اخبار

انجمن بلاکچین ایران، نقشه اکوسیستم بلاکچین کشور را طراحی می‌کند

انجمن فناوران زنجیره بلوک (انجمن بلاکچین) قصد دارد جهت گردآوری اطلاعات فعالان و کسب‌وکارهای فعال حوزه بلاکچین و رمزارز، داده‌هایی نظیر راه‌های ارتباطی با کسب و کارها را جمع‌آوری و نقشه اکوسیستم بلاکچین و رمزارز کشور را طراحی و هرچند مدت یک‌بار به‌روز‌رسانی کند.

به گزارش کوین لند، انجمن بلاکچین ایران از فعالان (اشخاص حقیقی فعال در بخش‌های آموزش، تحلیل، رسانه و …) این حوزه‌ و کسب‌ و کارها درخواست کرده است با تکمیل فرم زیر اطلاعات مورد نیاز را ثبت نمایند تا در نقشه اکوسیستم قرار گیرند.

امید علوی، رییس هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با کوین لند خاطر نشان کرد:

تمام فعال‌ها و کسب و کارها می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند و این اطلاعات (راه‌های ارتباطی مانند آدرس وب‌سایت و لوگو) برای عموم در دسترس خواهد بود تا اشخاص و کسب و کارها به راحتی بتوانند از این طریق با یکدیگر در ارتباط باشند.

علوی در خصوص اطلاعات وارد شده توضیح داد:

اطلاعاتی که در این فرم گرفته می‌شود اطلاعاتی جزیی شامل نام شرکت و نام و نام خانوادگی و شماره تماس و همچنین درخواستی روی سربرگ خواهد بود تا لوگو کسب و کار در این نقشه نمایش داده شود.

رییس هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران اضافه کرد:

با اضافه شدن زبان انگلیسی به وب‌سایت انجمن، شرکت‌های خارجی نیز این اطلاعات را می‌بینند و وسعت کسب وکارهای این حوزه در ایران برای آنها قابل درک می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر اعداد و ارقامی برای نمایش دادن وسعت حوزه بلاکچین در ایران وجود ندارد خاطر نشان کرد این اطلاعات به دیده شدن حجم حوزه در ایران کمک می‌کند. علوی گفت:

وقتی در مورد حوزه بلاکچین صحبت می‌کنیم هیچ عدد و رقمی مشخص نیست که چند کسب و کار در این حوزه فعالیت می‌کنند یا چقدر اشتغال در این حوزه وجود دارد. در حال حاضر همه تخمین می‌زنند بیش از 300 پلتفرم اکسچنج در ایران فعالیت می‌کنند ولی بیش از 30 تای آنها را نمی‌توان نام برد. تکمیل این اطلاعات کمک می‌کند نام کسب و کارها دیده شود و بتوانیم این اکوسیستم را بهتر بشناسیم.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
نزدیک به نیمی از آمریکایی ها در مورد NFT ها نشنیده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا