اخبار

ضرر تسلا از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین طی ۳ ماه گذشته تغییری نکرده است

بر اساس سومین گزارش درآمد تسلا برای سال 2022 که در وب سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده منتشر شده است، این شرکت در 9 ماهه اول سال 2022، 170 میلیون دلار نامشخص از میزان سرمایه گذاری در بیت کوین در سال 2021 از دست داده است. نتیجه کاهش قیمت بیت کوین در این زمان در مقایسه با هزینه خرید مجتمع تسلا مشخص است. لازم به ذکر است که زیان تسلا از دارایی های بیت کوین خود در 6 ماهه اول سال 2022 نیز به همین میزان تخمین زده می شود، به این معنی که میزان زیان تسلا از سرمایه گذاری در بیت کوین طی 3 ماه گذشته تغییری نکرده است.
بر اساس گزارش کوین تلگراف، تسلا همچنین در دو سال گذشته از فروش بیت کوین های خود در مجموع 64 میلیون دلار سود (تحقق یافته) به دست آورده است که زیان خالص این شرکت در سرمایه گذاری های بیت کوین خود را به 106 میلیون دلار رسانده است.
بر اساس متن گزارش درآمد جدید تسلا، این ضرر چند میلیون دلاری، فعالیت اصلی این شرکت را مختل نکرده است. با این حال، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک در حال حاضر تنها ۲۱۸ میلیون دلار بیت کوین دارد.
بر اساس قوانین حسابداری، ارز دیجیتال یک دارایی نامشهود با عمر نامحدود در نظر گرفته می شود. بنابراین، هر گونه کاهش در ارزش بیت کوین باید توسط تسلا به عنوان کاهش ارزش دارایی های آن اندازه گیری شود، در حالی که یک تغییر مثبت (افزایش ارزش بیت کوین) شرکت را ملزم به ارزیابی مجدد بیت کوین ها می کند. در این ساختار مالی، برای کاهش بدهی های مالیاتی شرکت، می توان زیان را از سود پرتفوی کسر کرد و تا زمانی که دارایی فروخته نشود، بر عایدی سرمایه مشمول مالیات نمی شود.
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به دلیل حمایتش از Dogecoin و پیشنهاد 44 میلیارد دلاری برای خرید سایت شبکه اجتماعی توییتر شناخته شده است. او پس از خرید توییتر قصد دارد ربات هایی را که اسپم و اخبار جعلی منتشر می کنند را از شبکه اجتماعی حذف کند و به گفته خودش این ربات ها وضعیت توییتر را بسیار ناراحت کرده اند. او یک بار گفت که اگر به ازای هر کلاهبرداری که در توییتر می بیند یک دوج کوین به او داده می شد، اکنون 100 میلیارد داج کوین خواهد داشت.

خواندن این مقاله
سوشی با صعود ۲۰ درصدی، مقاومتش را شکست
این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا