اخبار

مشکل دنبال‌ کننده‌ های جعلی در توییتر ارزهای دیجیتال همچنان پابرجاست!

گزارش جدید نشان می‌ دهد که حساب‌ های دارایی‌ های دیجیتال و سلبریتی‌ های کریپتو در توییتر با “ورود دنبال‌کننده‌ های جعلی” مواجه شده‌اند.

یکی از اولویت‌ های ایلان ماسک در توییتر پس از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شبکه اجتماعی، قطع حساب‌ های جعلی به نام “اسپم بات‌ها” است. ماسک در آوریل ۲۰۲۲ توییت کرد که حساب‌های جعلی “مزاحم ترین مشکل” در توییتر هستند.

به گزارش کوین لند، داده‌های اخیر از dappGambl نشان می‌ دهد که تا ۱۰٪ از دنبال‌کنندگان حساب‌ها و نفوذگران سکه‌ های کریپتو در این پلتفرم جعلی هستند.

در میان حساب‌های رسمی پروژه‌های رمزارزی، Shiba Inu (SHIB) با ۱۰.۲۶٪ یا تقریباً ۸۰۰۰۰ حساب، بیشترین تعداد دنبال‌ کننده‌ های جعلی را دارد. سپس به ترتیب Avalanche (AVAX) و Polygon (MATIC) با ۸.۱۴٪ و ۷.۵۸٪ دنبال‌کننده‌ جعلی در این لیست قرار می گیرند.

“تعداد زیادی از دنبال‌ کننده‌ های جعلی ممکن است به دلیل محبوبیت و جدید بودن سکه باشد، که ربات‌ها سعی در افزایش مصنوعی تعداد دنبال‌کننده‌ها را دارند تا به نظر برسد که حتی محبوب‌تر از آنچه هست است.”

قابل ذکر است که Dai (DAI) به عنوان محبوب‌ ترین سکه در توییتر با امتیاز ۹ از ۱۰ برجسته شده است، در حالی که Ripple (XRP) به عنوان متنفرترین با امتیاز ۴.۱ شناخته می‌شود.

آیا اقدام Musk برای حذف بات‌ها در توییتر موفق نبود؟

ماسک در مارس توییت کرد که فقط حساب‌ های تایید شده می‌ توانند در آن وجود داشته باشند، اجرای این عمل از آوریل شروع می‌ شود و علامت تیک آبی در کنار نام حساب قرار می گیرد. او یادداشت کرد که این تنها راه واقع‌ گرایانه برای مقابله با بات‌ های پیشرفته است.

خواندن این مقاله
افزایش قیمت فچ‌.ای‌آی تا کجا ادامه دارد؟

با این حال، در حساب توییتر خود ماسک، ۴.۷۶٪ از دنبال‌ کنندگان وی واقعی نیستند، که این یعنی بیش از ۶.۷ میلیون دنبال‌کننده جعلی بین ۱۴۱.۶ میلیون دنبال‌کننده او قرار دارد.

بعضی از تأثیرگذاران برجسته کریپتو در رسانه‌های اجتماعی، از جمله سمسون مو با نام کاربری Excellion با ۱۰٪ از دنبال‌ کنندگان توییتر، بیشترین تعداد دنبال‌ کننده‌ های جعلی را به دست آورده‌اند.

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، رئیس‌جمهور السالوادور ناییب بوکله و مؤسس اتریوم، ویتالیک بوترین نیز تعداد قابل توجهی دنبال‌ کننده‌ های جعلی داشتند.

اخیراً، ایلان ماسک یک ربات معروف توییتر به نام “Explain This Bob” را متوقف کرد و آن را یک کلاهبرداری خواند. با حفظ حضور دنبال‌کنندگان جعلی، اهمیت پیدا می‌کند که شرکت‌های کریپتو و تأثیرگذاران اقدامات جدی را برای مقابله با این مشکل اجرا کنند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا