اخبار

توقف روند صعودی بیت کوین؛ سقوط به کف ۱۲هزار دلاری همچنان محتمل است؟

بیت کوین پس از جهشی حدوداً ۲۱درصدی در یک هفته گذشته توانست به بالاترین سطح قیمتی خود از ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برسد. با این حال، هنوز تعداد کمی از تحلیلگران متقاعد شده‌اند که بازار صعودی دوباره بازگشته است و برخی نیز نسبت به احتمال سقوط بیت کوین به کف قیمتی ۱۲٬۰۰۰ دلاری هشدار می‌دهند.

به گزارش کوین تلگراف، در حالی که کندل هفتگی مهم بیت کوین در نزدیکی ۲۱٬۰۰۰ دلار بسته شده است، تحلیلگران نگران هستند که روزهای خوب بازار خیلی زود به پایان برسد.

بیت کوین پیش از شروع روند صعودی شاهد اصلاح دوباره قیمت خواهد بود؟

رشد سریع قیمت بیت کوین در هفته گذشته باعث ایجاد اختلاف‌نظر جدی میان تحلیلگران شده است. در حالی که عده‌ای عقیده دارند که احتمال اصلاح بازار (پولبک) بسیار زیاد است،‌ دیگران پایان زودتر از موعد بازار خرسی را جشن گرفته‌اند.

کریس بورنیسک (Chris Burniske)، مدیر پیشین بخش ارزهای دیجیتال در آرک اینوست (ARK Invest) درباره این مسئله می‌گوید:

فروشندگان اکنون امیدوارند که اصلاح بازار قیمت را دوباره کاهش دهد، اما متوجه نیستند که شرایط تغییر کرده و روند صعودی آغاز شده است.

با این حال، حتی تحلیلگران خوش‌بینی مانند بورنیسک پیش‌بینی نمی‌کنند که در پایانِ قطعی بازار نزولی بیت کوین،‌ روند صعودی به شکلی پیو‌سته ادامه یابد.

دِ کریپتو لمون (TheCryptoLemon)، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، با به اشتراک‌گذاشتن گرافیک «وال استریت چیت شیت» در آخر هفته، پیش‌بینی کرد که قیمت جفت بیت کوین/دلار همچنان کاهش خواهد یافت.

خواندن این مقاله
نهنگ ها 8 میلیون دلار SHIB خریداری کرده اند؛ رکوردی تازه در تعداد هولدرهای شیبااینو ثبت شد

او با اشاره به احساسات بازار و حرکت بیت کوین به سمت کف قیمت (در چرخه کنونی) به دنبال‌کنندگان توییتر خود گفت:

متأسفم اما باید با خودم صادق باشم. تصور می‌کنم ما اینجای مسیر هستیم (جایی که با شکلک دست در تصویر زیر مشخص شده است).

دیدگاه لمون با نظراتی هماهنگ است که آخرین افزایش قیمت بیت کوین را بی‌اهمیت می‌دانند؛ مانند ال کاپو آف کریپتو (Il Capo of Crypto) که جهش قیمت بیت کوین را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تله‌ها گاوی توصیف کرد که تاکنون دیده‌ است.

او در بخشی از یک رشته توییت در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) نوشت:

علی رغم جهش اخیر، سناریوی نزولی همچنان امکان‌پذیر است. اگر در این روزها سود کرده‌اید، صمیمانه تبریک می‌گویم، اما به خاطر داشته باشید که اکنون زمان بدی برای ذخیره این سودها نیست.

او نتیجه گرفت که رسیدن بیت کوین به کف قیمت ۱۲٬۰۰۰ دلاری همچنان محتمل است.

نرخ‌های تأمین سرمایه در اوج

مارتون (Maartunn)، یکی از تحلیلگران آن‌چین (On-Chain) پلتفرم کریپتو‌کوانت، هشدار داد است که اصلاح قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد.

او ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) در یک پست وبلاگ نوشت که نرخ های تأمین سرمایه در بازارهای مشتقه در حال رسیدن به سطحی ناپایدار است.

او افزود:

نرخ تأمین سرمایه بیت کوین به بالاترین حد خود در ۱۴ ماه گذشته رسیده است.

اصطلاح نرخ تأمین سرمایه در بازار قراردادهای آتی به مقدار کارمزدی اشاره دارد که دارندگان قراردادهای لانگ (آنهایی که معتقدند قیمت افزایش پیدا می‌کند) و دارندگان قراردادهای شورت (آنهایی که معتقدند قیمت کاهش پیدا می‌کند) باید به یکدیگر پرداخت کنند تا بازار در تعادل باشد.

خواندن این مقاله
هجوم آرژانتینی ها به سمت استیبل کوین ها درمیان تورم بالای این کشور

نرخ‌های مثبت یعنی معامله‌گران لانگ بیت کوین برای حفظ موقعیت معاملاتی خود پول می‌پردازند. این می‌تواند بدان معنا باشد که به باور عموم قیمت‌ها قرار است همچنان افزایش یابند. حال اگر قیمت برخلاف انتظار عموم حرکت کند، این شرایط می‌تواند باعث تغییر عمده روند شود و با شکست مقاومت‌های کلیدی، سلسله‌‌ای از لیکوئیدشدن‌ها اتفاق بیفتد.

مارتون نتیجه گرفت:

واضح است که معامله‌‌گران روی قیمت‌های بالاتر شرط‌بندی می‌کنند. با این حال، افزایش نرخ تأمین سرمایه همیشه به معنی افزایش قیمت نخواهد بود. در دوره‌های قبلی که نرخ‌های تأمین سرمایه به‌اندازه امروز بالا بود، بیت کوین شاهد اصلاح قیمت بوده است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا