اخبار

۷۳درصد پیروی از تحریم‌های آمریکا؛ اتریوم فاصله‌ای با سانسور کامل تراکنش‌ها ندارد

نسبت بلاک های ایجاد شده به دنبال محدودیت های ایالات متحده در شبکه اتریوم اخیراً به 73 درصد افزایش یافته است. اگر این نرخ رشد به همین منوال ادامه یابد، تسلط سرویس‌هایی که تراکنش‌ها را در این شبکه ارز دیجیتال فیلتر می‌کنند ممکن است به عاملی تبدیل شود که بر ماهیت بلاک چین اتریوم تأثیر بگذارد.
به گفته کوین تلگراف، استفاده از سانسور در سطح پروتکل یک عامل منفی در رویکرد اکوسیستم ارزهای دیجیتال به خدمات مالی باز و در دسترس است. به همین دلیل، جامعه ارزهای دیجیتال مدتی است که شاهد تبعیت فزاینده اتریوم با تحریم های اقتصادی ایالات متحده بوده است.
بر اساس آمار موجود در وب‌سایت mevwatch.info، در 24 ساعت گذشته، 73 درصد از بلاک‌های شبکه اتریوم با استفاده از سرویس‌های منطبق با تحریم‌های آمریکا ایجاد شده‌اند.
در پایان ماه اکتبر، وب سایت ارزدیجیتال گزارشی از افزایش سهم وبلاگ های منطبق با تحریم های آمریکا به 51 درصد منتشر کرد. اکنون این شاخص در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به 73 درصد رسیده است.
اولین سرویس های ذکر شده “MEV-Boost Releases” نامیده می شوند و برخی از تراکنش ها (مانند تراکنش های مربوط به Tornado Cash Mixer) را در فعالیت های خود تحت محدودیت های ایالات متحده سانسور می کنند. بنابراین، اتریوم برای حفظ بی طرفی شبکه به خدماتی نیاز دارد که تسلیم سانسور نشوند.
اعتباردهنده‌های اتریوم این گزینه را دارند که سرویس‌هایی را که تراکنش‌ها را سانسور می‌کنند از پیکربندی MEV-Boost خود حذف کنند و در نتیجه تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده در شبکه را کاهش دهند.
تسلط خدمات سانسور در شبکه به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا تحریم های اقتصادی و تجاری خود را علیه این بلاک چین اعمال کند. لازم به ذکر است که دفتر کنترل سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده قبلاً میکسر Tornado Cash Ethereum (Tornado Cash) و چندین آدرس کیف پول سفارش داده است.
این را هم اضافه کنیم که از زمان اجرای به‌روزرسانی Marj در شبکه اتریوم، 45 درصد از کل بلاک‌های شبکه تحت تحریم‌های آمریکا ایجاد شده است.

خواندن این مقاله
بهترین و بدترین ارزها در سال 2023
این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا