اخبار

بلاکچین تجارت بین المللی را تغییر می‌ دهد؟

فناوری بلاکچین به طور مداوم در حال تغییر دادن دنیای مالی است و چشم‌ انداز امیدوارکننده‌ ای را از تحول در پردازش تراکنش‌ ها ارائه می دهد. پتانسیل بالا و عملکرد فوق‌ العاده بلاکچین می‌ تواند باعث تسریع سیستم‌ های پرداخت و صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها شود اما آیا بخش مالی آماده پذیرش این فناوری نوظهور در مقیاس بزرگ است؟

به گزارش کوین لند و به نقل از newsbtc، گزارش اخیر شبکه پرداخت دیجیتال ریپل با همکاری شورای پرداخت سریعتر ایالات متحده (FPC) به بررسی نقش بلاکچین در دنیای مالی آینده می‌ پردازد.

طبق این نظرسنجی ۳۰۰ متخصص امور مالی از ۴۵ کشور جهان، مزایای رو به رشد صنعت بلاکچین را تایید می‌ کنند. افزایش اجماع و هم‌ نظری در مورد بلاکچین یک تغییر محسوس در درک این فناوری در بخش‌ هایی از جمله فین‌ تک، بانکداری، خرده‌ فروشی، فناوری مصرف‌ کننده و رسانه را نشان می‌ دهد.

اکثر متخصصان مورد بررسی، متشکل از تحلیلگران، مدیران و مدیران عامل، قاطعانه پتانسیل بلاکچین را تایید می‌ کنند. تقریباً ۹۷ درصد مطمئن هستند که فناوری بلاکچین در تسریع فرآیندهای پرداخت طی سه سال آینده مفید خواهد بود. این اعتقاد عمومی بر دیدگاه مثبت نسبت به بلاکچین تاکید کرده و نشان دهنده آمادگی برای استقبال از قابلیت‌ های آن است.

این گزارش پتانسیل ارزهای دیجیتال در زمینه صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها را برجسته می‌ کند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان موافق بودند که ارزهای دیجیتال می‌ توانند هزینه‌ های پرداخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، این می‌ تواند هم در سطح بین‌ المللی و هم در سطح داخلی کشورها قابل ارزیابی باشد.

خواندن این مقاله
بیت کوین در مسیر 40،000 دلار

پیش‌ بینی‌ های این گزارش حاکی از آن است که کاربرد بلاکچین در تراکنش‌ های جهانی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار در هزینه‌ های پرداخت برون‌ مرزی موسسات مالی صرفه‌ جویی کند. این آمار توسط یافته‌ های شرکت تحلیل فین‌ تک Juniper Research ثابت شده است.

با رشد سریع تجارت الکترونیک و کسب‌ و کارهایی که به دنبال نفوذ در بازارهای جهانی هستند، شاهد افزایش پرداخت‌ های بین‌المللی خواهیم بود. این سازمان تخمین می‌ زند که جریان پرداخت‌ های فرامرزی جهانی می‌ تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۶ تریلیون دلار برسد.

علیرغم دیدگاه‌ های خوش‌ بینانه، این نظرسنجی نشان می‌ دهد که بازرگانان در مورد زمان پذیرش گسترده پرداخت‌ های ارزدیجیتال هنوز اختلاف نظر جدی دارند. حدود ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان به افزایش پذیرش در سه سال آینده خوش بین بودند. با این حال، پیش‌بینی‌ ها برای احتمال پذیرش در سال آینده متفاوت بود، به طوری که خاورمیانه و مناطق آفریقایی بیشترین اعتماد را نشان می‌ دهند در حالی که اوضاع در شرق آسیا و اقیانوسیه متفاوت است و آنها کمترین اعتماد را دارند.

با در نظر گرفتن همه موارد می‌ توانیم ادعا کنیم که در چند سال آینده صنعت بلاکچین بخش قابل توجهی از پرداخت‌ ها در بازارهای جهانی را پوشش می‌ دهند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا