اخبار

کاهش هم‌زمان هش ریت و درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین؛ زنگ خطر برای صنعت ماینینگ؟

مجموع درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین از پاداش بلاک‌ها و و کارمزد تراکنش‌ها، در حال حاضر به ۱۱.۶۷میلیون دلار رسیده است؛ رقمی که آخرین بار در ۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۲ آبان ۹۹)، یعنی زمانی دیده شده بود که بیت کوین تنها ۱۳٬۵۰۰ دلار قیمت داشت.

به گزارش کوین تلگراف، سقوط درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین مشخصاً تحت‌تأثیر عملکرد ضعیف قیمت آن در ماه‌های گذشته و افزایش قدرت پردازشی مورد‌نیاز برای رقابت با سایر ماینرها، به‌دنبال رشد سختی در شبکه بیت کوین است. با این حال، کاهش هش ریت شبکه طی ماه‌های گذشته فرصتی را برای برخی ماینرها فراهم کرد که تاحدودی ضررهای قبلی خود را جبران کنند.

نمودار درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین.

همان طور که گفته شد، درآمد ماینرها پیش‌تر زمانی در این سطح بود که بیت کوین حوالی ۱۳٬۵۰۰ دلار خریدوفروش می‌شد. اکنون در حالی که قیمت حدود ۱۶٬۵۰۰ دلار است، شاهد این سطح درآمدی هستیم و این یعنی به‌خاطر افزایش محسوس سختی شبکه و بالارفتن هزینه‌های انرژی در سراسر جهان، کسب درآمد از استخراج بیت کوین سخت‌تر از دو سال قبل شده است.

سختی استخراج بیت کوین اکنون در بالاترین سطح تاریخ خود، یعنی ۳۷تریلیون است و این یعنی ماینرها برای باقی‌ماندن در وضعیت رقابتی شبکه باید انرژی و همین طور قدرت پردازشی بیشتری صرف کنند.

نمودار سختی استخراج بیت کوین.

در مقابل و همان طور که ابتدا گفته شد، هش ریت بیت کوین طی ماه‌های گذشته کاهش مستمری داشته است. هش ریت شبکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ اگزاهش بر ثانیه است که از اوج ۳۱۶.۷ اگزاهشی روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) حدود ۳۵درصد افت کرده است.

خواندن این مقاله
تحلیلگر برجسته ارز دیجیتال موج پارابولیک بیت کوین را پیش بینی کرد!
نمودار هش ریت بیت کوین (برای مشاهده شاخص در ارزویژن روی تصویر کلیک کنید).

هش ریت عموماً به‌عنوان یک شاخص امنیتی نیز در نظر گرفته می‌شود که نشان می‌دهد بلاک چین بیت کوین تا چه حد در برابر حملاتی مثل دوباره خرج‌کردن (Double-spending) مقاوم است. چشم‌انداز کنونی سبب شده است تا برخی از ماینرها به راهکارهای موقتی مثل استفاده از دستگاه‌های استخراج ارزان‌تر و مهاجرت به مناطقی روی آورند که هزینه انرژی در آنها کمتر از سایر نقاط است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا