اخبار

تحلیل تکنیکال پولکادات (DOT)؛ یک شنبه 8 خرداد

پس از سقوط گسترده بلاکچین Terra و ترسی که روز 12 می (22 اردیبهشت) بازار را فرا گرفت، قیمت پولکادات تا حدودی تثبیت شد، زیرا قیمت این دارایی در محدوده ای در حدود 10 دلار در نوسان بود. هرچند، این رقم با بالاترین سطح 50 دلاری قیمت که زمانی معامله می شد فاصله زیادی داشت.

این روند نزولی مستمر در بازه های زمانی بالاتر تقریباً ثابت ماند و اینگونه که به نظر می رسد، در بازه های زمانی پایین تر نیز قیمت DOT شروع به کاهش کرده است.

ابزار Volume Profile Visible Range در نمودار ساعتی DOT نشان می دهد که نقطه کنترل در تراز 9.98 دلار قرار دارد و این نشان دهنده سطحی است که بیشترین بخش معاملات در محدوده مورد بررسی نمودار رخ داده است. علاوه بر این، مقادیر سقف و کف این منطقه به ترتیب در حدود 11.53 دلار و 9.31 دلار تعیین شدن اند. این سطوح، به ترتیب، نقاطی هستند که باید برای فروش و یا خرید یک دارایی زیر نظر گرفته شوند.

پولکادات طی ده روز گذشته، در محدوده ای بین 10.57 دلار تا 9.27 دلار معامله شده است، اما در زمان نگارش این مطلب به نظر می رسید که قیمت بار دیگر به زیر ناحیه حمایتی 9.2 دلار سقوط کند. البته با توجه به این که روزهای آخر هفته به طور کلی حجم معاملات کمتری در بازار جریان دارد، احتمال افت شدید قیمت چندان دور از ذهن نیست.

چارت-یکساعته-پولکادات-صرافی-کوین-لند

ساختار نزولی بازار، ادامه حرکت به سمت سطوح پایین تر را محتمل کرده است واین روند تا زمانی که DOT ​​بتواند یک کندل روزانه را بالاتر از مرز 9.98 دلار ببندد ادامه خواهد داشت.

خواندن این مقاله
هدف بایننس از سرمایه‌گذاری در توییتر چه بود؟ مدیرعامل بزرگترین صرافی جهان پاسخ می‌دهد

در دو هفته گذشته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) از سطح 25 به 70 نوسان کرده است و تراز خنثی 50 چندین بار در عرض چند روز از حمایت به مقاومت تبدیل شده است. این وضعیت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت با نوسان شدید حرکت می‌کند و نشانگر عدم وجود روندی قوی و مشخص در بازار است.

خط A/D نیز پس از افت شدید در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت)، به سمت حاشیه حرکت کرده است. از این رو، از روز 22 اردیبهشت تاکنون هیچ یک از خریداران و فروشندگان بر بازار این ارز غالب نبوده اند. از سوی دیگر، اندیکاتور MACD چشم انداز نزولی تری را نشان می دهد، زیرا در بیشتر مواقع زیر خط صفر باقی مانده است. در زمان نگارش این مطلب، این شاخص درست زیر خط صفر قرار دارد که نشان‌دهنده حرکتی خنثی است.

پولکادات در حال حاضر با 2.47 درصد رشد در تایم فریم روزانه، درست زیر 9.3 دلار معامله می شود. اولین مقاومت در مسیر صعود این ارز در حدود منطقه 10 دلار و حمایت های مهم هنگام ریزش قیمت به ترتیب در سطوح 8.6 و 7.5 دلار مشاهده می شوند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.

 

منبع: ambcrypto

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا