اخبار

آرتور هیز: اگر قیمت نفت رشد کند، چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیان‌گذار صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، در مقاله اخیر خود توضیح داده است که اگر قیمت نفت رشد کند، قیمت بیت کوین نیز افزایش می‌باشد. او در این مقاله گفته است که اگر عرضه نفت کاهش یابد، ایالات متحده به‌عنوان یک واردکننده مجبور می‌شود افزایش قیمت ایجادشده را بپذیرد. در این صورت، این کشور احتمالاً ذخایر نفت خود را به کار می‌گیرد تا با پرداخت هزینه‌ای به‌شدت زیاد، قیمت آن را دوباره پایین بیاورد.

او ادامه داده است:

تنها راه ایالات متحده این است که شرکت‌های داخلی را تشویق کند تا هزینه‌های سرمایه‌ای خود را با استقراض بیشتر افزایش دهند. به همین دلیل، من معتقدم که فدرال رزرو مجبور می‌شود نرخ بهره را کاهش دهد و از سیاست‌های پولی انبساطی استفاده کند.
از طرفی، نرخ بهره پایین‌تر به این معنی است که بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال رشد می‌کنند. برای مثال، قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰)، یعنی زمانی که نرخ بهره آمریکا تنها ۰.۲۵ درصد بود، به اوج تاریخی ۶۹۰۰۰ دلار رسید. با این حال، بعد از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را افزایش داد، قیمت این ارز دیجیتال پس از ۱۲ ماه به محدوده ۱۵۵۰۰ دلار سقط کرد.

هیز تأکید کرده است:

وقتی عرضه ارزهای دیجیتال و تورم افزایش می‌یابد، ارزش بیت کوین با توجه به عرضه ثابت آن رشد می‌کند. در این صورت، همبستگی بیت کوین و بازار سهام هم ممکن است از بین برود.

علاوه بر این، هیز توضیح داده است که افزایش قیمت نفت می‌تواند فشار بیشتری بر صنعت استخراج بیت کوین وارد کند.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
غافلگیری بازار رمزارزها از افزایش سه برابری قیمت رمزارز LUNA

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا