اخبار

پذیرش لایه 2 می تواند نقطه عطف بعدی ارزهای دیجیتال را ایجاد کند

یک Redditor(کاربر شبکه اجتماعی ردیت) پیش‌بینی‌ای مبتنی بر داده‌ها انجام داده است که فاز اصلی بعدی توسعه در فضای بلاک چین در راه‌حل‌های لایه 2 خواهد بود.
او در پستی که 22 می(1 خرداد) منتشر کرد، توضیح می دهد که “ما در نقطه عطفی هستیم” که در آن صنعت در حال دور شدن از پل زدن بین بلاک چین های L1 یا همان لایه اول به سمت بلاک چین های L2 یا لایه دوم است.
پذیرش L2 در حال حاضر اتفاق می‌افتد، حتی اگر آهسته و یا ناگهانی باشد. L2 ها قابلیت اطمینان را بهبود می بخشند، هزینه ها را کاهش می دهند و دسترسی را افزایش می دهند. L2 هنوز در حال ساخت و بهبود هستند و این فوق العاده است.

یک راه‌حل مقیاس‌بندی L2 از امنیت یک زنجیره L1 مانند اتریوم (ETH) بهره می‌برد و با قرار دادن تعدادی از تراکنش‌ها در یک بسته واحد، ترافیک روی آن را کاهش می‌دهد.
سایر زنجیره‌های لایه اول مانند سولانا (SOL) که دارای تراکنش‌های نسبتاً ارزان و سریع است، از کاربرانی که به دنبال کارمزد های پایین تری هستند، پشتیبانی می کند.
میانگین تراکنش سولانا حدود 0.0025 دلار هزینه دارد در حالی که تراکنش های اتریوم در زمان نوشتن این مقاله حدود 1.30 دلار هزینه دارند. علیرغم این نابرابری، تقاضا برای فضای بلاک اتریوم همچنان غالب باقی مانده است زیرا ارزش کل قفل شده (TVL) 73.89 میلیارد دلاری آن بر اساس ردیاب بلاک چین DeFi Llama از 4.24 میلیارد دلار سولانا بیشتر است. علاوه بر این، سولانا اخیراً با مشکلات قابلیت اطمینان مواجه شده است.
طبق گزارش L2beat، در زمان نگارش این مقاله، Arbitrum بزرگترین L2 در اتریوم با 2.65 میلیارد دلار TVL است. کل اکوسیستم لایه دوم اتریوم دارای ارزش قفل شده 4.77 میلیارد دلاری است.

خواندن این مقاله
مدیر اداره نظام‌های پرداخت: ریال دیجیتال ۱۸ بهمن رونمایی می‌شود

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی باشد.

منبع:cointelegraph

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا