اخبار

پالیگان زنجیره جانبی خود را به zkEVM Validium ارتقا می‌دهد

تیم مهندسی پروژه پالیگان که با ارز دیجیتال متیک شناخته می‌شود، قصد ارتقای زنجیره جانبی Polygon PoS را به zkEVM Validium دارد تا به یک راهکار لایه ۲ ایمن اتریوم تبدیل شود.

به گزارش کوین لند، با توجه به این پیشنهاد، هدف ارتقاء این است که زنجیره فعلی پالیگان را به Polygon 2.0 که از نوع خاصی از فناوری مقیاس‌بندی دانش صفر به نام validium استفاده می‌کند، منتقل کند. این پیشنهاد با عنوان Polygon 2.0، دست توسعه‌دهندگان پولیگان را برای افزایش امنیت، عملکرد زنجیره جانبی و در عین حال پایداری هزینه تراکنش‌های پایین باز می‌گذارد. لازم به ذکر است که این آپدیت ارتباطی به zkEVM اختصاصی پالیگان که در مارس ۲۰۲۳ عرضه شد، ندارد.

سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیانگذاران Polygon، تمایز بین فناوری‌های zkEVM validium و zkEVM اختصاصی شبکه را روشن کرد. به نظر نیلوال، ارتقاء زنجیره Polygon PoS به zkEVM Validium بدان معناست که در پولیگان PoS، دسترسی به داده‌ها [برای ساخت برنامه‌ها] با اعتبارسنج‌ها خواهد بود، در حالی که مجموعه zkEVM موجود مستقیماً در اتریوم برای همه کاربران در دسترس است.

Polygon Labs خاطر نشان می‌کند که هم Polygon PoS ارتقا یافته و هم zkEVM اختصاصی پالیگان، در اکوسیستم این شبکه در دسترس خواهند بود. در صورت تایید این پروپوزال؛ ارتقاء می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ در شبکه اصلی اجرا شود و پالیگان را به یک راهکار لایه دو عالی تبدیل کند.

شبکه Polygon در حال حاضر یکی از پرکاربردترین بلاکچین‌ها از نظر تراکنش‌های روزانه است و بیش از ۲ میلیارد دلار دارایی روی زنجیره خود دارد.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
تتر تمام ادعاهای وال استریت ژورنال را رد کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا