اخبار

افت قیمت بیت کوین و اتریوم در پی کاهش تورم و رشد بازار سهام

قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از ۲۸۰۰۰ دلار است

در معاملات صبح دوشنبه ۳‌ آوریل ۲۰۲۳ در آسیا، ارزش بیت کوین کاهش یافت اما قیمت آن همچنان بالاتر از ۲۸۰۰۰ دلار است. اکثر ۱۰ ارز دیجیتال برتر غیر استیبل با قیمتی کمتر معامله شدند که دلیل آن به مخالفت‌های قانون‌گذاران ایالات متحده با بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان یعنی بایننس بر سر نقض قوانین معاملاتی مربوط می‌شود. روز جمعه ۳۱ مارس ۲۰۲۳، ارزش سهام ایالات متحده بالا رفت که همزمان با پیش‌بینی‌های فدرال رزرو مبنی بر کاهش تدریجی اقدامات انقباضی و کاهش تورم بود.

به گزارش کوین لند و به نقل از Forkast، طبق داده‌های CoinMarketCap، قیمت بیت کوین (BTC) در روز یکشنبه از ۹ صبح به وقت هنگ‌کنگ ۰.۹۳% کاهش یافت و به ۲۸۱۱۱ دلار آمریکا رسید. قیمت اتریوم نیز با افت ۱.۲۷ درصدی به ۱۷۹۰ دلار آمریکا رسید. بنیاد اتریوم اعلام کرد که هارد فورک شانگهای بلاکچین اتریوم قرار است در ۱۲ ‌آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

دوج‌کوین طی روز یکشنبه شاهد افت ۵.۹۲ درصدی بود و به قیمت ۰.۰۷۸۷۱ دلار آمریکا معامله شد. به گزارش رویترز، ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر اجرایی تسلا که توییت‌هایش باعث افزایش قیمت دوج کوین می‌شود، در تلاش برای رد شکایت علیه خود مبنی بر دستکاری قیمت ۲۵۸ میلیارد دلاری است. ریپل با رشد ۳.۰۶ درصدی به ۰.۵۱۹۲ دلار آمریکا رسید. علت رشد این ارز دیجیتال می‌تواند تلاش‌های ریپل لبز (Ripple Labs) برای رد ‌اتهامات وارده علیه این شرکت و مدیران آن از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر نقض قوانین مربوط به اوراق بهادار باشد.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل ریپل لبز، در توییتی از مقامات آمریکایی خواست به اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نظارت داشته باشند. ‌گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، چندی پیش ۲.۴ میلیارد دلار از کنگره درخواست کرده بود تا به این آژانس در مبارزه با تخلفات حوزه ارز‌های دیجیتال کمک کند.

خواندن این مقاله
شکست اتریوم در عبور از مقاومت 1350 دلاری؛ روند نزولی تا کی ادامه خواهد داشت؟

ارزش کل بازار رمزارز طی روز یکشنبه ۱.۱۰% کاهش یافت و به ۱.۱۷ تریلیون دلار رسید. حجم کل معاملات نیز ۲.۹۶% افزایش یافت و به ۳۱.۷۹ میلیارد دلار رسید. در بازار ان‌اف‌تی، شاخص Forkast 500 تا ساعت ۹ صبح دوشنبه به وقت هنگ‌کنگ ۰.۳۷% افزایش یافت و به ۴۰۶۷.۳۰ رسید. این شاخص معیاری برای سنجش عملکرد بازار جهانی ان‌اف‌تی است و شامل ۵۰۰ قرارداد هوشمند واجد شرایط در هر روز است و شعبه پردازش داده Forkast Labs به نام CryptoSlam مدیریت آن را بر عهده دارد.

ردیاب عملکرد بازار ان‌اف‌تی سولانا نشان‌دهنده رشد ۱.۰۳% درصدی است، درست بعد از آن که DeGods (مجموعه NFT سولانا) به بلاکچین اتریوم منتقل شد. سرمایه‌گذاران انتظار افزایش قیمت DeGods را در اتریوم همانند Y00ts داشتند و معاملات NFT مطابقاً افزایش یافت.

شاخص داوجونز ۱.۲۶% و اس اند پی ۵۰۰، ۱.۴۴% و شاخص نزدک ۱.۷۴% افزایش یافتند. شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده که شامل مواردی غیر از غذا و انرژی می‌شود در ماه فوریه ۲۰۲۳، ۰.۳% افزایش یافت که کمتر از حد پیش‌بینی شده یعنی ۰.۴% بود. بررسی‌های اقتصادی به کاهش نرخ تورم اشاره دارند که می‌تواند منجر به کاهش تمایل فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره باشد. جان ویلیامز (John Williams) رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که انتظار دارد نرخ تورم سالانه ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به ۳.۲۵% کاهش بیابد و تأکید کرد که اولویت فدرال رزرو ثابت نگه داشتن قیمت علی‌رغم وجود نگرانی‌های مرتبط با نابسامانی‌ها در سیستم بانکی است.

تحلیلگران گروه CME نسبت به اقدام بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره که قرار است در نشست ۳ مه ۲۰۲۳ تعیین شود، مطمئن نیستند. پیش‌بینی ۵۰.۴% از تحلیلگران این است که هیچ افزایش نرخی رخ نخواهد داد در حالی که ۴۹.۶% دیگر انتظار افزایش ۲۵ واحدی را دارند.

خواندن این مقاله
سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۲۷ هزار دلار

معاملات آتی سهام ایالات متحده از ساعت ۹ صبح به وقت هنگ‌کنگ در نوسان است چرا که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده از جمله شاخص مدیران خرید در بخش تولید در هفته جاری هستند. شاخص معاملات آتی داوجونز ۰.۱۰% و اس اند پی ۵۰۰، ۰.۲۴% و شاخص نزدک ۰.۶۳% کاهش یافت.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا