اخبار

XRPL در سه ماهه دوم علیرغم نگرانی های شکایت SEC رشد می کند

با وجود نگرانی‌های موجود درباره دعوای ریپل در برابر کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC)، ارزش گذاری XRP در شبکه‌ی XRP در دوره ی دوم سال 2023 به طور قابل توجهی در بخش‌های مختلف پروتکل آن رشد نشان داده است. این اطلاعات در گزارش اخیری از پلتفرم تجزیه و تحلیل کریپتو Messari منتشر شده است.

به گزارش کوین لند و به نقل از کوین تلگراف ارزش گذاری بازار معاملاتی XRP با افزایش 42.5% نسبت به ابتدای سال، در حال رشد است. این رشد ناشی از افزایش قیمت این دارایی در دوره ی اول سال بود؛ اما در دوره ی دوم، ارزش بازار با کاهش 10.7% از 27.8 میلیارد دلار به 24.8 میلیارد دلار کاهش یافت.

اگرچه پلتفرم XRP کاهش حجم تراکنش را نسبت به سه ماهه تجربه کرد، اما میانگین تراکنش‌های روزانه توکن غیرقابل تعویض (NFT) 12.7 درصد افزایش یافت و از 13800 به 15500 رسید. در حالی که XRPL در اکوسیستم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFT حضور قوی دارد، رقبای برتر مانند اتریوم و سولانا اغلب آن را تحت الشعاع قرار می دهند. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که این روند شروع به تغییر کرده است.

داده‌های Messari پیشرفت قابل توجه دیگری را در اکوسیستم XRP کشف کردند، یعنی گسترش زنجیره‌های جانبی XRPL، با دو پروتکل قابل توجه Coreum و Root Network که اخیراً معرفی شده‌اند. این پروتکل ها نقش مهمی در ارائه برنامه ریزی مطلوب به توسعه دهندگان و کاربران XRPL دارند. Coreum بر امنیت اکوسیستم تأکید دارد، در حالی که Root Network بر ایجاد نوآوری های متاورس تمرکز دارد.

خواندن این مقاله
پول و قدرت بیش از حد مانع ممنوعیت رمزارزها می شود

XRPL به افزایش قابل توجهی در تعداد کل آدرس جدید دست یافت و به عدد 138790 رسید که نشان دهنده رشد 31.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 است. علاوه بر این، درآمد سه ماهه با 220.3 درصد افزایش به 188376 دلار رسید.

علیرغم مواجهه با چالش‌های ناشی از شکایت جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ریپل شاهد تلاش‌هایی از سوی توسعه‌دهندگان در اکوسیستم خود برای تشویق به پذیرش ابزارها بوده است. رشد مشاهده شده در جنبه های عملیاتی اساسی XRPL نشان دهنده پیشرفت آن به سمت ارائه ارزش و کاربرد پایدار است.

ریپل با تمرکز بر توکن سازی املاک و تحقیقات اختصاصی در فناوری بلاک چین، دارای اصول متمایزی است که پتانسیل رشد و نوآوری بلندمدت قابل توجهی را دارد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا