اخبار

توصیه‌های مایکل سیلور برای سرمایه‌گذارانی که اولین بازار نزولی را تجربه می‌کنند

اگر اولین بازار نزولی خود را تجربه می‌کنید، بهتر است از بررسی لحظه‌ای قیمت‌ بیت کوین دست بردارید. به نظر می‌رسد، اکنون که بسیاری از سرمایه‌گذاران صرفاً ضرر خود و ادامه‌یافتن روند نزولی بازار را نگاه می‌کنند، مایکل سیلور از زاویه‌ای دیگر به ماجراها نگاه می‌کند.

مایکل سیلور، مدیرعامل و بنیان‌‌گذار مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین شرکت‌های طرفدار بیت کوین در جهان در طول کنفرانس پاسیفیک بیت کوین در لس آنجلس با کوین تلگراف به گفت‌وگو پرداخت.

پیش از همه، سیلور به کوین تلگراف گفت که وقتی صحبت از بیت کوین به میان می‌آید،‌ باید یک چشم‌انداز طولانی‌مدت داشته باشید.

اگر با افق زمانی کمتر از چهار سال بیت‌کوین می‌خرید، فقط در حال سفته‌بازی هستید. هنگامی که افق زمانی شما بیشتر از چهار ساله باشد، واضح است که [استراتژی] میانگین‌سازی هزینه دلاری اهمیت دارد.

میانگین‌سازی هزینه دلاری (Dollar-Cost Averaging) راهی برای کاهش مواجهه با نوسانات در سرمایه‌گذاری است. سیلور ادامه داد:

شما دارایی‌ای‌ را می‌خرید که می‌خواهید برای یک دهه یا بیشتر روی آن سرمایه‌گذاری کنید؛ این ذخیره ارزش بلندمدت است.

مایکرواستراتژی با ۱۳۰٬۰۰۰ بیت کوین و از آنجا که مجموع بیت کوین‌های قابل‌ استخراج به ۲۱میلیون محدود است، ۰.۶۲درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد.

قیمت پرداختی مایکرواستراتژی تقریباً ۳۰٬۶۳۹ دلار به‌ازای هر بیت کوین است؛ این بدان معناست در صورتی که این شرکت فناوری بخواهد بیت کوین‌‌های خود را به دلار تبدیل کند، با ضرر قابل‌توجهی مواجه خواهد شد.

با این حال، سیلور نسبت به ضرر میلیاردها دلاری خود بی‌تفاوت است و می‌گوید:

گرفتار [این بازی] نشوید و قیمت‌ها را روز‌به‌روز و هفته‌به‌هفته دنبال نکنید.

این میلیاردر، ارزش‌گذاری بیت کوین را با ارزش‌گذاری یک خانه مقایسه می‌کند. او مثالی را به شوخی بیان کرد:

اگر خانه‌ای می‌خریدید، هر بار که به مهمانی می‌رفتید، ساعت ۱۱ شب یا نیمه شب بلند می‌شدید و می‌پرسیدید: «برای خانه من چقدر می‌پردازید؟ می‌خواهم همین الان کل خانه‌ام را به شما بفروشم». ممکن است یکی در پاسخ بگوید: «من واقعاً علاقه‌ای به خرید خانه ندارم؛ اما نصف مبلغی را که برای آن پرداختی به شما خواهم داد». بعد ناامید به خانه می‌روید و می‌گویید: «تمام پولم را از دست دادم».

او توصیه کرد از این اضطراب دوری کنید و اگر واقعاً در ۱۲ ماه آینده به پول نیاز دارید، بدانید این پول مناسب سرمایه‌گذاری نیست. سیلور توضیح داد که این سرمایه در گردش است.

خواندن این مقاله
یک پیش بینی ترسناک درباره قیمت بیت کوین

سیلور توضیح داد:

یک مدل منطقی این است که اگر در آرژانتین زندگی می‌کنید، پزو را برای یک یا دو ماه و دلار را برای یک یا دو سال نگه دارید. شما [باید] بیت کوین را برای یک یا دو دهه نگه‌ دارید. وقتی در آن دوره‌ها و بازه‌های زمانی به آن نگاه کنید، همه چیز معنا پیدا می‌کند.

در نهایت، همان‌طور که سیلور و مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو پیشنهاد کردند، بیت کوین‌های خود را در کیف پول غیرامانی خود نگه دارید.

با توجه به اینکه یک صرافی ارز دیجیتال دیگر با سرمایه مشتریان ناپدید شد، نگه‌داری بیت کوین توسط خودتان، تنها راهکار حفظ امنیت دارایی‌هایی است که نمی‌توان آن‌ها را مصادره کرد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا