اخبار

چین لینک بلاک چین را به TradFi متصل می‌ کند

چندین بانک برجسته در سراسر جهان در حال حاضر با چین لینک (Chainlink) برای بررسی برنامه‌های پروتکل مشارکت‌ پذیری کراس چین این شرکت وارد همکاری شده‌ اند.

به گزارش کوین لند و به نقل از cointelegraph، شرکت توسعه‌ دهنده پروتکل چین لینک و توکن بومی LINK آن با عرضه پروتکل کراس چین خود، به ارائه مشارکت‌ پذیری بین شرکت‌ های مالی سنتی و همچنین بلاک‌ چین‌ های عمومی و خصوصی می‌ پردازد.

در یکی از پست‌ های وبلاگ چین لینک در تاریخ ۱۷ جولای، مدیر محصول این شرکت، کمال المجاهد (Kemal El Moujahid)، اعلام کرد که پروتکل مشارکت‌ پذیری کراس چین (CCIP) آنها به صورت دسترسی اولیه در اتریوم، آوالانچ، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم راه‌ اندازی شده است.

توسعه‌ دهندگان این پلتفرم‌ها در تاریخ ۲۰ جولای بواسطه تست‌‌ نت‌ های مربوطه به پروتکل CCIP دسترسی خواهند داشت.

CCIP یک پروتکل تعاملی است که به شرکت‌ ها اجازه می‌ دهد تا داده‌ ها و مقادیر را بین محیط‌ های بلاک‌ چینی عمومی یا خصوصی به صورت مستقیم از سیستم‌ های پشتیبان خود انتقال دهند.

این راه حل تعاملی چین لینک از زیرساخت پیام‌ رسانی Swift استفاده می‌ کند که توسط بیش از ۱۱ هزار بانک در سراسر جهان برای تسهیل پرداخت‌ها و تسویه بین‌ المللی استفاده می‌ شود.

براساس گفته شبکه مقابله با جرائم مالی ایالات متحده، تنها در سال ۲۰۲۱، شبکه Swift حدود ۱/۸ کوادریلیون دلار تراکنش را از بیش از ۱۱ هزار بانک عضو این شبکه تسویه کرده است.

سرگئی نازاروف (Sergey Nazarov)، هم‌‌ بنیانگذار و مدیرعامل چین لینک در تاریخ ۱۷ جولای گفت که هدف پروتکل CCIP ایجاد پلی بین دنیای آنچین و خارج زنجیره است:

همان‌طور که استانداردهای کلیدی مانند TCP/IP اینترنت اولیه از هم گسسته را به یک اینترنت جهانی یکپارچه که همگی امروزه از آن استفاده می‌ کنیم تبدیل کردند، ما نیز CCIP را برای اتصال فضای پراکنده بلاک‌ چین‌ های عمومی و اکوسیستم رو به رشد زنجیره بانکی به اینترنت قراردادها (Internet of Contracts) ایجاد کردیم.

نازاروف افزود:

یک راه‌حل مشارکت‌ پذیر که به‌ صورت پیوسته و متداول ارزش‌ها و مقادیر مختلف را بین شبکه‌ها انتقال می‌ دهد، برای ساختن جامعه‌ ای مبتنی بر بلاک‌ چین بسیار مهم است.

براساس گزارش چین لینک، بانک‌ هایی مانند BNY Mellon ،BNP Paribas ،Citi، گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند، Clearstream ،Euroclear و Lloyds Banking Group در کنار سایر مؤسسات مالی در حال بررسی استفاده از راه‌ حل تعاملی چین لینک هستند.

خواندن این مقاله
خالص ارزش اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده در کوین بیس و بایننس به بیش از ۷۰۰میلیون دلار رسیده است

علاوه بر ۵ بلاک‌ چینی که پروتکل CCIP را در خود ادغام می‌ کنند، پروتکل مالی غیرمتمرکز آوه (AAVE) نیز قرار است این راه‌ حل تعاملی را در شبکه خود پیاده‌ سازی کند. در ضمن پلتفرم مشتقات غیرمتمرکز سینتتیکس (Synthetix) در حال حاضر در شبکه اصلی CCIP فعال شده است.

به گفته وب‌ سایت CoinGecko، در زمان نگارش این خبر، قیمت توکن LINK با ۹/۷ درصد رشد در ۸ ساعت گذشته به ۷/۲۷ دلار رسیده، در حالی که وضعیت بخش عمده‌‌ ای از بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً ثابت مانده است.

چین لینک بلاک چین را به TradFi متصل می‌ کند | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

 

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا