متاورس

آموزش کامل خرید زمین در متاورس + کاربرد های زمین مجازی

آموزش خرید زمین مجازی در پلتفرم سندباکس و دیسنترالند

احتمالا تابحال نام متاورس یا دنیای مجازی به گوشتان خورده اما آیا تا بحال به خرید زمین در متاورس فکر کرده اید؟ تا سال پیش خرید زمین مجازی در Metaverse پیشنهادی مسخره به نظر می رسید، زیرا متاورس پدیده ای بسیار نوظهور بود و کسی آشنایی چندانی با آن نداشت.

اما امروزه با فناوری بلاکچین پدیده های نوظهور بسیاری همچون NFT ها و همچنین متاورس نظرها را به سمت خود جلب کرده و حتی برخی از آنها توانسته اند بزرگان عرصه تکنولوژی ( فیس بوک و مایکروسافت ) را به سمت خود سوق دهند. در ادامه درمورد خرید زمین در متاورس و چگونگی آن توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

متاورس چیست؟

برای اینکه بخواهید در متاورس زمین مجازی بخرید بهتر است ابتدا با فضای متاورس آشنا شوید. Metaverse اصطلاح و مفهومی است که سی سال قدمت دارد اما این مفهوم از چه زمانی برجسته شد؟ از زمانی که فیس ‌بوک برنامه‌ های خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس اعلام کرد، این مفهوم محبوب و معروف شد.

اگر بخواهیم به ماهیت متاورس اشاره کنیم باید گفت Metaverse یک دنیای مجازی و ترکیبی از عناصر تکنولوژی همچون: واقعیت مجازی (VR) ، واقعیت تعمیم یافته یا گسترده (ER)، واقعیت افزوده (AR) و ویدئو می باشد. در این فضا و دنیای مجازی کاربران می توانند به کار، بازی، سفر و در یک کلام زندگی مجازی بپردازند و زندگی مجازی ایده آل خود را بسازند.

در متاورس مکان های واقعی جغرافیایی دنیا را بر روی یک نقشه مشاهده می کنید. این مکان های واقعی روی نقشه با محیط های مجازی دیجیتال که توسط یک کاربر تولید شده، مطابقت دارد و حتی خرید و فروش این محیط ها نیز همچون فضای واقعی صورت می گیرد.

متاورس چیست | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در حال حاضر متاورس بسیار مورد توجه قرار گرفته و تعداد زیادی از سرمایه گذاران در حال وارد شدن به این حوزه ی جدید و رو به رشد هستند. یکی از حوزه های جذاب متاورس برای سرمایه گذاران و در واقع یکی از راه هایی که می توان در متاوس سرمایه گذاری کرد، همین بحث خرید زمین در متاورس است. همین موضوع باعث شده تقاضا برای زمین مجازی در متاورس به شدت افزایش پیدا کند و به همین علت به بازار املاک در دنیای واقعی شباهت پیدا کند!

مهم ترین شرکت های فعال در حوزه متاورس کدامند؟

برای اینکه از اهمیت متاورس در دنیای امروز با خبر شوید، در ادامه مهم ترین شرکت هایی که در این حوزه در حال فعالیت هستند و قطعا موجب تحولاتی در این حوزه خواهند شد، را معرفی می کنیم:

1) شرکت مایکروسافت
شرکت Microsoft که از بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری دنیاست در حال توسعه ی برنامه های واقعیت ترکیبی و توسعه یافته (XR) با شبکه Microsoft Mesh خود می باشد. مایکروسافت قصد دارد واقعیت های ترکیبی مانند هولوگرام و آواتارهای مجازی را به خود اضافه کند و برنامه ی خود را نیز اعلام کرده است.
علاوه بر این شرکت مایکروسافت برای سال آینده برنامه هایی همچون کار بر روی واقعیت افزوده، فضاهای مجازی و سه بعدی و… را در دست انجام دارد. در عین حال، بازی های آنلاینی مانندFortnite و Minecraft که به مایکروسافت تعلق دارند امروزه از بازی های گروهی پیشتاز در توسعه متاورس می باشند.

شرکت مایکروسافت | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

2) شرکت متا ( فیسبوک سابق )
این شرکت یکی از پیشگامان سرمایه گذاری در متاورس بوده است و سرمایه ی قابل توجهی را صرف آن کرده است. مارک زاکربرگ، مدیر شرکت Meta معتقد است متاورس می تواند جایگزین اینترنت شود. از بزرگ ترین اقدامات این شرکت در حوزه متاورس خرید Oculus می باشد.

شرکت متا (فیسبوک سابق) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

3) پلتفرم روبلوکس
در پلتفرم Roblox بازی هایی تولید شده که کاربران می توانند در آنها کار کنند، خانه بسازند و… . این پلتفرم در سال 2004 تاسیس شد و اکنون به اعتقاد بسیاری از بازی سازان می تواند قوی ترین پلتفرم بازی در آینده متاورس باشد. در سال جاری ارزش این پلتفرم بعد از عرضه آن به بیشتر از 45 میلیارد دلار رسید.

پلتفرم روبلوکس | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

زمین مجازی در متاورس چیست؟

زمین یا لند مجازی در متاورس یک فضای دیجیتالی است که می توان آن را در پروژه های متاورس خریداری کرد. دارندگان توکن غیر مثلی ( NFT ) می توانند از لند مجازی خود برای مقاصد مختلف ( مانند: زندگی اجتماعی، کار، بازی و… ) یا صرفاً برای خرید یا فروش استفاده کنند.

پروژه های Metaverse معمولا نقشه ها را به مناطق کوچک تر تقسیم می کنند و آنها را در یک یا چند مرحله به فروش می رسانند. خریدار زمین می تواند پرداخت ها را از طریق ارز دیجیتال یا ارز فیات ( ارز کاغذی معمول مانند دلار ) انجام دهد. پس از خرید زمبن مجازی، پروژه یک تجربه کاوش مجازی سه بعدی را برای مالک و بازدیدکنندگان فراهم می کند.

زمین مجازی در متاورس چیست؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس جهت اهداف متفاوتی از سوی سرمایه گذاران و شرکت ها صورت میگیرد. برخی از افراد صرفا جهت کسب سود به خرید و فروش زمین های مجازی در متاورس می پردازند و برخی دیگر برای بازی، زندگی مجازی و… از زمین های مجازی خود استفاده می کنند. اگر زمینی از یک بازی NFT خریده باشید از مزایای آن در بازی استفاده خواهید کرد.

شرکت های بزرگ نیز جهت برگزاری کنفرانس ها و رویداد ها، تبلیغات و موارد این چنین می توانند از زمین مجازی خود در متاورس استفاده کنند. بطور مثال شرکت PWC از زمین خود در متاورس جهت ارائه خدمات استفاده می کند.

خرید و فروش زمین در متاورس چگونه صورت می گیرد؟

در متاورس هر قطعه زمین یا لند به صورت توکن های غیرقابل تعویض یا NFT عرضه می شود که همین موضوع باعث شده زمین خریداری شده در تمامی متاورس منحصر به شما باشد. پس در واقع در هنگام خرید زمین یا استیت در متاورس، شما یک NFT خریداری می کنید، در کیف پول خود ذخیره می کنید و در زمان دلخواه خود به فروش می رسانید.

این توکن ها بر روی بلاک چین های مختلفی ساخته و خرید و فروش می شوند. بلاکچین NFT شما به پلتفرم متاورس موزد انتخاب شما بستگی دارد. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که کارمزد خرید و فروش زمین در برخی از بلاکچین ها بسیار زیاد است.

شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که زمین مجازی در متاورس چگونه ایجاد شد؟ باید گفت متاورس همواره درحال ایجاد کردن نوع جدیدی از اقتصاد است که مبتنی بر دارایی های دیجیتالی می باشد. زمین های مجازی متاورس نیز یکی از پروژه های موفقی ست که مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران بوده است.

خرید و فروش زمین در متاورس چگونه صورت می گیرد؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

آیا سرمایه گذاران حاضر به خرید زمین در متاورس هستند؟

امروزه سرمایه گذاران مطرح دنیا به خرید زمین در Metaverse علاقه پیدا کرده اند. حوزه ی املاک و مستغلات یکی از حوزه های جذاب برای سرمایه گذاری می باشد که در حال حاضر نیز به دنیای دیجیتال و متاورس وارد شده است. گرچه این زمین ها همچون زمین های دنیای واقعی ملموس نیستند اما دقیقا همچون زمین فیزیکی خرید و فروش می شوند و حتی اجاره داده ی شوند.

به عنوان یک نمونه از نتیجه ی بازدهی سرمایه ی این بازار باید گفت در سال 2022 یک قطعه زمین در متاورس به قیمت بیش از 000/900 دلار به فروش رسید. پس با توجه به مورد استقبال قرار گرفتن روز افزون متاورس در بین کاربران، خرید زمین مجازی سرمایه گذاری خوبی به نظر می رسد. علاوه بر این خریداران و سرمایه گذاران می توانند از زمین های خود برای کسب درآمد استفاده کنند. به عنوان مثال اگر در متاورس دارای زمین مجازی هستید می توانید در آن مهمانی های اختصاصی یا کنفرانس برگزار کنید و از شرکت کنندگان هزینه دریافت کنید.

یکی از افراد مشهوری که توانسته از فضای متاورس سرمایه کسب کند، رپر آمریکایی به نام Snoop Dogg می باشد. او یک قطعه زمین در کنار ملک خود در متاورس را به قیمت 71 هزار سند ( توکن بومی سندباکس ) بفروش رساند. همچنین با برگزاری یک مهمانی در پلتفرم مبتنی بر NFT سند باکس از مهمانان برای شرکت در مهمانی توکن های NFT دریافت کرد.

زمین مجازی Snoop Dogg در متاورس | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

قیمت گذاری زمین ها در متاورس چگونه است؟

با استقبال خوب سرمایه گذاران از دنیای دیجیتال و متاورس، خرید زمین در آن همانند بازار املاک و مستغلات در دنیای واقعی شد. قیمت گذاشتن بر زمین های مجازی در Metaverse درست مانند دنیای واقعی می باشد و بخشی از زمین نیز بر اساس واقعیت افزوده قیمت گذاری می شود.

هرچه موقعیت مکانی زمین بهتر باشد ( نزدیک به مرکز شهر، اماکن تفریحی و دیدنی و… ) و مساحت آن نیز بیشتر باشد، مسلما قیمت بالاتری خواهد داشت. به گزارش سایت خبری NewsBTC “بسیاری از شرکت های املاک متاورس مانند Metaverse Property برای ایمن سازی املاک و زمین ها در فضای مجازی راه ‌اندازی شده ‌اند. “

خواندن این مقاله
متاورس (MetaVerse) چیست؟ بررسی دنیای شگفت انگیز متاورس!

در فوریه سال 2022 مرکز امور مالی و فناوری انگلستان CFTE قیمت خرید و فروش زمین در متاورس را مورد بررسی قرار داد. زمان بررسی این مرکز، سندباکس SandBox از نظر حجم خرید و فروش زمین در متاورس رتبه ی اول را دریافت کرد. در رتبه ی دوم متاورس دیسنترالند Decentraland قرار داشت که در سال 2021 معاملاتی به ارزش 110 میلیون دلار در آن انجام شد. حجم معاملات در سند باکس نیز در سال 2021 به 350 میلیون دلار رسیده بود.

متاورس سند باکس در 9216 متر مربع فضا دارای ۱۶۶۴۶۴ قطعه زمین، و متاورس دیسنترالند در 256 مترمربع فضا دارای 90601 قطعه زمین می باشد. متوسط مبلغ سرمایه گذاری برای خرید زمین در دو متاورس Decentraland و SandBox در سال 2021 حدود 5000 دلار بود. متوسط قیمت هر قطعه زمین در متاورس در ابتدای سال 2021 حدود 100 دلار بود که در پایان سال به 15000 دلار رسید اما پس از آن با شروع شدن بازار خرسی ارز دیجیتال تقاضا برای خرید زمین در متارس به شدت کاهش پیدا کرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت زمین در متاورس | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

عوامل تاثیر گذار بر قیمت زمین در متاورس:

  • محدود بودن زمین های متاورس.
  • موقعیت مکانی زمین.
  • نزدیک بودن زمین به محل شرکت ها و برند های مطرح.
  • آزادی عمل برای انجام هر کاری با زمین های متاورس.

 

NFT زمین مجازی متاورس چیست؟

توکن غیرقابل تعویض یا NFT در واقع باعث می شود تا در زمان خرید زمین مجازی در متاورس آن قطعه فقط برای شما باشد و شما تنها مالک آن به حساب بیایید. در واقع زمین مجازی در متاورس توسط یک NFT نشان داده می شود که می توان از آن بسته به پلتفرم خود، جهت کاربرد های گوناگون استفاده کرد.

NFT زمین مجازی متاورس چیست؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

نکات مهم قبل از خرید زمین در متاورس

قبل از خرید زمین مجازی در Metaverse باید نکاتی را مد نظر بگیرید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. برجسته ترین این نکات عبارتند از:

1- تصمیم بگیرید آیا می خواهید زمین بخرید یا با اجاره ی زمین هم می توانید به مقصود خود برسید. ممکن است شما بخواهید یک کنفرانس یا رویداد در یک محله ی خوب برگزار کنید. می توانید با اجاره ی یک زمین با هزینه ای بسیار کمتر از هزینه ی خرید زمین این کار را انجام دهید.

2- زمین خود را از فروشنده های معتبر خریداری کنید و مطمئن شوید در حال خرید از وبسایت رسمی فروشنده هستید.

3- مراقب نوسانات قیمت توکن‌ های متاورس ( ارز دیجیتال دسنترالند با توکن MANA و ارز دیجیتال سند باکس با توکن SAND ) هنگام خرید در متاورس باشید.

4- هنگام واریز پول و انجام معامله حتما این کار را از طریق یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن و یا یک بازار قابل اعتماد انجام دهید.

5- زمینی که قصد خریداری آن را دارید به خوبی بررسی کنید زیرا سوددهی شما تا حد زیادی به پروژه ای که انتخاب می کنید وابسته است.

6- قبل از خرید زمین محبوبیت پروژه، کارکنان پروژه و پایگاه کاربر آن را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس نیاز خود و کاری که میخواهید با زمین انجام دهید بهترین پلتفرم متاورس را انتخاب نمایید.

7- و در آخر ریسک مالی ناشی از خرید زمین را بپزیرید زیرا تمامی سرمایه گذاری ها موفق نخواهند بود.

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

مراحل خرید NFT زمین مجازی در متاورس همانند فرآیند خرید دیگر NFT های دنیای دیجیتال می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

مرحله 1) پلتفرم متاورس مناسب خود را انتخاب کنید.
برای خرید زمین مجازی در متاورس در گام اول نیاز به یک پلتفرم دارید که با هدف شما همخوانی داشته باشد. هر متاورس دارای امکانات و قابلیت هایی ست که در اختیار شما خواهد گذاشت. در پلتفرم های مختلف متاورس، ساختار زمین، ظاهر آواتار، امکانات پلتفرم و همچنین توکن و ارز دیجیتال آن متفاوت می باشد.

برای انتخاب پلتفرم مورد نظر خود تمامی موارد بالا را باید در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که تمامی کارها در زمین متاورسی با توکن های پلتفرم منتخب شما صورت می گیرد. دو پلتفرم دیسنترالند و سندباکس از برجسته ترین پلتفرم های متاورس در حال حاضر هستند. در ادامه ی مقاله به آموزش خرید زمین در پلتفرم های مختلف متاورس خواهیم پرداخت.

پلتفرم های متاورس | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

مرحله 2) ساخت کیف پول ارز دیجیتال مناسب و تنظیم آن.
باید بدانید برای خرید زمین در متاورس به ارز دیجیتال نیاز دارید و با ارز های فیات همانند دلار نمی توان این خرید را انجام داد. به همین دلیل نیاز دارید کیف پول ارز دیجیتال ایجاد کنید و آن را با ارز دیجیتال مرتبط با پلتفرمی که انتخاب کرده اید، شارژ کنید.

در انتخاب کیف پول حتما به این نکته دقت داشته باشید که حتما از بلاکچین زمین NFT پشتیبانی کند. در هنگام ساخت کیف پول یک رمز بازیابی دریافت خواهید کرد که باید در جایی امن نگهداری کنید. این کلمات بازیابی را در جایی که همیشه آفلاین است ذخیره کنید. بسته به انتخاب شما می توانید از کیف پول موبایلی یا کیف پول های مبتنی بر مرورگر استفاده کنید.کیف پول های مبتنی بر مرورگر معمولا با مشکلات کمتری مواجه می شوند. در بین تعداد زیادی از کیف پول ها می توان به کیف پول Binance Chain Wallet و MetaMask اشاره کرد، زیرا از چند بلاکچین پشتیبانی می کنند.

کیف پول ارز دیجیتال | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

مرحله 3) بررسی زمین و پیشنهاد قیمت
پس از وارد شدن به پلتفرم مدنظرتان می توانید همچون واقعیت به بررسی زمین ها بپردازید. با کلیک بر روی هر زمین می توانید قیمت و جزئیات زمین را مشاهده کنید و در صورت تمایل قیمت پیشنهادی خود را نیز وارد کنید. البته برای پیشنهاد قیمت حتما باید کیف پول خود را به پلتفرم متاورس متصل کرده باشید.

بررسی زمین متاورس و پیشنهاد قیمت | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

مرحله 4) خرید زمین
در این مرحله و پس از انتخاب زمین مورد نظر خود و توافق قیمت، باید کیف پول خود را به میزان مورد نیاز ( قیمت زمین + کارمزد ) با توکن پلتفرم خود شارژ کنید. سپس با کلیک بر گزینه ی خرید پروسه ی خرید زمین در متاورس انجام گرفته و شما صاحب آن زمین خواهید شد. این زمین به شکل NFT در کیف پول دیجیتالی شما ذخیره خواهد شد.

خرید زمین مجازی | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

نحوه خرید زمین متاورسی در پلتفرم های مختلف

  • متاورس سند باکس Sandbox

متاورس سند باکس یک پلتفرم بازی غیر متمرکز است که در آن کاربران می توانند NFT های کسب شده از بازی های خود را در بلاکچین اتریوم به اشتراک بگذارند. LAND نام توکن املاک در این پلتفرم است و در حال حاضر سندباکس دارای ۱۶۶۴۶۴ قطعه زمین است.

زمین ها در سندباکس دارای رنگ های مختلفی هستند که حتما دیده اید. هر کدام از این رنگ ها نشان دهنده ی وضعیت آن زمین یا استیت ( جمع چند زمین) می باشد. قسمت های قرمز رنگ زمین یا استیت های شماست و رنگ سبز نشان دهنده ی زمین یا استیت های خریداری شده توسط سایر کاربران است. رنگ طوسی یعنی زمین برای خریداری آزاد است و رنگ بنفش هم یعنی زمین رزرو است. زمین های زرد رنگ نیز زمین های پریمیوم هستند که می توان خریداری کرد.

خرید زمین در متاورس سند باکس Sandbox | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

در متاورس SandBox دو نوع Land برای خرید وجود دارد که عبارتند از:
– زمین معمولی ( regular ) . لندهای معمولی توسط افراد و کاربران عادی خریداری می شوند و در آن خانه سازی می کنند.
– زمین ویژه ( premium ) . این زمین ها توسط شرکای اصلی پلتفرم و مراکز اجتماعی گرفته شده اند و جمعیت بیشتری در این زمین ها هستند. پس قیمت آنها از زمین های معمولی بیشتر است.

حال که اطلاعات کافی را در مورد این پلتفرم و زمین های موجود در آن کسب کردیم طبق مراحل زیر می توانیم زمین مد نظرمان را خریداری کنیم:

1- کیف پول دیجیتالی خود را بسازید ( بطور مثال Metamask ) . شما برای خرید زمین به ارز SAND یا ETH جهت کارمزد تراکنش بلاکچین در کیف پول خود نیاز دارید. اتریوم مورد نیاز خود را می توانید از صرافی های ارز دیجیتال مجاز مانند صرافی کوین لند خریداری و به کیف چول خود اضافه کنید.

2- برای خرید زمین از پلتفرم SandBox ابتدا باید یک حساب کاربری در این پلتفرم ایجاد کنید. وارد سایت sandbox.game/en شوید و روی گزینه Sign in کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود لوگوی کیف پول Metamask و شبکه های اجتماعی و جی میل را مشاهده می کنید. بر روی هر یک از آنها کلیک کنید باید رمز عبور آن را وراد کرده و از طریق آن وارد پلتفرم شوید.

3- پس از ورود به پروفایل خود روی گزینه ی Market در منوی سمت چپ کلیک کرده و گزینه ی LANDS را انتخاب کنید. حال می توانید زمین های مجازی موجود جهت خریداری از بازار OpenSea را مشاهده و بررسی کنید. ( طبق رنگ هر زمین می توانید از وضعیت آن اطلاع یابید.)

4- در قسمت پایین هر زمین که کلیک کنید وارد صفحه ای در OpenSea می شوید. پنجره ای نمایش داده می شود که باید به کیف پول خود متصل شوید. با انتخاب گزینه WalletConnect سندباکس را به کیف پول خود متصل می کنید، کافی ست بارکد نمایش داده شده را با کیف پول خود اسکن کنید.

5- جهت خرید زمین شما می توانید زمین را با قیمت ارائه شده بخرید و یا قیمت را پیشنهاد دهید. اگر می خواهید قیمت را شما پیشنهاد دهید باید روی گزینه ی Bid کلیک کرده و قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنید. در این صورت اگر فروشنده پیشنهاد شما را رد کرد و یا فروش به پایان رسید، ارز دیجیتال به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

خواندن این مقاله
معرفی بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد در سال 2023

6- اگر خرید با موفقیت انجام شده باشد عبارت Transaction Succeeded You Own A LAND به شما نشان داده می شود و NFT زمین مورد نظر در کیف پول شما ذخیره می شود.

  • متاورس دیسنترالند Decentaland

پلتفرم دیسنترالند یکی از بزرگترین فضاهای مجازی است که در واقع یک شبکه ی واقعیت مجازی (VR) مبتنی بر بلاکچین می باشد. در این پلتفرم می توان رویداد های مختاف را میزبانی کنید، بازی کنید، زمین مجازی بخرید و از راه های مختلف با دیگر بازیکنان تعامل ایجاد کنید.

خرید زمین ذر متاورس دیسنترالند Decentaland | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

MANA و LAND دو ارز دیجیتال اختصاصی متاورس Decentaland می باشند که از طریق بازار OpenSea یا مارکت پلیس رسمی این پلتفرم خرید و فروش می شوند. دیسنترالند دارای 90 هزار قطعه LAND می باشد که دارای ابعاد 16*16 هستند. در ادامه مراحل خرید زمین در متاورس دیسنترالند را بررسی توضیح می دهیم:

1- یک کیف پول ارز دیجیتال بسازید که پشتیبان بلاکچین اتریوم باشد. بهترین والت پشتیبان اتریوم در حال حاضر، کیف پول Metamask می باشد. پس از ساخت و نصب والت خود باید ارز دیجیتال MANA از صرافی های معتبر تهیه کنید و در آن ذخیره فرمائید.

2- وارد سایت market.decentraland.org شوید و گزینه ی Sign in را بزنید. همانند پلتفرم سندباکس صفحه ای برای شما باز می شود که لوگوی کیف پول Metamask و شبکه های اجتماعی و جی میل را مشاهده می کنید. ( میتوانید با متامسک وارد شوید. )

3- بعد از وارد شدن به پروفایل خود روی گزینه ی Start Browsing کلیک کنید و بدین ترتیب وارد صفحه ی خرید زمین شوید. با انتخاب گزینه ی LAND زمین های موجود در پلتفرم نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر زمین می توانید مشخصات آن را مشاهده کنید.

4- با کلیک روی کلید Buy قیمت فروشنده به تعداد توکن MANA نشان داده می شود. درصورتی که قیمتی نمایش داده نشد یا خواستید قیمت را خودتان پیشنهاد دهید باید بر روی گزینه Bid کلیک کنید. به این ترتیب می توانید زمین مورد نظر خود را از مارکت پلیس رسمی Decentaland خریداری کنید.

  • پلتفرم اوپن‌سی OpenSea

پلتفرم اوپن سی یک فرعی برای خرید و فروش انواع NFT ها از جمله زمین می باشد که می توان از این طریق زمین ها و دارایی های سندباکس را معامله کرد. زمین های سندباکس را میتوانید به راحتی از پلتفرم Opensea خریداری کنید و یا بفروش رسانید.

خرید زمین در پلتفرم اوپن‌سی OpenSea | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

1- وارد سایت opensea.io شوید و در قسمت سرچ سایت، Sandbox را سرچ کنید. عبارت The Sandbox که همراه با تیک آبی است را انتخاب کنید. در فیلتر هایی که در ستون سمت چپ سایت نشان داده می شود می توانید موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بر اساس آن زمین های سندباکس به شما نمایش داده شود.

2- با کلیک بر روی هر زمین می توانید وضعیت زمین را بصورت کامل مشاهده کنید. برای خرید زمین در این پلتفرم سه روش وجود دارد: زمین را با قیمت مشخص شده خریداری کنید، در مزایده شرکت کنید و یا برای زمینی که قیمت ندارد پیشنهاد قیمت بگذارید.

جهت خرید با قیمت موجود گزینه ی Buy Now را بزنید. در صورت موجود داشتن توکن مورد نظر فروشنده در والت خود، زمین برای شما خریداری می شود. برای اعلام قیمت مزایده بر روی گزینه ی Place Bid کلیک کنید و قیمت پیشنهادی خود را قرار می دهید. اما اگر قصد دارید زمینی را خریداری کنید که مالک قصد فروش آن را ندارد، می توانید با کلیک بر گزینه ی Offers و سپس Make Offer قیمت پیشنهادی خود را به فروشنده اعلام کنید.

  • پلتفرم آپلند UPLAND

آپلند یکی دیگر از پلتفرم های متاورس جهت خرید زمین است که در آن نسخه ی دیجیتال دنیای واقعی وجود دارد و همین موضوع آپلند را منحصر بفرد می کند. بطور مثال شهر های نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس در آن شبیه سازی شده و کاربران می توانند در این شهر ها ملک بخرند و به نحوی زندگی مجازی خود را در فضای متاوررس داشته باشند.

آپلند سعی کرده تا همه چیز را ساده طراحی کند اما فعلا در حال توسعه است. شما پس از بارگذاری آپلند در سیستم های ios یا android می توانید به خرید زمین در آن بپردازید.

خرید زمین در پلتفرم آپلند UPLAND | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

ابتدا وارد سایت upland.me شوید و ایمیل و رمز ورود خود را تعیین کنید. سپس بر روی نقشه نمایش داده شده کلیک کنید. اگر زوم کنید می توانید منطقه های مختلف را واضح تر ببینید. همچنین می توانید دیگر مشخصات زمین از جمله قیمت و اینکه زمین برای فروش آزاد هست یا خیر، را مشاهده کنید.

قیمت زمین ها در آپلند با توکن upx نشان داده می شود که خود پلتفرم مقداری از این توکن را در ابتدا در اختیار شما خواهد گذاشت. پس می توانید به صورت رایگان در این پلتفرم زمین خریداری کنید، اما با افزایش قیمت زمین ها باید برای آنها هزینه ای را بپردازید.

upx مورد نیاز شما جهت خرید زمین در آپلند را می توانید با کیف پول های ارز دیجیتال خود تهیه و خریداری کنید. برای تهیه ی upx باید روی گزینه ی Get UPX کلیک کنید. پس از تامین مقدار توکن مورد نیازتان می توانید زمین مورد نظر را همچون دیگر پلتفرم ها خریداری کنید.

در قسمت پروفایل شما تا زمانی که زمینی خریداری نکرده اید VISITOR نمایش داده می شود. برای اینکه عضو فعال باشید هر 7 روز یک بار روی گزینه ی Renew your uplander visa کلیک کنید. زمتنی که در این پلتفرم زمینی خریداری کنید پروفایل شما به uplander تغییر خواهد کرد و ممکن است چند upx به شما پاداش داده شود.

چگونه در متاورس زمین رایگان بخریم؟

برخی از پلتفرم ها هستند که زمین رایگان در متاورس ارائه می‌دهند که اغلب از پلتفرم های بازس هستند. در این پلتفرم ها NFT های مختلفی به عنوان جایزه به کاربران ارائه می دهند که یکی از آنها LAND یا همان زمین های مجازی است. برخی از پلتفرم های ارائه دهنده ی زمین رایگان عبارتند از: Metaverser ، Next earth ، Warriors of Aradena و Cornucopias . همگی این سایت ها پلتفرم هایی مبتنی بر بلاک چین هستند که زمین رایشگان در متاورس ارائه می دهند.

فروش زمین در متاورس

جهت فروش زمین های مجازی خود در متاورس دو راه دارید: 1) در پلتفرم های متاورس، 2) در بازارهای ثانویه مانند اوپن سی. فروش زمین در OpenSea به راحتی صورت می گیرد. ابتدا باید وارد پروفایل خود در سایت OpenSea شوید، سپس روی بند خود کلیک کنید و بر روی گزینه ی Sell کلیک کنید.
با انتخاب گزینه ی Fixed Price شما می توانید برای زمین خود یک قیمت ثابت تعیین کنید و یا با گزینه ی Timed Auction یک مزایده ی زمان دار برای زمین خود ایجاد کنید.

فروش زمین در متاورس | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

اجاره زمین در متاورس

در برخی از مواقع ممکن است شما برای کاری چند ساعته نیاز به یک لند مجازی داشته باشید. خب مسلما به صرفه نیست تا برای این هدف زمین در متاورس خریداری کنید. برخی از پلتفرم های متاورس ( مثل Sandbox ) این امکان را فراهم کرده اند تا مالکان زمین ها بتوانند زمین های خود را اجاره دهند.

اما باید بدانید هیچ سیستم رسمی در حال حاضر برای این کار وجود ندارد و همین موضوع ریسک این کار را برای مالکان زمین بالا می برد. لذت اگر از صاحبان زمین هستید توجه داشته باشید که هنگام اجاره زمین هرگز مالکیت NFT را به مستاجر انتقال ندهید. برای اجاره دادن زمین خود بهتر است منتظر سیستمی رسمی و مطمئن برای اجاره زمین در متاورس باشید.

مقایسه زمین ‌های مجازی و زمین ‌های واقعی

زمین ها در دنیای واقعی مسلما تفاوت های بسیاری با زمین های مجازی در متاورس دارند. اما باید گفت زمین های متاورس نیز همانند زمین های واقعی، دارایی های با ارزش کاربران هستند و در آینده ای نزدیک مردم می توانند با فروش و اجاره ی این زمین ها درآمد بالایی کسب کنند. کاربران در متاورس می توانند بدون مالیات و هزینه های قانونی در دنیای مجازی متاورس صاحب زمین شوند و همپنین دغدغه هایی مانند سیل و زلزله را نداشته باشند.

زمین مجازی | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

سخن پایانی

دنیای متاورس امروزه مورد توجه بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. یکی از موضوعات جذاب این حوزه خرید زمین در متاورس است که در این مقاله به بررسی کامل ابعاد مختلف آن پرداختیم. توجه داشته باشید اولین شرط برای خرید زمین در متاورس انتخاب کیف پول امن و معتبر است. پس از آن باید پلتفرم های ارائه دهنده ی این زمین ها را بشناسید تا بنا به ویژگی های هر کدام بهترین را برای خرید زمین انتخاب کنید.

سوالات متداول

زمین مجازی در متاورس چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد های زمین های مجازی بسته به سرمایه گذاران متفاوت است. برخی از شرکت های بزرگ جهت تبلیغات، جلسات و کنفرانس های خود از این زمین ها بهره می برند. کاربران دیگر نیز می توانند صرفا برای سود بردن از این بازار دست به خرید و فروش زمین بزنند، و یا برای بازی و سرگرمی و… .

آیا می توان در متاورس زمین رایگان ساخت؟

بله. در برخی از پلتفرم ها می توانید در هنگام بازی NFT زمین رایگان بگیرید و یا بصورت رایگان اقدام به ساخت زمین خود بکنبد.
امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا