اخبار

حجم معاملات بیت کوین به ۱۰ میلیارد دلار رسید

نهنگ‌ها در حال خرید هستند؟

قیمت بیت کوین با رشد تقریباً ۱۵ درصدی، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده و سطح ۳۱،۲۵۰ دلار را به دست آورده است. این رشد چشمگیر، توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را به خود جلب کرده و باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی درباره ادامه این روند صعودی شده است.

به گزارش کوین لند، با رسیدن حجم معاملات به ۱۰ میلیارد دلار در طول آخر هفته، این سوال پیش می‌آید که آیا این نهنگ های ارز دیجیتال هستند که با سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین روند صعودی را تقویت می‌کنند؟

در این مطلب وضعیت فعلی قیمت بیت کوین و عملکرد احتمالی آن در آینده را بررسی خواهیم کرد.

آیا نهنگ‌ها در حال خرید بیت کوین هستند؟

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، تحلیلگر برجسته آنچین و موسس و مدیرعامل CryptoQuant، یک “راهنمای حرفه‌ای” و ارزشمند برای ردیابی فعالیت نهنگ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال ارائه داده است.

به گفته کی یانگ جو، ردیابی نهنگ‌های بیت کوین در صرافی‌هایی با نقدینگی کمتر نسبت به پلتفرم‌های معروف مانند بایننس کارآمدتر است.

سرمایه‌گذاران با تمرکز بر صرافی‌هایی با عمق نقدینگی محدود، می‌توانند معاملات نهنگ‌های مهم را شناسایی کرده و بینش ارزشمندی در مورد حرکات بازار کسب کنند.

کی یانگ جو، نمونه‌هایی از معاملات در پلتفرم‌های آتی مانند Huobi ،BitMEX ،ByBit ،Deribit و OKX را ارائه داده تا از گفته خود حمایت کند.

در دوره انباشت ژانویه ۲۰۲۳، زمانی که بیت کوین در بازه‌ قیمتی ۱۶،۵۰۰ دلار تا ۱۸ هزار دلار معامله می‌شد، نهنگ‌ها پوزیشن‌های لانگ قابل توجهی را باز کردند که زمینه‌ رالی بعدی را فراهم کرد.

خواندن این مقاله
وزارت علوم کره جنوبی می گوید با قوانین بازی متاورس را کنترل نخواهد کرد

معاملات خاصی که توسط نهنگ‌ها در صرافی هیوبی (Huobi) با پوزیشن‌های خرید در ۱۶،۸۱۹ دلار انجام شد، نشان می‌دهد که با وجود عدم بهره‌گیری از اهرم‌های سنگین، باز هم پتانسیل کسب سودهای چشمگیر وجود دارد.

تجزیه و تحلیل آمار صرافی‌های با حجم بالا مانند بایننس به دلیل چالش‌های موجود برای شناسایی رفتارهای معاملاتی فردی در میان معاملات کلان، ارزش کمتری دارد.

قیمت بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت فعلی ۳۰،۷۱۴ دلار، و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار (۱۲/۹ میلیارد دلار) بوده است.

در رتبه‌بندی CoinMarketCap، بیت کوین با مارکت کپ بالغ بر ۵۹۶ میلیارد دلار در رتبه‌ اول قرار دارد.

در حال حاضر، از حداکثر تعداد ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ بیت کوین قابل استخراج، ۱۹،۴۱۱،۲۸۱ کوین BTC در گردش است.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

از نظر تکنیکالی، بیت کوین با مقاومت مهمی در نزدیکی سطح ۳۰،۷۰۰ دلار روبرو شده که با وجود الگوی سقف دوقلو نیز بیشتر تقویت می‌شود.

علیرغم اینکه بیت کوین برای مدت کوتاهی از این سطح گذر کرده و به سقف ۳۱،۵۰۰ دلاری رسیده بود، اما تشکیل کندل‌هایی با بدنه‌ و دنباله بلند نشان‌دهنده تردید سرمایه‌گذاران است، زیرا نتوانستند مقاومت ۳۰،۷۰۰ دلاری را شکست دهند.

این سطح همچنان یک مانع مهم برای حرکت صعودی بیت کوین محسوب می‌شود.

تحلیل اندیکاتورهای تکنیکال کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD)، هر دو نشان می‌دهند که شرایط اشباع خرید برقرار است.

شاخص RSI در حدود ۷۰ و شکل هیستوگرام MACD به طور قابل توجهی بالاتر از خط صفر باقی مانده است.

خواندن این مقاله
علی‌رغم بهبود نسبی بازار شرکت‌های بلاک‌ چینی همچنان به اخراج کارمندان خود ادامه می‌دهند

این بدان معناست که سرمایه‌گذاران باید قبل از پیش‌بینی حرکت صعودی بیشتر برای قیمت بیت کوین، درباره برداشت سود خود تصمیم بگیرند.

در صورت شکست سطح ۳۰،۷۰۰ دلار، بیت کوین احتمالاً اصلاحی را تجربه خواهد کرد.

حمایت روانی در سطح ۳۰ هزار دلار حائز اهمیت است و ریزش قیمت به زیر آن ممکن است بیت کوین را به سمت هدف ۲۸،۲۵۰ دلاری سوق دهد.

از سوی دیگر، در صورتی که قیمت در بالای سطح ۳۱،۲۵۰ دلار بسته شود، بیت کوین ممکن است برای اهداف بالاتری مانند ۳۲ هزار دلار یا حتی ۳۴،۱۵۰ دلار خیز بردارد.

در نتیجه، توصیه می‌شود سطح ۳۱ هزار را به دقت نظارت کنید.

بسته شدن قیمت در زیر این سطح ممکن است باعث پولبک اصلاحی شود، در حالی که شکست رو بالای آن می‌تواند روند صعودی فعلی را حفظ کند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا