اخبار

بنیانگذار تلگرام “قراردادهای هوشمند مشابه NFT” را برای حراج نام‌های کاربری پیشنهاد می‌کند

پاول دوروف(Pavel Durov)، بنیانگذار اپلیکیشن تلگرام، ایده بازاری را مطرح کرده است که می‌تواند از «قراردادهای هوشمند مشابه NFT» برای حراج نام‌های کاربری بسیار پرطرفدار استفاده کند.

دوروف این پیشنهاد را پس از موفقیت حراج نام دامنه توسط شبکه TON، یک بلاک چین لایه 1 که در ابتدا توسط تیم تلگرام طراحی شده بود، مطرح کرد. پروژه بلاک چین سرویس TON DNS را راه‌اندازی کرد که کاربران را قادر می‌سازد نام‌های قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول‌های رمزنگاری، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌ها در اواسط جولای(اواخر تیر) اختصاص دهند.

او در پیامی به گروه تلگرام شخصی خود به نام «کانال دوروف» در 23 آگوست(1 شهریور)، خاطرنشان کرد که «واقعاً از موفقیت حراجی که TON برای نام‌های دامنه/کیف پول خود انجام داده است، تحت تأثیر قرار گرفته است».

او گفت: تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر چقدر می‌تواند موفق باشد اگر نام‌های کاربری رزرو شده همراه با @، لینک‌های گروه و کانال را به حراج بگذاریم.

دوروف پیشنهاد کرد که تلگرام می‌تواند از فناوری مشابه برای راه‌اندازی بازار جدیدی استفاده کند که می‌تواند برای خرید و فروش «آدرس‌های جذاب t.me مانند @storm یا @royal و نام‌های کاربری چهار حرفی» استفاده شود.

وی افزود: سایر عناصر اکوسیستم تلگرام از جمله کانال‌ها، استیکرها یا ایموجی‌ها نیز می‌توانند بعداً بخشی از این بازار شوند.

اولین حراج‌ها در TON DNS در 30 جولای(8 مرداد) آغاز شد و بسیار شبیه به دامنه‌های «.eth» Ethereum Name Service (ENS)، نوع «.ton» به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به تایپ طولانی رشته ای از حروف و اعداد از آدرس کیف پول آنها، به برنامه‌های غیرمتمرکز به روشی ساده دسترسی داشته باشند.

خواندن این مقاله
به زودی شاهد تبلیغات ETF بیت کوین در فیس بوک و اینستاگرام هستیم

شبکه TON از زبان برنامه نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و برای راه اندازی قراردادهای هوشمند خاص روی بلاک چین استفاده می کند. اگر قرار بود تلگرام NFT ها را راه اندازی کند، به احتمال زیاد بر اساس این استاندارد خواهد بود.

منبع: cointelegraph

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا