اخبار

سناتورهای آمریکایی: SEC باید تا دوشنبه درباره هک توییتر توضیح دهد

پس از حادثه هک حساب اکس (توییتر) SEC، دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای این کمیسیون را ملزم به ارائه گزارش این اتفاق تا ۲۳ ژانویه کرده‌اند.

به گزارش کوین لند و به نقل از کوین تلگراف، دو سناتور آمریکایی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC) درخواست کرده‌اند که درباره هک شدن حساب توییتر این کمیسیون که در روز نهم ژانویه رخ داد، توضیح دهد. این سناتورها به نام‌های جی دی ونس و تام تیلس در نامه خود خطاب به گری گنسلر، رئیس SEC‌، هک اخیر را یک نگرانی جدی در مورد امنیت سایبری داخلی این کمیسیون قلمداد کرده‌اند. آنها همچنین این حادثه را در تضاد با مسئولیت‌های سه‌جانبه SEC یعنی حمایت از سرمایه‌گذاران، حفظ بازارهای مالی کارآمد و تسهیل سرمایه‌گذاری دانسته‌اند.

این دو سناتور این اتفاق را عامل سرگردانی گسترده کاربران در بازارهای مالی عنوان کرده‌اند. آنها یادآور شده‌اند که مطابق قانون، شرکت‌هایی که هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند، باید طی مدت حداکثر چهار روز کاری، جزئیات، دلایل و تاثیرات آن را منتشر کنند. بنابراین از SEC نیز خواسته شده که در خصوص احراز ماهیت این اتفاق به‌عنوان یک حمله سایبری، طی همین مدت نسبت انتشار گزارش خود اقدام کند. در غیر این صورت، این کمیسیون باید دلیل ناتوانی‌اش از انتشار گزارش را اعلام نماید. به هر روی، ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای انتشار نهایی گزارش هک روز گذشته، روز ۲۳ ژانویه خواهد بود.

در تاریخ ۹ ژانویه، توییتی در حساب توییتر SEC با محتوای موافقت این کمیسیون با ETF‌ اسپات بیت کوین، منتشر شد. حدود ۱۵ دقیقه بعد، گری گنسلر، رئیس SEC، ضمن رد این خبر، اعلام کرد که این اکانت مورد حمله قرار گرفته است. او تاکید کرد که این کمیسیون، لیست شدن و قابل معامله شدن ابزارهای مالی مبتنی بر ETF اسپات بیت کوین را تایید نکرده است.

خواندن این مقاله
نظر نخست وزیر جدید بریتانیا لیز تراس در مورد رمزارزها

انتشار این خبر اشتباه، برای ساعاتی، باعث سردرگمی بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران شد. در این میان، بسیاری از عدم آمادگی SEC در برابر حملات سایبری و تهدیدات آنلاین انتقاد کرده‌اند. همچنین، طی بررسی‌های داخلی توییتر، مشخص شده که حساب کاربری SEC در زمان انجام این هک از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده نمی‌کرده است!

X (توییتر سابق) می‌گوید، این هک، ارتباطی به وجود نقص در سیستم‌های این شبکه اجتماعی نداشته؛ بلکه فردی ناشناس به شماره تلفن متصل به حساب کاربری @SECGov دسترسی داشته است.

کمیسیون SEC در بیانیه‌ای که به کوین تلگراف نوشته، دست داشتن کارمندان این کمیسیون در انتشار توییت جعلی را نیز رد کرده است. این در حالی است که برخی کاربران در شبکه‌های مجازی، تئوری صحت این خبر؛ اما انتشار زودتر از موعد آن را مطرح کرده‌اند. در حالی که بسیاری از کاربران، منتظر اعلام تصمیم نهایی SEC در دو روز آینده بودند، انتشار این توییت جعلی، باعث افزایش قیمت بیت کوین به میزان بیش ۲٬۵ در دقایق اولیه شد. اما پس از رد آن از سوی SEC، قیمت بیت کوین، افتی هفت درصدی را تجربه کرد.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا