اخبار

چانگ پنگ ژائو به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود؟

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل سابق صرافی بایننس که به دلیل اتهامات پولشویی مجبور شد از سمت خود استعفا دهد، حالا ممکن است به حبس طولانی مدت محکوم شود. CZ شهروند مولتی میلیاردر امارات متحده عربی است و احتمالا در این کشور ساکن شود؛ اما او به نقض قانون اسرار بانکی اعتراف کرده است و دادستان‌ها و تحلیلگران می‌گویند که در اکثر موارد مشابه، چنین متهمانی زندانی شده‌اند.

به گزارش کوین لند و با نقل از coingape، وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در جدیدترین تلاش برای بازداشت موسس بایننس، حکم ۱۰ سال زندان را پیشنهاد کرده‌اند و برهمین اساس انتظار دارند که محدودیت سفر و یا ممنوع الخروجی او تا زمان صدور حکم قطعی اجرایی شود. قاضی برایان سوچیدا (Brian Tsuchida) پیش‌تر به CZ اجازه داده بود تا دو هفته قبل از صدور حکم به امارات سفر کند اما حالا وکلای دادگستری پیگیر لغو این تصمیم هستند. هنوز مشخص نیست که چانگ پنگ ژائو دقیقا در توافق با دادگستری چه امتیازاتی را به دست آورده است اما تغییر موضع این وزارت‌خانه خبر خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال نیست.

وکلا استدلال می‌کنند که در اکثر موارد متهمانی در سطح CZ بازداشت می‌شوند. او به انواع فساد و پولشویی اعتراف کرده است. آن‌ها نگران هستند که مدیرعامل سابق بایننس بعد از رفتن به امارات دیگر هرگز به آمریکا برنگردد. خانواده و ثروت شخصی او در امارات است و این اجرای عدالت در آمریکا را با چالش مواجه می‌کند. وکلا می‌گویند که دولت امارات می‌تواند از استرداد او به ایالات متحده جلوگیری کند. پرونده اخیر در دادگاه نشان می‌دهد که علی‌رغم انتظار برای محکومیت ۱۲ تا ۱۸ ماهه، CZ ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود و این اصرار وکلا برای ممنوع الخروجی از این بابت است.

خواندن این مقاله
قانون‌گذاران آمریکایی به دنبال اعمال قوانین بانکداری الکترونیک بر رمزارزها هستند

جلسه صدور حکم موسس بایننس برای ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ (۴ اسفند ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است. احتمالا به زودی دادگاه مجدد درباره خروج موقت CZ تصمیم‌گیری خواهد کرد. در چنین وضعیتی، ظاهرا آینده مدیرعامل سابق بایننس همچنان نامشخص است. هنوز معلوم نیست که وزارت دادگستری جرایم بیشتری را در این صرافی کشف کرده است یا خیر. این عدم قطعیت باعت خروج سرمایه از بایننس شده است چرا که سرمایه‌گذاران واقعا از آینده مطمئن نیستند.

جان رید استارک (John Reed Stark) مسئول سابق SEC، درباره این خبر گفت که قاضی می‌تواند شرایط بیشتری برای ضمانت‌نامه صادر کند، الزامات وثیقه را تقویت کند و از دادستان‌ها و CZ توضیحات بیشتری بخواهد. رید استارک استدلال می‌کند که جرایم CZ در حد قتل عام و ضرب وشتم هستند و ثروت و شهروندی ویژه او در یک کشور دیگر که به استرداد تن نمی‌دهد کار را پیچیده‌تر می‌کند.

به باور استارک، اگر وزارت دادگستری حکم سنگینی را برای CZ اجرایی نکند، احتمالا این معامله برای وزارت دادگستری نتیجه معکوس دارد و از تخلفات آتی در ارزهای دیجیتال جلوگیری نمی‌کند. استارک معتقد است مدیرعامل سابق بایننس می‌تواند به ۱۰ سال حبس محکوم شود.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا