اخبار

اینستاگرام انتشار پست درباره بیت کوین را ممنوع کرده است؟

درحالی که گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر این که اینستاگرام پست‌های مرتبط با بیت کوین را حذف می‌کند و اکانت افرادی که درباره این رمزارز صحبت می‌کنند را به حالت تعلیق در می‌آورد، شرکت متا تا به این لحظه هیچ واکنش رسمی به این خبر نشان نداده است. چرا اینستاگرام در دنیایی که به سرعت به سمت امور مالی غیرمتمرکز حرکت می‌کند، چنین رویکردی را در پیش گرفته است؟

به گزارش کوین لند و به نقل از cryptoticker، اینفلوئنسرهای فعال در حوزه کریپتو ضمن تایید حذف پست‌های مرتبط با بیت کوین در اینستاگرام، از اعمال سیاست‌های نظارتی جدید در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌ و این اقدام متا را نقض آشکار آزادی بیان توصیف می‌کنند. هنوز دلیل این اقدام مشخص نشده و همین مساله گمانه‌زنی‌هایی را جامعه ارزهای دیجیتال به وجود آورده است.

شرکت متا در یک متن کوتاه و کلی قبلا توضیح داده بود که این شرکت برای حافظت از فضای اینستاگرام و کاربران آن می‌توانند با توجه به شرایط مختلف برخی از فعالیت‌های خاص را محدود کند.

اما ظاهرا این موضوع صرفا به یک سیاست کلی در یک شرکت خاص مربوط نمی‌شود چرا که از مدت‌ها پیش نهادهای نظارتی اروپا و آمریکا در پی ایجاد تغییراتی در بخش تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بودند تا کاربران کمتر مورد سوء استفاده قرار بگیرند. پیش‌تر اخباری تایید نشده مبنی بر ممنوعیت انتشار مطالب مرتبط با ارزهای دیجیتال در سایر پلتفرم‌های پرمخاطب مانند توییتر، تیک تاک، یوتیوب و گوگل نیز منتشر شده بود که هیچ واکنش رسمی را در پی نداشت.

اینستاگرام ممکن است به سه دلیل انتشار پست‌های مربوط به بیت کوین را ممنوع کرده باشد.

  • تبعیت از مراجع قانونی و نظارتی: قانون‌گذاری و نظارت بر ارزهای دیجیتال هنوز با چالش‌های بسیاری مواجه است و این یک چشم‌انداز در حال تغییر و غیرقابل اعتماد را برای شرکت‌ها به وجود آورده است. اینستاگرام احتمالا در جهت احتیاط بیشتر برای جلوگیری از درگیری‌های قانونی بالقوه دست به چنین اقدامی زده است.
  • مبارزه با اطلاعات نادرست: دنیای پرپیچ و خم ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان بستری برای اطلاعات نادرست عمل می‌کند. محدود کردن پست‌های بیت کوین ممکن است استراتژی اینستاگرام برای جلوگیری از روایت‌های گمراه کننده باشد. تبلیغات گمراه‌کننده هم می‌تواند به مخاطب آسیب برساند و هم این که متا را دچار چالش حقوقی و قضایی کند. از آن جایی که بررسی محتوای تک به تک پست‌ها و استوری‌ها امکان‌پذیر نبوده، اینستاگرام یک محدودیت کلی را اعمال کرده است.
  • سیاست‌های جدید متا و زاکربرگ: هر چند که این مورد چندان محتمل نیست اما ممکن است این اقدام اینستاگرام در حذف پست‌های مربوط به ارزهای دیجیتال با هدف خاصی توسط شخص زاکربرگ دنبال شده باشد.
    شرکت متا پلتفرمز که با نام تجاری متا شناخته می‌شود علاوه بر اینستاگرام مالکیت فیسبوک و تردز را نیز در اختیار دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا چنین محدودیت در این پلتفرم‌ها نیز اجرا می‌شود یا خیر.
امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
شبکه های لایه ۲ پذیرش سازمانی بیت کوین را افزایش می دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا