرحله جمع‌آوری سرمایه به a16z پیوستند، شامل CoinFund ،Canonical Crypto ،Protocol Labs و Eden Block به همراه چند سرمایه‌گذار دیگر می‌شود.

شریک رمزارزی اصلی A16z، علی یحیی (Ali Yahya)، در بیانیه‌ای گفت:

ما با هری و بن در در دموکراتیک کردن هوش مصنوعی هم نظریم و اطمینان حاصل می‌کنیم که منابع بالقوه عظیمی در زمینه بهره‌وری در اختیار هر کارآفرین با استعدادی که می‌خواهد یک مدل جدید را به مقیاس بزرگ آموزش دهد، قرار گیرد و خوشحالیم که در چنین کاری مهمی با آنها همکاری می‌کنیم.

با توجه به پیشرفت سریع در حوزه هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی جت جی پی تی (ChatGPT) در ماه نوامبر، اکنون “هوش مصنوعی” یک عبارت مهم در صنعت به حساب می‌آید، اما گریو گفت که Gensyn AI در وهله اول شرکتی فعال در زمینه یادگیری ماشینی است.

گریو گفت:

پیشینه شرکت ما در زمینه یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق بوده است. بنابراین وقتی به این موضوع می‌نگریم، با خود نمی‌گوییم که ما در کریپتو فعال هستیم، چگونه این مسائل را به چنین صنعتی وارد کنیم. در عوض گفتیم: ما مشکل بسیار حادی در یادگیری ماشینی داریم که به یک لایه اعتماد غیرمتمرکز نیاز دارد.

گریو گفت که این سرمایه برای گسترش تیم Gensyn AI و هزینه‌های تولید، از جمله راه‌اندازی یک شبکه آزمایشی در اواخر امسال، صرف خواهد شد.

یحیی در پست وبلاگی خود پس از اعلام خبر این سرمایه‌گذاری اینگونه نقل قول می‌کند:

پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی شگفت‌انگیز است و می‌تواند دنیا را نجات دهد، اما نیاز به قدرت محاسباتی قابل توجه، به شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری در مقابل استارتاپ‌ها یک برتری در جذب ارزش هوش مصنوعی می‌دهد. [ما] مشتاقانه منتظر همکاری با آنها هستیم تا دسترسی به زیرساخت‌های هوش مصنوعی را به صورت گسترده‌تری افزایش دهیم.

Gensyn جدیدترین هدف این غول سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. در ماه مارس، a16z اعلام کرد که در شرکت توسعه‌دهنده چت‌بات Character AI سرمایه‌گذاری کرده و سارا وانگ، یکی از شرکای اصلی a16z، به هیئت مدیره این استارتاپ پیوسته است.

خواندن این مقاله
پیش بینی قیمت سولانا (SOL)

فیلدینگ گفت:

این سرمایه‌گذاری یک تغییر بزرگ برای تیم ما محسوب می‌شود. زین پس ما از حل مشکلات تحقیقاتی و فهمیدن آنچه برای تبدیل این رویا به واقعیت نیاز داریم، به سمت ساختن چیزی عظیم و نوآورانه حرکت می‌کنیم. ما متوجه شدیم آنچه که باید بسازیم بسیار بزرگ است و نیاز به منابع بسیار زیادی دارد. این تامین سرمایه و همکاری با a16z، به ما در رسیدن به این هدف عظیم و نوآورانه کمک خواهد کرد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا