اخبار

پیتر زاتکو: توییتر نهادهای تنظیمی فدرال را در مورد هکرها و هرزنامه ها گمراه کرده است!

پیتر زاتکو (Peiter Zatko )، رئیس سابق بخش امنیت توییتر (NYSE:TWTR) با ارائه یک گزارش افشاگرانه مدعی شد این شرکت رسانه‌های اجتماعی نهادهای قانون گذار فدرال را در مورد دفاعش در برابر هکرها و حساب‌های هرزنامه گمراه کرده است.

زاتکو که پیش تر هکری بود که با نام “Mudge” شناخته می شد، با ارائه گزارشی 84 صفحه ای ادعا کرد که توییتر برخلاف ادعای آن در اسنادی که توسط بازرسان کنگره بررسی شده است، برنامه امنیتی قدرتمندی ندارد. پس از این خبر، سهام توییتر با 7.3 درصد کاهش با قیمت 39.86 دلار بسته شد.

در این سند ادعا شده است که توییتر رشد تعداد کاربران را بر کاهش هرزنامه ها اولویت داده است، تا جایی که مدیران اجرایی که با افزایش شمار کاربران روزانه مرتبط هستند، واجد شرایط دریافت پاداش‌های 10 میلیون دلاری می باشند. توییتر این گزارش را “روایتی نادرست” خواند.

لازم به ذکر است که Zatco ماه گذشته این شکایت را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارائه کرده است. این شکایت به کمیته های کنگره نیز ارسال شد. چاک گراسلی، جمهوری خواه ارشد کمیته قضایی سنا، گفت که این شکایت نگرانی های جدی امنیت ملی و حفظ حریم خصوصی را به دنبال دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وکلای زات، دبرا کاتز و الکسیس رونیکر، در بیانیه ای گفتند که در دوران تصدی خود به عنوان افسر ارشد امنیتی توییتر، او بارها نگرانی های خود را در مورد سیستم های امنیتی ناکافی مطرح کرده است. امنیت اطلاعات کمیته اجرایی، مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت آورده است.

خواندن این مقاله
رشد 26 درصدی فروش NFT نسبت به هفته گذشته

منبع: investing

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا